Status of Chinese People

About China and Chinese people's living condition

  • China Organ Harvesting Report, in 19 languages

  • Torture methods used by China police

  • Censorship

  • Massive protests & riots in China

  • Top 9 Posts (In 48 hours)

  • All Topics

  • Books to Read

    1. A China More Just, Gao Zhisheng
    2.Officially Sanctioned Crime in China, He Qinglian
    Will the Boat Sink the Water? Chen Guidi, Wu Chuntao
    Losing the New China, Ethan Gutmann
    Nine Commentaries on The Communist Party, the Epochtimes
  • Did you know

    Reporters Without Borders said in it’s 2005 special report titled “Xinhua: the world’s biggest propaganda agency”, that “Xinhua remains the voice of the sole party”, “particularly during the SARS epidemic, Xinhua has for last few months been putting out news reports embarrassing to the government, but they are designed to fool the international community, since they are not published in Chinese.”
  • RSS Feeds for Category

    Organ Harvesting

    Human Rights

    Made in China







    Feed address for any specific category is Category address followed by 'Feed/'.

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 223 other followers

Archive for the ‘Propaganda’ Category

Government-backed Confucius Institute Unwelcome at University, Says Canadian Professor

Posted by Author on May 19, 2011

Faculty at the University of Manitoba are concerned their school could become the latest host for a Confucius Institute, a non-profit Chinese language and culture institution funded with the helping hand of the Chinese regime.

Canada is already host to several Confucius Institutes, including one at University of Waterloo where one instructor rallied her students to work together and fight Canadian media’s coverage of the paramilitary effort to crush Tibetan unrest just months before the Beijing Olympic Games.

Prof. Cameron Morrill, president of the U of M Faculty Association, says the union is strongly opposed to having a CI on campus, a sentiment echoed by Asian studies Prof. Terry Russell in the following Q & A. Read the rest of this entry »

Posted in China, Education, News, Politics, Propaganda, World | Comments Off on Government-backed Confucius Institute Unwelcome at University, Says Canadian Professor

The Associated Press begins daily transmissions of China’s state-run CCTV’s propaganda news feeds

Posted by Author on January 28, 2011

It’s reported by The Broadcast Engineering that state-run China Central Television (CCTV)’s News Content became available Jan. 1 on a daily basis via Associated Press Television Networks’ satellite network, the Global Video Wire (GVW). GVW reaches 90 percent of the world’s national and international broadcasters.

International press freedom organization, the Reporters Without Border , said in its 2005 special report  “Xinhua: the world’s biggest propaganda agency” that,  although the Chinese Communist Party’s Xinhua agency “is more and more regularly cited as a credible source” by western medias,  “Xinhua remains the voice of the sole party”, “particularly during the SARS epidemic, Xinhua has for last few months been putting out news reports embarrassing to the government, but they are designed to fool the international community, since they are not published in Chinese.” Read the rest of this entry »

Posted in China, Human Rights, Media, News, Politics, Propaganda, TV / film, USA, World | Comments Off on The Associated Press begins daily transmissions of China’s state-run CCTV’s propaganda news feeds

Irish Government Funds China’s Communist Propaganda Through Confucius Institutes

Posted by Author on October 2, 2010

Li Changchun‘s visit to Ireland this week involved a first for the Chinese Communist Party: The Chinese delegation, led by Li Changchun (the Chinese regimes’ head of propaganda), managed to win funding from the Irish government toward a new building for the Confucius Institute in UCD, which the Chinese government will also partly fund.

The amount of funding is not disclosed. A special report in the international newspaper The Economist, published in 2009, which was investigating these institutes stated, “Mao vilified Confucius as a symbol of the backward conservatism of pre-communist China. Now the philosopher, who lived in the 6th century BC, has been recast as a promoter of peace and harmony: just the way President Hu Jintao wants to be seen. Li Changchun, a party boss, described the Confucius Institutes as ‘an important part of China’s overseas propaganda set-up’.” Read the rest of this entry »

Posted in China, Culture, News, Politics, Propaganda, Social, World | Comments Off on Irish Government Funds China’s Communist Propaganda Through Confucius Institutes

China no longer to claim Korean War began when the U.S. invaded North Korea ?

Posted by Author on June 26, 2010

By Malcolm Moore in Shanghai, The Telegraph, UK, June 25, 2010 –

Until now
, the Chinese have staunchly supported their North Korean allies, along whose side they fought in the war.

China previously insisted that the war was waged out of American aggression. The official title of the conflict on the mainland is “The War to Resist America and Aid Korea”.

Chinese history textbooks state that the Korean War began when “the United States assembled a United Nations army of 15 countries and defiantly marched across the border and invaded North Korea, spreading the flames of war to our Yalu river.”

The official Chinese media stated for the first time that it was North Korea that dealt the first blow. In a special report, Xinhua’s International Affairs journal said: “On June 25, 1950, the North Korean army marched over 38th Parallel and started the attack. Three days later, Seoul fell.”

China and North Korea were “as close as lips and teeth,” said Mao Tse-tung.

The Korean War, which has never formally ended, has been largely forgotten in the West, despite the deaths of between two and three million people in the fighting.

In Asia, however, the memory of the war is still felt strongly and has sustained a continuing alliance and emotional bond between Beijing and Pyongyang.

While many Chinese historians privately subscribe to the view that North Korea was the aggressor in the war, driven by Kim Il-sung’s desire to unite the Korean peninsula under a Communist banner, the matter remains highly sensitive.

“It is not convenient for me to comment on the matter,” said Zhang Liangui, a leading professor of Korean studies at the Communist Central Party School in Beijing. “I was not aware of this timeline [in the Xinhua article]. As far as I am aware there has been no change to the official view on the war.”

Meanwhile, the Global Times, a government-run newspaper, said it was “high time to renew and strengthen efforts by Chinese scholars to discover the truth about the Korean War.”

In Seoul, South Korea held an official ceremony to remember the war and Lee Myung-bak, the president, paid tribute to the dead. “Sixty years ago, North Korea’s communists opened fire on a weekend’s dawn when all people were sleeping peacefully,” he said.

Meanwhile, across the border, North Korea put across its own view of the conflict. Under the headline: “US, Provoker of Korean War,” the country’s state news agency accused Washington of starting the war with a surprise attack.

“All the historical facts show that it is the US imperialists who unleashed the war in Korea and that the United States can never escape from the responsibility,” the Korean Central News Agency said.

The Telegraph

Posted in Asia, China, history, News, Politics, Propaganda, Social, South Korea, World | Comments Off on China no longer to claim Korean War began when the U.S. invaded North Korea ?

Tension grows in China between “harmonized” netizens and online censorship

Posted by Author on May 30, 2010

By John Boudreau, The Mercury News, U.S. 05/29/2010 –

— When blogger Isaac Mao recently announced online an upcoming talk by a Beijing writer whose work is banned by the government, police showed up at his door at night to “convince” him to cancel the event, which he eventually agreed to do. But just to be sure, authorities turned off the electricity at the planned meeting space and barred the doors.

Chinese officials say such actions are aimed at creating “social harmony.” In the sarcastic lexicon of Chinese netizens, Mao was “harmonized” that April evening.

