Status of Chinese People

About China and Chinese people's living condition

  • China Organ Harvesting Report, in 19 languages

  • Torture methods used by China police

  • Censorship

  • Massive protests & riots in China

  • Top 9 Posts (In 48 hours)

  • All Topics

  • Books to Read

    1. A China More Just, Gao Zhisheng
    2.Officially Sanctioned Crime in China, He Qinglian
    3.
    Will the Boat Sink the Water? Chen Guidi, Wu Chuntao
    4.
    Losing the New China, Ethan Gutmann
    5.
    Nine Commentaries on The Communist Party, the Epochtimes
  • Did you know

    Reporters Without Borders said in it’s 2005 special report titled “Xinhua: the world’s biggest propaganda agency”, that “Xinhua remains the voice of the sole party”, “particularly during the SARS epidemic, Xinhua has for last few months been putting out news reports embarrassing to the government, but they are designed to fool the international community, since they are not published in Chinese.”
  • RSS Feeds for Category

    Organ Harvesting

    Human Rights

    Made in China

    Food

    Health

    Environment

    Protest

    Law

    Politics

    Feed address for any specific category is Category address followed by 'Feed/'.

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 223 other followers

Archive for the ‘Xinhua’ Category

China’s Xinhua Agency

Chinese journalist wanted a divorce to continue relationship with Canadian MP, e-mail claims

Posted by Author on September 14, 2011


A Chinese journalist wanted to get a divorce to pursue a relationship with Conservative MP Bob Dechert, an e-mail allegedly sent by the woman’s husband claims.

The person who hacked e-mails between the Mississauga MP and Xinhua News correspondent Shi Rong appended the note at the top of the package of e-mails, which were forwarded last week to 250 recipients on Shi’s contacts list.

“In order to love this MP, Shi Rong has not hesitated to ask to end her marriage while posted abroad,” the note said in Chinese. “This is the Shi Rong you should know about.“ Read the rest of this entry »

Posted in China, Journalist, Media, News, People, spy, World, Xinhua | Comments Off on Chinese journalist wanted a divorce to continue relationship with Canadian MP, e-mail claims

Chinese security spies often placed in newsrooms around the world

Posted by Author on September 14, 2011


BEIJING— China routinely places state security agents in Xinhua news bureaus around the world, according to a senior Chinese journalist.

Foreign correspondent jobs are appointed by the Ministry of State Security for set periods, and while they may write the occasional story, their job is intelligence gathering, he said on condition of anonymity.

The rare acknowledgement of the practice comes as debate continues in Ottawa about the relationship between Mississauga MP Bob Dechert and Xinhua News Agency’s Toronto bureau chief, Shi Rong. Read the rest of this entry »

Posted in Canada, China, Media, News, Politics, World, Xinhua | Comments Off on Chinese security spies often placed in newsrooms around the world

Libyans Expose China’s Media Lies

Posted by Author on March 29, 2011


The Chinese government has denounced the Western-led military action against the forces of Libyan leader Muammar Gaddafi, with it』s state-run media plying the line that Libyan citizens are opposing Western intervention.

However, Libyan protestors later flashed a banner in Chinese that read: “Muammar Gaddafi is a liar.”

After the Western air strike in Libya, China』s attitude changed from 『acceptance』 to 『in favor of Gaddafi』, and accused the West of interfering with other countries』 internal affairs, causing civilian deaths. Read the rest of this entry »

Posted in Africa, China, Media, News, Politics, World, Xinhua | Comments Off on Libyans Expose China’s Media Lies

German ‘Focus’ Program, China Xinhua Agency and Falun Gong

Posted by Author on September 20, 2008


By Maria Zheng, Epoch Times Germany Staff, Sep 18, 2008 –

Many might remember an incident where Zhang Danhong, the Chinese editor of Deutsche Welle‘s CCP-friendly Chinese program, accused Focus program journalist Guenther Baehr of having a Falun Gong background. The critique arose from comments Ms. Zhang aired that were actually the words of Xinhua’s Berlin correspondent Shi Xiang, who said the “Focus program journalist has a Falun Gong background.” Xinhua published this on August 28, 2008, without availing themselves of the facts. How does one see this latest propaganda attempt? Focus officials have since filed a lawsuit against Xinhua.

Instead of abiding by accepted protocols of investigative journalism, Xinhua operates strictly along their own rules and logic, meaning everything that happens serves as a propaganda tool for the Chinese Communist Party (CCP).

On September 12, 2008 Focus editor-in-chief Helmut Markwort reiterated that their editor is in no way connected with Falun Gong, and the magazine took legal action against Xinhua. “The likely state-ordered smear against Focus through this so-called news agency is simply absurd,” he said.

Xinhua and Falun Gong

According to Waltraud Ng, Falun Gong spokesperson, “Xinhua is only too well aware that the CCP has thus fostered, encouraged and perpetuated hatred against the spiritual movement and continues its persecution against it. This has persisted since 1999, and it appears the regime had achieved its goal once again through the “Deutsche Welle” propaganda report, just as the regime had counted on the effects of a propaganda blitz following the Sichuan earthquake. The regime defamed Falun Gong saying, ‘The followers are happy this tragedy happened, and that the heavens want to make China disappear.’ According to additional propaganda, Falun Gong is supposed to have derailed offers of help for the victims. What the CCP does not mention are their [CCP] sanctioned, state-ordered ruthless personal acts and the brutal assault on Falun Gong practitioners in Flushing, New York.”