“They won’t arrest you to stop you, but they pressure you,” said Mao, whose website is blocked by the government. “They pressured the owners of this space and they threatened to close it down. Many people worry about losing their jobs. That’s why many people self-censor themselves.”

With more than 400 million Chinese now online — and 100 million more expected to join them by the end of the year — netizens are increasingly bumping against the limits of expression imposed by officials.  Google’s recent decision to stop censoring its search site highlighted the tension between those who want an unfettered Internet and government efforts to suppress “unhealthy” and “subversive” activity. And it revealed to many Chinese how far the government will go to block certain information, Mao said.

China’s leadership views the Internet as an integral part of economic growth, but makes no apologies for censorship efforts so formidable they’ve been dubbed the Great Firewall of China. President Hu Jintao has said the stability of the nation depends on the government’s ability to “cope” with the Internet.

The government is so determined to control public opinion that it hires bloggers — dubbed the “50-cent army” because of what they are paid per post — to promote its views online. It also backs censorship-friendly social networking sites. And officials are considering a plan to require Internet users to reveal their identity before commenting in public forums.

When “very allergic topics spread quickly” and the government can’t block every Internet posting about them, officials issue orders banning entire topics, pressuring companies that host discussion boards and blogs to fall in line, said tech blogger Hong Bo, who has received government warnings to stop writing on sensitive issues, such as Google’s recent defiance of censorship regulations.

It’s not uncommon for young people to alert friends through mobile phone text messages to blog posts they have written — and the importance of reading them quickly before they are blocked, said Lisa Li, founder of China Youthology, which examines the attitudes and beliefs of those 15 to 25……. (more details from The Mercury News)

Posted in Blog, censorship, chat, China, Freedom of Speech, Human Rights, Internet, News, Online forum, People, Politics, Propaganda, Social, Speech, website, World | Comments Off on Tension grows in China between “harmonized” netizens and online censorship

Dutch-Chinese media not free of state censorship

Posted by Author on April 15, 2010

Radio Netherlands Worldwide, Apr. 14, 2010-

The riots in Xinjiang or the Dalai Lama: topics that have been subject to severe censorship in the Chinese media. In the Netherlands, it’s also difficult for Chinese-language media to handle such “sensitive” stories.

Radio Netherlands Worldwide looked at the way four Chinese-language media outlets reported events over the past year. It turns out that certain subjects are often covered from one side only, or sometimes avoided altogether.
The tri-weekly Asian News depends on advertising income. The readers of the paper are mainly Chinese restaurant owners and their staff, many of whom have lived in the Netherlands for many years. But that doesn’t change the fact that the paper’s news coverage over the past year has certainly been coloured.

Unwritten rules

For news from China Asian News uses material from a newspaper in Shanghai run by news agency Xinhua. All these reports go through the unwritten rules of Chinese censorship.

But the publication’s own news also doesn’t differ much from what the Chinese government dictates. For instance, Asian News published one-sided reports on the Dalai Lama’s visit to the Netherlands. There wasn’t a single quote from him or his supporters, only from opponents of the visit, both Dutch and Chinese. And the same newspaper avoids mentioning Falun Gong, a religious organisation that’s forbidden in China.

Nevertheless, Editor-in-Chief Sylvia Gao insists there’s no censorship. “What appears in our newspaper is certainly not censored by the Chinese government. It’s chiefly the opinion of the Chinese community here in the Netherlands, and also of our editorial team, which decides what appears in the paper.”

No opinion

Hong Tong Wu, Editor-in-Chief of Chinese Radio and TV (CRTV) tries as much as possible to avoid expressing opinions in his programmes. CRTV broadcasts in Dutch, Cantonese and Mandarin, and tries to reach all the Chinese living in the Netherlands, from different generations and backgrounds.

What’s striking is that, in the past year, politically-tinted themes have received scant attention. That was a conscious choice, says Hong Tong Wu.

“We’re trying to build bridges. We want the Dutch to understand more about China, and the Chinese who live here, but also in China itself, to understand more about Europe. Our choice of subjects reflects that. If we have something about Tibet, then we concentrate on what’s interesting about Tibetan culture.”

According to the editor-in-chief, it’s not journalistically interesting to ask people to give their opinions about political developments, whether pro- or anti-China. Knowledge about each other is more important. But censorship has nothing to do with it, according to Hong Tong Wu.

Radio Netherlands website

The Chinese-language website of Radio Netherlands Worldwide doesn’t avoid discussions on sensitive subjects. Editor-in-Chief Bei Wang is of the opinion that objectivity will only be achieved by placing different opinions alongside each other.

“We are trying to be neutral and objective. Therefore it’s necessary that we bring various opinions from different sides – those of China, Tibet or Xinjiang, but also the rest of the world. The final verdict lies with the readers. Sometimes we receive criticisms that we are not sharp enough, but we continue to cover these kinds of sensitive events. We ourselves are neither for or against a particular opinion”.

Only the makers of the popular website GogoDutch admit to censorship. is a social site, where people can contact each other and share experiences. They were regularly blocked, until they registered in China. But they must abide by Chinese laws, says founder Xindan:

“When people subscribe to us we inform them that there are some things that can’t be discussed, otherwise we will be blocked. There are always people occupied with a particular issue, such as Falun Gong. But it’s not many. Most people are occupied with life in general.”

No political interest

According to Xindan from GogoDutch, most Chinese in the Netherlands don’t find the censorship rules to be a problem because they’re not interested in politics.

Openly censored or not, all Chinese-language media in the Netherlands must deal carefully with politically-sensitive subjects. In the Netherlands, where criticism and opinion-forming are normal, this is sometimes difficult to explain, says Hong Tong Wu of CRTV:

“You can never get it right. If you’re too critical you lose the Chinese public – the target group you’re aiming at. And if you’re not critical, then you cut off the Dutch listeners. And worse, we receive swipes from the Dutch media that we’re behaving like typical Chinese.”

The editors of the China Times, the only newspaper in the Netherlands that has support from the Chinese Embassy, were not available for comment.

Researcher: Wei Lu

– by Radio Netherlands Worldwide

Posted in censorship, China, Europe, Freedom of Speech, Human Rights, Media, News, Newspaper, People, Politics, Propaganda, Social, Speech, World | 1 Comment »

China Asks Journalists Trained by Marxist and Communist Discipline on “news and propaganda”

Posted by Author on March 12, 2010

CLIFFORD COONAN in Beijing, The Irishtimes, Mar. 12, 2010-

CHINESE JOURNALISTS need better coaching in Marxist theory and communist notions of what qualifies as news, the government has decided, because of “problems” with the current batch of reporters.

Li Dongdong, the powerful deputy director of the general administration of press and publication, which regulates publishing and print media in China, said a lack of proper training was giving some reporters a bad name.

“Comrades who are going to be working on journalism’s front lines must learn theories of socialism with Chinese characteristics and be taught Marx’s view on news, plus media ethics and Communist Party discipline on news and propaganda,” she was quoted as saying in Hong Kong’s South China Morning Post newspaper.

Although reform has led to greater media freedom and independence, the freedom of the Fourth Estate to report what it wants is not a given in China. Reporters work within very tight constraints. While western democracies believe journalism should have a monitoring role to ensure there is no abuse of power, the communist theory is that the media should serve its leadership and not undermine its rule in any way, shape or form.

Ms Li has actively monitored reporters in China. Last year, she said news censors would set up a blacklist of Chinese journalists found breaking reporting rules……. (The Irishtimes)

Posted in China, Communist Party, Freedom of Speech, Human Rights, Journalist, Media, News, People, Politics, Press freedom, Propaganda, Speech, World | Comments Off on China Asks Journalists Trained by Marxist and Communist Discipline on “news and propaganda”

China Propaganda Uncensored

Posted by Author on January 14, 2010

By ILARIA MARIA SALA,Wall Street Journal, Jan. 14, 2010-


‘Propaganda has always been vital for the Chinese Communist Party. Mao Zedong understood its power very clearly, and since the beginning he made sure that it was taken very, very seriously by all. But in propaganda . . . everything is fake, of course. A lot like in advertisements, and today China has both—advertisements and propaganda!” says Chinese artist Zhang Dali, speaking excitedly in his vast studio on the outskirts of this city. Despite his earlier qualms that the topic might be too sensitive to handle, his show “A Second History,” which juxtaposes historical political photos before and after the intervention of the censors, has just opened at the SZ Art Center, at 798, an arts hub in northern Beijing that has taken over the grounds of a former military factory. It is a project that has kept Mr. Zhang—famous for having brought graffiti art to China and for threading the fine line between social and overtly political art—busy for more than five years. He has spent countless hours combing libraries and photographic archives around the country, searching for published propaganda pictures and the original negatives and prints from which they were produced.

The range of doctored photos he has collected is astounding: leaders airbrushed in and out of history as their political glory waxed and waned, peasants on whose chests shiny Mao badges are penciled in, a photogenic sheep that makes an appearance on various occasions when the leaders are required to look pastoral. In pictures of political rallies, out-of-favor slogans on banners are substituted with the latest ones; a formerly half-visible slogan held high by the rallying crowd now says: “American imperialism is the ugliest enemy of world peace.” Revolutionary heroes pose against evergreen backgrounds after naked winter branches have been cut out, and peasants’ homes have the walls decorated with Mao portraits.

On occasion the same photo or some of its elements are utilized more than once, following the political trends of the times. One such picture shows Mao at Yan’an—the Communist “revolutionary base” during the civil war—walking alone on a dirt road. In the background is the barren landscape of Central China, with a few peasants toiling or clapping at Mao’s passage, and a tall, slim pagoda sitting atop a low mountain, framing the scene. A few years later, the same photo was amended to show Mao alone in the dry surroundings, a lone hero with the weight of the revolution on his shoulders. Then, in the late ’70s, the picture was given one more lease on life as a landscape shot: “Even Mao has been erased, to show only what Yan’an [now a favorite site for ‘red tourism’] looked like originally,” says Mr. Zhang with a chuckle……. (more detals from Wall Street Journal)

Posted in Artists, Beijing, China, Communist Party, Life, News, People, Politics, Propaganda, World | 1 Comment »

28 Chinese journalists and lawyers Condemn China Official Media’s Propaganda and Lies

Posted by Author on March 20, 2009

The Epoch Times,  Mar 20, 2009 –

Beijing journalist Ling Cangzhou (courtesy of Ling Cangzhou / from The Epochtimes website)

Beijing journalist Ling Cangzhou (courtesy of Ling Cangzhou / from The Epochtimes website)

Twenty-eight Chinese journalists and lawyers issued a joint statement on March 18 condemning the lies and false reports publicized by Chinese official media over the past 60 years.

Journalist Ling Cangzhou and 27 other Chinese professionals initiated the statement entitled, “Fairwell! Propaganda and Lies.” This followed an earlier statement, “Boycott CCTV, Refuse Brainwashing” to further criticize the Chinese mouthpieces such as the People’s Daily, Chinese Central TV Station (CCTV), among others. They propose that the public refuse to listen to, watch, read, or purchase these media services. They also suggest that Chinese protest and expose these official media’s behavior by phone, fax, email, blog, forum, and text messaging. Individually, the 28 participants will no longer report false information, cover news, participate in interviews or serve as audiences for these official media.

Mr. Ling, a long time Beijing reporter indicated that the statement is a peaceful protest by those who are dissatisfied with the current status of freedom of speech in China. He said, “The ruling party has governed China for 60 years. I think there should be at least a review of the freedom of media and speech in China over the past 60 years.”

The statement condemns the People’s Daily and CCTV for “partially reporting, delaying, and ignoring major incidents such as various protest activities, disasters, and other news of a negative image of the ruling party. Furthermore, CCTV even praised the quality of the Sanlu infant formula (melamine contaminated powdered milk) and used propaganda to its best.”

The statement also calls for people to use all possible media means such as the Internet, blogs, emails, and text messages to spread articles exposing facts in line with China law.

Cartoonist Wei Ke said during an interview with Radio Free Asia, “We take an uncooperative attitude to protest. In fact, ignorance is a strong message. If the general public would take this approach, it will help to change the environment in freedom of press and speech.”

From time to time, there are media reports that expose the true nature of the news. However, officials often punish relevant reporters and media. For instance, Chinese Financial Times was allegedly violating the law and was banned from broadcasting for three months after its last fall report on China Agricultural Bank’s irregularities.

As indicated by journalist Jiang Weiping who was imprisoned due to a report on corruption, “It takes courage to expose the wrongdoings of the authorities. However, it is no excuse for Chinese journalists to avoid their responsibilities.”

– The Epochtimes: An Open Statement Condemns Regime’s Official Media

Posted in Beijing, China, Freedom of Speech, Human Rights, Journalist, Lawyer, Media, News, People, Politics, Propaganda, Social, World | Comments Off on 28 Chinese journalists and lawyers Condemn China Official Media’s Propaganda and Lies

China releases misleading information about the safety of melamine

Posted by Author on September 27, 2008

By Barry Mills, Epoch Times Staff, Sep 26, 2008 –

The Chinese Communist Party (CCP) has released misleading information about the safety of melamine, the poison responsible for contaminated milk and deaths of infants in China.

Investigations into CCP-run news Web sites by The Epoch Times have revealed statements claiming that milk containing melamine is safe to drink.

A report titled “Result of Special Examination on Melamine Content of National Liquid Milk Products” was published on, the Chinese language equivalent of People’s Daily Online. The report stated that the U.S. Food and Drug Administration (FDA) and the European Food Safety Authority (EFSA), along with the Chinese authorities, had conducted scientific evaluations on the safety margin for melamine.

“According to the strictest testing standards, it is safe for an adult with an average weight of 60 kg [132 pounds] to drink less than two liters of milk with the above amount of melamine per day. To date there are no diagnosed cases of stones in urinary system due to drinking these milk products,” said the report.

An Epoch Times reporter called the FDA for clarification. An FDA spokeswoman said they have never published information on the safety margin of melamine.

Information released by the FDA warns consumers not to purchase any infant formula milk powder from China.

In another report released by the Science Times in China, senior research professor of food safety Chen Junshi said there is no need to panic over food safety. Chen believes there are no health concerns for consumers drinking small amounts of milk with melamine in it, and that milk formulas with low levels of the poison are safe.

China health minister Chen Zhu was quoted on on Sept. 17, stating that “melamine is a low toxic industrial chemical. Animal test results showed that its metabolism in animals is fast so it will not remain in the body. It only affects the urinary system and no evidence has been found to show that it can induce tumors in the human body.”

But not all of China’s experts agree. Dr. Gao Dawei, former dean of the Light Industry and Food College at the South China University of Technology, said the information released was very irresponsible.

“Melamine is a kind of monomer that forms high organic polymer,” said Dr. Gao.

“It will affect many organs once it is inside the human body. Especially if eaten in large quantities along with food. And it may also stay in organs other than the kidneys. It could affect the liver and the gallbladder too. Its harm to the human body is actually quite serious,” said Dr. Gao.

Chinese Internet users are angry that the CCP is hiring experts to deceive them.

One blogger said, “In China, the worst and most unscrupulous persons are these kinds of experts. They are the most deceptive; they cause the biggest harm to our people and to society.”

The addition of melamine into food is not approved by the FAO/WHO Codex Alimentarius (food standards commission), or by any national authorities.

There are no direct human studies on the effect of melamine on humans. But extrapolation from animal studies can give an indication of how people, especially infants, could be affected. When combined with another chemical called cyanuric acid, also present in melamine powder, the combination will form crystals, which can give rise to kidney stones.

In 2007, melamine was found in pet food manufactured in China and exported to the United States. Thousands of dogs and cats in the United States died of kidney failure after eating the contaminated feed.

The Epochtimes

Posted in China, Media, News, Politics, Propaganda, World | Comments Off on China releases misleading information about the safety of melamine

China: A Record of Tibet Unrest (1) April 10, 2008– by Tibetan Writer Woeser

Posted by Author on April 22, 2008

By Tsering Woeser, Reprinted from Woeser’s Blog, Via The Epochtimes, Apr 17, 2008-

Note: Tsering Woeser is the foremost Tibetan writer in Tibet and China today. She has published these entries in her blog to record the incidents occurring in Tibet and China. According to Radio Free Asia (RFA), she has been under house arrest in Beijing since March 10.

April 10, 2008

Today– it’s been exactly one month since March 10–is the 28th day since the Tibetans who died during the “3.14” event. It is also called “Kutes Shepa,” in terms of Tibetan burial custom, when many Tibetans in Lhasa light their candles praying for those deceased souls.

The No. 19 Arrest Warrant issued by the Department of Public Security of Tibet Autonomous Region, was broadcast in both Tibetan and Chinese on Tibet TV’s Entertainment Channel and Lhasa Television Station. Five men and one woman were wanted. So far there have been 111 wanted Tibetans in total.

It was reported that some rooms in the Lhasa Railway Station have been designated as temporary jails. Arrested Tibetans were sent by train to prisons in northwestern China. Currently all Tibetans traveling by train from Lhasa to Xining City in Qinghai Province have been examined thoroughly as many as seven times. No Tibetan is allowed to enter Lhasa without the identification card issued by the Tibet Autonomous Region (TAR).

To ensure the successful passage of the Olympic Torch through the Himalayan region in early May, the TAR instructed travel agencies not to allow foreign visitors. This notice withdrew an earlier decision by the regional tourism department, that is, the Tibetan region will be reopened to foreign tourists as of May 1.

According to sources, some monks were arrested from the Labrang Monastery in Xiahe County in the region of Amdo (under Gannan Tibetan Autonomous Prefecture in Gansu Province) because yesterday they told the truth, to some foreign reporters. About 30 monks from the Oula Monastery in Machu County and 10 other Tibetans in Machu’s Oula Town were arrested on the evening of April 7. Lobsang Tscheng, Lobsang Tsundue, Lobsang Tinley, Lobsang Ngama and Jamyang Ngama were among the 23 monks who were arrested from the Kirti Monastery in Aba County in the region of Amdo (under Aba Tibetan Autonomous Prefecture in Sichuan Province). Theauthorities are launching a propaganda campaign across Aba to conceal the truth. Local people were asked to make declarations, in front of propaganda agents’ cameras, stating: “Oppose the Dalai clique; never collect Dalai Lama’s portraits; do not join in the Dalai clique; never follow national splittists; the plot of ethnic separation will be foiled; support the Chinese Communist Party (CCP); follow the Party’s leadership and express thanks for the Party’s kindness.” They were also warned that they would be arrested if they refused to make such a public declaration.

Original report from The Epochtimes: A Record of Tibetan Unrest: April 10–April 13

Posted in China, Communist Party, ethnic, Human Rights, Incident, Killing, Lasa, Law, News, People, Politics, Propaganda, Religious, Social, SW China, Tibet, Tibetan, Woeser, World, writer, Xizang | Comments Off on China: A Record of Tibet Unrest (1) April 10, 2008– by Tibetan Writer Woeser

2nd Step of China’s Propaganda Pattern: Tries to cool down ‘patriotic fervour’ over Tibet

Posted by Author on April 19, 2008

AFP, Apr. 18, 2008-

BEIJING (AFP) — China has urged its citizens to rein in their “patriotic fervour” in a sign control-conscious Beijing may be growing uncomfortable with a nationalist outburst over Tibet as the Olympics approach.

China’s government and state media have repeatedly railed against allegedly biased foreign media coverage of China’s crackdown on Tibetan riots, which appears to have emboldened a range of Internet-based anti-Western campaigns.

But state-controlled Xinhua news agency cautioned in a late Thursday dispatch that nationalist energies should remain “rational” and focused on building the nation.

“Patriotic fervour should be channelled into a rational track and must be transformed into real action toward doing our work well,” said the report, published only in Chinese, suggesting it was meant for domestic consumption.

The statement appeared to fit a pattern in which the government — which swiftly quashes any expressions of public opinion it does not like — gives free rein to attacks on foreign targets when it serves Beijing’s political interests, only to reel them in when they threaten to spiral out of control.

After US forces mistakenly bombed China’s embassy in Belgrade in 1999, greatly embarrassing Beijing, Chinese were allowed to vent their anger in large anti-US protests before authorities later reined them in.

A similar situation occurred in 2005, when anti-Japan protests triggered by a range of grievances were permitted.

Anti-China rioting burst across the Tibetan plateau capital last month, triggering a massive crackdown.

China’s propaganda machine has portrayed the violence as a “separatist” push by the exiled Dalai Lama, dismissing any suggestion of deep Tibetan anger over Beijing’s strict rule of the region.

While barring foreign media from affected areas, China has accused Western media of bias, mainly based on a few photos by foreign media that were wrongly captioned online or cropped in a way that suggested Chinese heavy-handedness.

But as it prepares to open its doors to the world for the Olympics, Beijing may be worrying that the subsequent nationalist outbursts had gone too far, said David Zweig of the Hong Kong University of Science and Technology.

“It clearly has gotten out of hand. Clearly, (China) can’t control the netizens, who are much more active these days,” said Zweig, a China foreign-policy expert.

The netizens campaign includes a boycott of French goods in retaliation for protests against China’s Tibet policies that threw the Beijing Olympic torch relay’s Paris leg into chaos last week.

They also have set up the website to criticise the US-based news network’s alleged anti-China bias.

On Friday, major news organisations in Beijing including AFP were flooded with emails furious over “vicious distortions” in Tibet coverage. Some Western media in China have also reported receiving threatening phone calls.

A separate Xinhua story on Friday, however, quoted a Chinese academic criticising any boycotts of western companies by Chinese people.

“Rashly waving a club has no benefit in luring foreign businesses or bringing jobs to the common people,” it said.

Exiled Tibetan leaders say more than 150 people in their Himalayan homeland died in the Chinese crackdown, while China says Tibetan rioters killed 20 people.

While criticising foreign press, Xinhua itself has occasionally employed inflammatory language, such as branding US Congressional leader Nancy Pelosi as “disgusting” for criticising China.

While China’s people are rightfully outraged about the killing of ethnic Chinese in the riots, Beijing may now be realising the anti-foreign backlash could hurt its international reputation, Zweig said.

“China is playing to two audiences. They are winning domestically but losing internationally. This is not going to win China any friends,” he said.

Original report from AFP: China tries to cool down ‘patriotic fervour’ over Tibet

China’s Defame Propaganda On Tibet A Verbal Blast From The Past

Posted in Asia, China, Media, News, Politics, Propaganda, Social, SW China, Tibet, Tibetan, World, Xizang | Comments Off on 2nd Step of China’s Propaganda Pattern: Tries to cool down ‘patriotic fervour’ over Tibet

(photos) 5 Major Chinese Medias, Same One Editor?

Posted by Author on August 24, 2007

On Last Sunday August 19, 2007, five large Chinese official medias published at same time with almost exactly same front page with a little bit difference at bottom of the paper – same layout, same news report, same title, same size of font, same pictures- shocked not only westerners, but also many overseas Chinese. The story and the photos of 5 copies of the newspapers were first appeared on Duowei Blog– a blog server hosted outside mainland China.

“Does the 5 medias have same one editor? Certainly it does”, the Blog said.

Everyone who familiar with China would know who is the the only one editor- the Propaganda Department of Chinese Communist Party.

A news professor said, it seems we have go back to 30 years ago under Mao’s control.

A reader comment on the blog: Its still shocking to put the 5 paper together to have a look, though I knew all of the medias in China are mouthpieces of the government.

The 5 “medias” are: People’s daily, Economy Daily, Beijing Daily, Liberation Army Daily, Guang Ming Daily.

There were 2 stories reported in the shocking front pages:

– upper right corner, in the small place, is the instruction from Chinese leaders Hu Jintao and Wen Jiabao: “Use whatever possible efforts to rescue the the trapped miners”

– at center front page, with 2 large pictures, is the report of “Chairman Hu Jintao” visiting Kazakhstan.
People's daily

Above: upper left corner of the paper says in 4 red words “People’s daily”- the largest mouthpiece of the Communist party- which has nothing to do with people.

Economy Daily, aug.19, 2007

Above: Economy Daily

Beijing Daily

Above: Beijing Daily

Liberation Army Daily

Above: Liberation Army Daily

Guangming Daily

Above: Guang Ming Daily- the second largest mouthpiece of China government.

Posted in Asia, Beijing, China, Hu Jintao, Media, News, Newspaper, Official, People, Photo, Politics, Propaganda, Social, World | Comments Off on (photos) 5 Major Chinese Medias, Same One Editor?

Montreal Newspaper a Voice for Chinese Regime in Canada

Posted by Author on July 9, 2007

By Mark Morgan, Epoch Times Toronto Staff, Jul 06, 2007-

TORONTO—In August of last year, Montreal newspaper publisher Crescent Chau somehow drummed up the funds to print 100,000 copies of a special 32-page tabloid—without a single advertisement—and distributed it nationwide, for free.

The newspaper was not only missing ads; it was also devoid of typical news. All 32 pages were packed with articles condemning the Falun Gong spiritual group, which is persecuted by the communist regime in Mainland China.

It was quite an achievement for Chau, whose own Chinese-language newspaper, Les Presses Chinoises, has a circulation of only 6000 and is limited in its distribution to Montreal. About 100 copies are circulated in Ottawa.

But it did not surprise Chen Yonglin, a former diplomat at the Chinese consulate in Sydney, Australia who recently visited Canada and warned that Chinese spies and front organizations are widespread here, including those targeting groups persecuted by the regime in China.

“It is clear that the Les Presses Chinoises is cooperating with the Chinese embassy and consulate and has become the hatchetman and propaganda tool for the Chinese Communist Party here,” Chen says.

“It is very likely that the printing costs were directly funded by the Chinese embassy and consulate—the contents seem to be mostly produced and provided by the CCP.”

Chen supports his claims with a document from the Chinese consulate in Sydney.

Titled the “Special Anti-Falun Gong Working Group Division of Labour Table” and dated February 7, 2001, it lists the responsibilities for members of the anti-Falun Gong team, which included the heads of all sections at the consulate.

For example, the head of the political affairs department was responsible for “recommending” anti-Falun Gong articles from state-run media in China for use in Chinese-language media overseas and writing anti-Falun Gong articles for publishing in Chinese-language media.

The head of the culture department was charged with sending such articles to politicians and media.

Chau denies he is taking orders from the Chinese authorities. He portrays his opposition to Falun Gong as a personal “crusade.”

While Chau says he aspires to eliminate Falun Gong in Canada, he admits not having interviewed Falun Gong practitioners for the stories he published, nor having read Falun Gong’s teachings.

He rejects that he has been paid to publish his anti-Falun Gong newspapers.

But according to other Chinese-language media in Montreal, the source of Chau’s first anti-Falun Gong articles, a woman named He Bing, had offered to pay “whatever it takes” to have her anti-Falun Gong articles published in Chinese-language press. Reliable sources told The Epoch Times that CSIS had investigated He and believed her to be a Chinese agent.

Several other Chinese papers reportedly turned her down before her articles appeared in Chau’s Les Presses Chinoises.

In her articles, which appeared first as paid ads, He Bing accused Falun Gong adherents of everything from sucking blood and bestiality to murder and suicide. She called Falun Gong practitioners “insane,” “stupid,” and “scatter-brained.”

University of Montreal professor David Ownby, an expert in popular Chinese religions who has studied Falun Gong, called the statements “unsubstantiated filth poured upon the page” and said he’d seen nothing to suggest any truth behind He’s accusations.

But Chau continued to publish such content even after two Quebec court orders told him stop, even calling practitioners “enemies of the state.”

In Feb. 2001, Chau published his first anti-Falun Gong special edition, which included a petition rallying the Chinese community to “unite” in “denouncing Falun Gong.”

He Bing returned to China and was paraded in Chinese state media as a hero in the war on Falun Gong.

Chau, too, became a celebrity of sorts in the Mainland Chinese press. He attended conferences in China that promoted “information exchange and business cooperation” between overseas and mainland Chinese media. State media quoted Chau as saying the Chinese regime “should strengthen its connection to the overseas Chinese community.”

And Chau’s anti-Falun Gong efforts were reported in national media in China, which referred to Les Presses Chinoises not as a local Montreal newspaper but as “Canada’s Les Presses Chinoises.

The coverage of Chau was so overwhelming that some Mainland Chinese thought the Canadian government had also banned Falun Gong.

“My parents in China were worried for me,” said Yang Hui, one of the Montreal-area Falun Gong practitioners who were named in Chau’s articles. “They saw all the reports and thought that Canada had started to persecute Falun Gong too.”

In August 2006, Chau published his first nationwide anti-Falun Gong paper, with copies circulated as far west as Vancouver.

His efforts did not go unnoticed. Within four days of the “special edition” hitting the streets, the website for the Mainland China-based People’s Daily, the official newspaper of the Chinese Communist Party, published a report praising Chau.

“The Justice Special Edition [the paper also bore the English name Truth Magazine ] has 32 pages with a distribution of more than 100,000 copies,” the People’s Daily said. “The front page carries publisher Crescent Chau’s special article … It is very sharp, rich in content, and powerful.”

In it Chau parroted the Chinese regime’s official line on Falun Gong, accusing the group of everything from shunning medical treatment to murder and suicide.

Such claims are groundless, say human rights groups like Human Rights Watch, but they have been used to justify the regime’s violent repression of the group, which began in 1999.

Chau used these claims to rally opposition to Falun Gong in Canada.

“Everyone should join in the efforts to fight against Falun Gong,” wrote Chau. “We must unite together to condemn [Falun Gong founder] Li Hongzhi and Falun Gong.”

New Approach

Last week, the fourth installment of Chau’s Truth Magazine hit the streets in Toronto. As with the previous three, it comes on the heels of some particularly bad press for the Chinese regime.

One previous edition was published after former secretary of state for Asia Pacific, David Kilgour, and lawyer David Matas released a report concluding that the Chinese communist regime was stealing organs from live Falun Gong practitioners detained in China for sale in a lucrative organ trade.

Another came as a Chinese-language television station, New Tang Dynasty Television, put on a prominent Chinese New Year show that included one act depicting the persecution of Falun Gong in China. That one was also delivered to Canadian members of parliament.

This time, the special edition followed the visit of the former diplomat Chen who described the Chinese front organizations in Canada, citing in particular the Nation Congress of Chinese Canadians (NCCC).

The latest edition is 16 pages and makes no mention of Falun Gong on the cover. In its place is a large headline: “Will your Maple Card (Canadian residency card) expire?” But inside, the remaining 15 pages are devoted to attacking Falun Gong.

This issue repeats many of the same slurs against Falun Gong. It also takes aim at Chen and at The Epoch Times, which reported Chen’s comments, and defends prominent NCCC leaders that were named in the Epoch Times report.

Chau calls on Chinese-Canadians to “unite to conquer” what he calls the “evil” Falun Gong and Chen Yonglin.

Curiously, though Chau’s publishing company resides in Montreal, the latest ,I>Truth Magazine appears to have been distributed only in Toronto, where the three NCCC leaders named in the Epoch Times report—David Lim, Hughes Eng, and Ping Tan—reside.

Police Involvement

And from there, the links become more curious.

Since the August 2006 issue of Truth Magazine hit the streets, police in several Canadian cities have been looking into whether the papers qualify as hate propaganda.

On Saturday afternoon, Toronto police confronted a Truth Magazine deliveryman at a Chinese grocery store in the northeast of the city. He gave his name as Lu Ping.

The police asked Lu who had hired him to deliver the newspapers. Lu reluctantly provided the name and phone number of Ms. Li Miao of Canyon Web Printing.

Canyon Web Printing happens to have the same address and phone number as those listed on for the Chinese Canadian Post, which is owned by NCCC Executive Secretary David Lim.

Ms. Li, for her part, is listed as the contact for an upcoming event organized by NCCC National Co-Chair Hughes Eng and supported by the Chinese embassy’s culture section.


But aside from some investigation by police, little has been done to stop the disparaging reports.

The Ontario Human Rights Tribunal found in a separate case that Falun Gong “is a protected creed” as its essence is spiritual elevation. But to date, police have not used such grounds to lay charges.

A Montreal police sergeant who spoke with The Epoch Times last year cited sensitivities in investigating Mr. Chau because of his prominence in the Chinese community.

A trial court in Montreal said that Mr. Chau was exercising his freedom of speech in publishing the slurs, a decision that is now being appealed.

But all this has made members of Canada’s Falun Gong community feel they are not being protected.

“I believe if such slanders were directed at another group in our society, it would not be tolerated,” says Ottawa Falun Gong practitioner Lucy Zhou. “It seems like because this has to do with China, people can get away with saying anything about us and it’s OK.

“Crescent Chau has incited hate against us for five years with impunity. I feel the system is failing us.”

original report from the Epochtimes 

Posted in Canada, China, Communist Party, Falun Gong, Law, Media, News, Newspaper, Overseas Chinese, Politics, Propaganda, Report, Social, World | Comments Off on Montreal Newspaper a Voice for Chinese Regime in Canada

Google: Do no evil … except in China

Posted by Author on June 22, 2007

By Preston Gralla, Computer World, on Thu, 06/21/2007-google logo (China)

The news that Google has won a contract to provide news to Internet users in China is one more example of the search giant’s hypocrisy. It claims not merely to be a profit-making machine, but a force for good in the world. When it comes to China, though, it’s on the side of censorship, authoritarians, Communists, and would-be dictators.

Reuters reports that Google has just won a license to provide news in China. Of course, what China calls “news” and what we call “news” are entirely separate things. China heavily censors all Internet content, and has built what’s called the Great Firewall around the country, to try and keep out any information the Communist government doesn’t want people to read.

Reuters recently ran a story detailing just how extreme censorship is in China, and how effective the Great Wall is. News is censored, of course, and news stories are blocked. But it goes far beyond that. The entire Flickr site is blocked, for example, because photos of the 1989 Tiananmen Square massacre were posted on it.

Google knows all about the censorship first hand. It already censors its Chinese search site at the behest of the Communist government.

That’s bad enough. But providing heavily censored “news” goes one step further. By doing it, Google will in essence become a propaganda arm of the government. But Google has made it clear that’s perfectly fine. All it cares about is its pursuit of the almighty dollar…or yuan.

original from

Posted in Asia, censorship, China, Commentary, Company, Google, Human Rights, Internet, Law, News, Opinion, Politics, Propaganda, search engine, Social, Speech, Technology, USA, World | 2 Comments »

China Against Falun Gong Through North American Medias

Posted by Author on June 8, 2007

By Judi McLeod, Canada Free Press (CFP), Friday, June 8, 2007-

The Peoples’ Republic of China, whose tainted food exports continue to plague North America, has for a long time been polluting peoples’ minds with propaganda.

China’s message is delivered in daily newspapers overseas. And the message deliberately targets groups maligned by the Communist government.

The message is served up on a daily basis in a town close to you.

“In Canada, the Toronto-based Chinese Canadian Post is distributed with an insert of the People’s Daily, the official mouthpiece of the Chinese Communist party, which is larger than the newspaper itself. The paper’s publisher, David Lim, is known in the Toronto Chinese community for his ties to the consulate.” (The Epoch Times, June 7, 2007).

Shamefully, the publication receives advertising from the ultra politically correct Ontario government and the City of Toronto, both corporations kept afloat by taxpayers.

Taxpayers, whose dollars pay for the advertising, likely do not know that their money goes to support a regime with one of the worst human rights records in history.

The Toronto edition of the Ming Pao newspaper, one of the largest newspapers read mainly by Hong Kong Chinese in Canada, also prints content from a Mainland Chinese newspaper.

“Ming Pao Canada CEO Ka-Ming Lui wouldn’t describe in detail his newspaper’s arrangement with Guangzhou Daily. He denied that Ming Pao was paid to publish the content, but he also admitted Ming Pao was not paying for it. (The Epoch Times).

“He also said his newspaper has a clear policy not to publish Falun Gong advertisements. ‘This (policy) has been in place for many years–it’s no secret.’ Lui said Ming Pao papers across North America follow the same policy.”

The “policy” is one that allows discrimination against a minority–the practitioners of Falun Gong–and if any other government imposed such a policy public outrage would be the result.

New Tang Dynasty Television, which reports regularly about the persecution of Falun Gong in China ran up against this policy when it tried to place an ad for its international classical dance competition to be held later this month.

Ming Pao said at least three other Toronto Chinese-language newspapers refused to print the paid advertisement.

Surely it is a travesty that no Chinese-language newspaper, aside from the Chinese edition of the brave Epoch Times, would print the ad in Ottawa.

That’s Ottawa, the nation’s capitol and home of the Conservative Canadian minority government of Prime Minister Stephen Harper!

The information on the status of Chinese controlled newspapers comes from Chen Yonglin, who made a high-profile defection from the Chinese consulate in Sydney, Australia two years ago.

In an era where the politically correct mainstream media follows the path of least resistance, The Epoch Times conducted an in-depth interview with Chen and publicized never-before-released documents to substantiate his charges. The documents show how China is following a course to “discredit” and “intimidate” five specific target groups: Tibetan exiles, Taiwanese, Uighur Muslims, democracy activists–and most of all Falun gong practitioners.

The strategy of this ongoing campaign is an attempt to control Chinese-language media overseas, and through student and community groups acting as front organizations. Chen, whose conscience forbade him from doing the work, which he says came complete with spying on Australians in five groups and interfering in their activities, raised the alarm.

Chen served as the first secretary of the consulate in Sydney and oversaw the consulate’s political department, which was in charge of combating the five groups.

As head of the political arm, he was a member of the Special Anti-Falun Gong Working Group, which included the head of each department at the Sydney consulate and the Consul general.

This sort of set up is not peculiar to Australia. According to Chen, the same type of group in is action in Chinese missions worldwide.

Minutes of one of the Working Group’s meeting obtained by The Epoch Times, dated February 7, 2001, were signed off by both the consul general and deputy consul general of the consulate and included reports of 22 anti-Falun Gong activities.

Among them is an entry about a Chinese-language newspaper that was reprimanded for publishing a Falun Gong advertisement.

Meanwhile, not even a distance marked by thousands of miles can keep the practitioners of Falun Gong safe from the Peoples’ Republic of China.

Canada Free Press founding editor Judi McLeod is an award-winning journalist with 30 years experience in the print media. Her work has appeared on, Drudge Report,, Glenn Beck and The Rant. Judi can be reached at:

–  Leaked Document: Minutes of Chinese Consulate’s Anti-Falun Gong Meeting

Posted in Canada, Chen Yonglin, China, Falun Gong, Human Rights, Media, News, Newspaper, Opinion, Overseas Chinese, People, Politics, Propaganda, Religion, Speech, World | Comments Off on China Against Falun Gong Through North American Medias

Leaked Document: Minutes of Chinese Consulate’s Anti-Falun Gong Meeting

Posted by Author on June 8, 2007

Mr. Chen Yonglin, former First Secretary of the Chinese Consulate in Sydney, who defected in May 2005 and is visting Canada currently, provide to The Epoch Times a copy of a minutes of the Consulate’s Special Anti-Falun Gong Working Group meeting, dated February 7, 2001, which were signed off by both the consul general and deputy consul general of the Consulate and included reports on 22 anti-Falun Gong activities.

Mr. Chen says, the anti-Falun Gong efforts consume over half of the Chinese mission’s work.

From the leaked document of the Chinese Consulate, you can see how the Consulate is spreading hatred of Falun Gong in western countries by controlling the medias (especially Local Chinese language medias), Chinese communities, student organizations, etc.

The photo copy of the leaked document (in Chinese) provided by Mr. Chen Yonglin can be found on The Epoch Times’ website.

Here’s the translation of the minutes, by The Epoch Times:

The first part lists 9 items of things that were done in the previous 2 weeks:

Item 1– The Sydney Consulate General Liao Zhihong visited or had meals with the state’s (New South Wales) Premier, Deputy Premier, State Parliament’s head and 3 mayors in order to “seek opportunities” to do work related to “Falun Gong”.

Item 2 – On Feb 8, 2001, Deputy Consulate General Shi (last name) met with the general manager and the editor in chief of The Australian Chinese Daily newspaper. They met at the consulate to discuss the incident of this newspaper publishing a Falun Gong ad. They [the newspaper] said they would deal more cautiously with these [kinds of ads] in the future, and said they would publish related [anti-Falun Gong] articles recommended by the consulate.

Item 3 – This item recommended over 10 anti-Falun Gong articles taken from the People’s Daily and the Xinhua News Agency (Chinese government’s official mouthpieces) to Australian Chinese media.

Other items include sending “exposing and criticizing Falun Gong” materials to the State Member of Parliament Kevin Moss, and Strathfield mayor Virginia Judge on Feb 10.

Item 7 – Feb 20-21 – University classes begin. Consulate’s education department sent staff to monitor, found several Falun Gong members set up a booth at the opening ceremony. The item states: “Has notified Chinese students to go gather information about the related ‘Falun Gong’ people”

Item 8 – Set up an anti-Falun Gong display inside the Consulate compound.

Item 9 – Met with a Christian Chinese Yao Lina who wrote an “expose and criticize” Falun Gong article from a Christian angle. [The consulate] will try to get two Chinese newspapers to publish it.

Item 10 – Met Chinese person Lu Yunfang, provided [anti-Falun Gong] related tapes and materials to her. She expressed that she will write more anti-Falun Gong articles, and will tell more friends and neighbors about the ‘evil nature’ of Falun Gong. The item noted that Lu had used the pen name Lu Ye (Green Leaves) to write anti-Falun Gong articles.

Plan for the next two weeks has a total of 13 Items:

Item 1 – On Feb 24, Falun Gong will have about 50-60 people to do a Falun Dafa day activity, display banners etc.

Item 2 – Mobilize Chinese to write the New South Wales government, Parliament and police to (1) persuade and stop the Australian government from signing the United Nations human rights motion about China, (2) prevent the Australian government and MPs from nominating Falun Gong founder Li Hongzhi for the Nobel Peace Prize, (3) oppose Falun Gong’s protest in front of the Chinese Consulate.

Item 4 – Make appointments with the MPs on whom more work needs to be done.

Item 5 – Set up a meeting with the Chinese students representatives to pass on the (chinese government’s) message (regarding Falun Gong) and do well on the anti-Falun Gong work.

Item 7 – Notify reporter(s) to interview veteran Chinese Yao Lina, to gets her to expose and criticize Falun Gong from a Christian point of view.

Item 8 – Well known Canadian Chinese Thomas Leung will give a talk in Sydney. Leung will be welcomed by a Sydney Christian organization. Leung has negative view on Falun Gong. The suggestion is to invite this person to the consulate and use this to “work” the local Christian organization, and see if they could do some anti-Falun Gong work.

Item 9 – Mobilize Chinese, Chinese companies, Chinese students to write to the state government, the police and the local office of Foreign affairs and Trade ministry to say the Falun Gong protest in front of the Chinese Consulate obstructs them from coming in to do their work at the consulate.

Item 11 – Get detailed materials on a group of Falun Gong people.

Item 12 – Repeatedly play anti-Falun Gong tapes in the room for visa.

Item 13 – Set up a garbage can to let people who come to get their visa to throw the materials they receive from Falun Gong in the garbage can.

– Above documents can be found on The Epoch Times’ website.

Posted in Australia, Canada, Chen Yonglin, China, Falun Gong, Human Rights, Media, News, Overseas Chinese, Politics, Propaganda, Religion, Student, World | Comments Off on Leaked Document: Minutes of Chinese Consulate’s Anti-Falun Gong Meeting

China Plans to Put the medias on a Penalty Points’ System

Posted by Author on February 13, 2007

Reporters Without Borders, 9 February 2007-

Reporters Without Borders voiced dismay about a new scheme proposed by the Chinese Communist Party Propaganda Department to put newspapers on a penalty points’ system.

The new system, revealed today by a newspaper in Hong Kong, consolidates the bringing to heel of the media undertaken by President Hu Jintao in the name of a “harmonious society”.

“This project of a penalty points’ licence for the press could seem funny if it was not in fact another type of sanctions that will end in more suspensions and bans. We urge the government, particularly the prime minister Wen Jiabao, to oppose this plan,” the worldwide press freedom organisation said.

The South China Morning Post in Hong Kong revealed on 9 February that a new system of sanctions had been presented to editors of state-run newspapers by the propaganda department. Each publication would start with 12 points, which could then be deducted for each “wrongdoing”.

A surveillance group made up of officials from the Propaganda Department and the General Administration of Press and Publications would be tasked with sanctioning offending media, according to the seriousness of the mistake. Once a media had lost all its points, its management would be punished in their turn.

2006 was marked by a series of measures designed to discipline editorial departments seen by the propaganda department as too liberal.

original report from  Reporters Without Borders

Posted in censorship, China, Communist Party, Human Rights, Journalist, Law, Media, News, Newspaper, People, Politics, Propaganda, Social, Speech | Comments Off on China Plans to Put the medias on a Penalty Points’ System

Why is Canada Opening Door to China Propaganda ?

Posted by Author on January 13, 2007

Now is Harper’s chance to defend rights of Falun Gong

Daphne Bramham, Vancouver Sun, Canada, January 12, 2007-

‘We have to stand against Falun Gong and thoroughly cleanse such non-religious and anti-humanity cults from our society.” Chinese government-controlled CCTV-4 aired that comment by a Chinese citizen on Jan. 31, 2001.

It is just one of many hate-filled rants against the Falun Gong broadcast in China by the tightly controlled Chinese media to support the government’s policy of exterminating the group, which practises meditation and exercise based on the ancient form of qigong — a Chinese healing art.

There are many other examples of Falun Gong practitioners described in news reports as “mentally ill,” “anti-humanity, anti-science and anti-social;” Falun Gong as “an evil cult” that is “extending its demon claw”; and Falun Gong’s founder Li Hongzhi as “trustworthy of our hatred.”

The Chinese government banned the Falun Gong in 1999, calling it a religious cult. It has since been accused of harvesting organs for sale and transplant from Falun Gong practitioners who have been rounded up and imprisoned.

The Canadian Radio-television and Telecommunications Commission said many of the above comments broadcast between 1999 and 2001 were “clearly abusive . . . expressions of extreme ill will against Falun Gong and its founder, Li Hongzhi.”

It went on to say: “The derision, hostility and abuse encouraged by such comments could expose the targeted group or individual to hatred or contempt and . . . could incite violence and threaten the physical security of Falun Gong practitioners.”


“Comments such as these in news programming are not consistent with the Canadian public’s expectation that news programming will provide factual and credible information and informed commentary on pertinent social, economic and cultural issues.”

Yet on the last real working day of 2006 — Friday, Dec. 22 — the CRTC agreed Rogers Communications Inc. could broadcast all nine Chinese channels digitally and uncensored into Canadian homes.

Commissioners concluded that the hate-filled examples were old. They said no concrete evidence was presented that they were typical of what is broadcast. They ignored the fact that Chinese broadcasters refused opponents’ requests for tapes of more recent broadcasts, which they said contain similar material.

And they did more than just clear the way for Chinese government propaganda to be beamed into Canada. Commissioners gave Rogers a pass on taking responsibility for the content, even though that decision runs contrary to a 2004 ruling on Al-Jazeera.

In that ruling, the CRTC concluded that the so-called CNN of the Arab world had aired comments that might incite hatred against Jews and it was likely to do it again. Hate speech is illegal in Canada and runs contrary to the Charter of Rights and Freedoms.

So the CRTC ruled that Canadian distributors would have to take responsibility for Al-Jazeera’s content. Rather than just flipping a switch and letting the programs roll, distributors would have to monitor and edit programs before they aired in Canada.

If offensive content was aired, distributors could be reprimanded and even have their broadcast licenses revoked.

Rogers, among others, declared the conditions too onerous.

This sheer inanity of the CRTC not only approving the Chinese channels but also concluding that Chinese inciting violence against Falun Gong members isn’t as bad as Arabs invoking hatred against Jews has gone largely unnoticed in the media and, therefore, the public.

No doubt that’s exactly what the CRTC hoped by releasing the controversial decision on Dec. 22.

The commissioners — all Liberal appointees — may reflect the previous government’s appeasement policy regarding China. But their decision runs counter to Prime Minister Stephen Harper’s criticism of China’s human rights abuses and the outspoken criticism of Jason Kenney, who just last week was appointed minister of state for multiculturalism and Canadian values — a junior minister in the heritage department to which the CRTC reports…
( more details from Vancouver Sun’s report – Now is Harper’s chance to defend rights of Falun Gong)

Posted in Canada, China, Communist Party, Falun Gong, Human Rights, Law, Media, News, Opinion, People, Politics, Propaganda, Religion, Social, TV / film, World | 1 Comment »

Xinhua: the world’s biggest propaganda agency

Posted by Author on July 12, 2006

China’s Xinhua agency is called as “propaganda agency” of Chinese Communist Party by Reporter Without Border. In the report “Xinhua: the world’s biggest propaganda agency”, Reporter Without Border said:

The Reporters Without Borders’ report includes accounts from several Xinhua journalists who agreed, on condition of anonymity, to explain how the control imposed by the CCP’s Propaganda Department operates on a daily basis.

With the help of former French journalist on Xinhua, Reporters Without Borders exposes the distortion of facts, hatred for its enemies (particularly the United States and Japan) and its support, through the treatment of international news, for the world’s worst regimes.

Despite a certain economic liberalisation of the media sector, Xinhua remains the voice of the sole party. Hand-picked journalists, who are regularly indoctrinated, produce reports for the Chinese media that give the official point of view and others – classified “internal reference” for the country’s leaders.

After being criticised for its lack of transparency, particularly during the Sars epidemic, Xinhua has for last few months been putting out news reports embarrassing to the government, but they are designed to fool the international community, since they are not published in Chinese.

Full report can be found and download from RSF website:

Xinhua: the world’s biggest propaganda agency, Sep 30, 2005

Posted in China, Journalist, Media, Politics, Propaganda, Social, Special report, Xinhua | Comments Off on Xinhua: the world’s biggest propaganda agency