She continued, “Falun Gong comes from China and belongs to the traditional essence of cultivation [of mind and body]. The practice is neither against China, nor against the Chinese nation. But Falun Gong practitioners have shown the CCP their determination through nine years of peaceful protests of the persecution to insist on a proper cultivation environment. It is the CCP that had purposely twisted the meaning of ‘anti-CCP’ and ‘anti-China’ and created confusion in people’s minds.”

Xinhua’s Further Aims

The above event is not Xinhua’s only goal. According to the Falun Gong Information Center, Xinhua aims to create a credibility gap regarding Western media reliability and objectivity in people’s minds. Additionally, they want readers to get to the point “where they are unable to discern true reporting when it comes to information from people who have a Falun Gong background.” This was a veiled attempt to include information available from The Epoch Times.

Shi Xiang’s inflammatory Xinhua article included these comments, “A Cologne-based Falun Gong-controlled Epoch Times journalist writes daily e-mails to Deutsche Welle officials, stating that Zhang Danhong had compromised the ethics of the media, and that The Epoch Times had published an article on August 26, to have celebrated Zhang’s resignation.”

In actuality, The Epoch Times neither has a journalist based in cologne, nor had anyone written to Deutsche Welle regarding Zhang. An article as he describes does not exist.

One Party-One Mouthpiece for the Nation

According to Reporters without Borders, everything and everything revolves around and from Xinhua, the Chinese regime-controlled media, and Xinhua is the premier, state-owned/sanctioned propaganda agency in the world. The agency’s editor’s post is at ministerial level. Almost one third of the news about China when searching Google is Xinhua-created.

The media has been under the control of the CCP since 1949. Though a limited media liberalization regarding economic issues is evident, Xinhua remains the only Party organ in China. Handpicked journalists who are subjected to ongoing indoctrination produce all reports for the media, mirroring the official stance on everything. These individuals also produce “internal reference reports,” slated exclusively for the nation’s ruling elite.

Following heavy criticism for Xinhua’s lack of transparency and the abysmal handling of reporting the SARS epidemic in 2003, the news organ had published certain news items that showed the regime to a disadvantage. But, we presume this was merely a token gesture to the international community, because such reports were never published in Chinese in mainland China.

– Original: The Epochtimes

Posted in China, Europe, Falun Gong, Germany, Media, News, Politics, Religion, World, Xinhua | Comments Off on German ‘Focus’ Program, China Xinhua Agency and Falun Gong

Photoshopped Fake Image of China Leader Published In News By State-run Agency Xinhua

Posted by Author on July 28, 2008


By Xue Fei, Epoch Times Staff, Jul 27, 2008-

Mainland China Internet surfers have always suspected China’s state-run media of extensively using the popular graphic editing tool Adobe Photoshop, but they did not expect the artificial contrivance to be so noticeable.

Recently, the Chinese regime’s state-run media agency Xinhua News published a photo of regime leader Hu Jintao visiting Qingdao, which shows two identical faces in the crowd. Upon careful examination, the pavement in front of and behind Hu is different, and the Caucasian man on the far left is not really looking at Hu [see left]. The image is actually a compilation of two photos.

(Photo: “Twins” found in Xinhua News Agency photos; discrepancies highlighted / Screenshot of web page/ The Epochtimes)

The ‘Photoshopped’ image was published in the Xinhua article “Chinese President Inspects Preparatory Work for Olympics Sailing Event.” The article implied that the algae bloom in the Qingdao Olympic regatta venue was very serious since Hu did not go to the seaside, but a photo of a sail (right of image) is added by Xinhua to prove the “good news” of his so-called visit.

More than 3 million posts have appeared in online Chinese forums and message boards regarding the photo. Later, Xinhua ordered other media not to use the photo without any explanation or apology.

It is not the first time that Xinhua has allegedly ‘Photoshopped’ news photos. In May, during Hu and his wife’s farewell meeting with the emperor of Japan, Mrs. Hu was sitting too close to her interpreter and the interpreter was blocked, making for an awkward and confusing photo. Xinhua News was dissatisfied with the photo and decided to remove the interpreter from the photo, only leaving her chair. However, they forgot to remove her feet, which appeared under the chair [see right]. This photo was published in the Chinese newspaper Jiefang Daily and was jokingly called “Two people with six legs” by the public.

(Photo at right:

The unedited (top) and edited (bottom) versions of Xinhua’s photos with Hu Jintao and his wife’s visit to Japan. (Xinhuanet (top) / Internet screenshot (bottom))

– Original report: Who Photoshopped Hu? , The Epochtimes

Posted in Asia, China, East China, Hu Jintao, Japan, Media, News, Official, People, Politics, Qingdao, Shandong, Social, World, Xinhua | 1 Comment »

Folk Song: China News Agencies– “a dog raised by the Party”

Posted by Author on November 7, 2007


Chinese People have described Chinese news agencies as the Chinese Communist Party’s (CCP) lap dog. Here’s one folk song:

“It is a dog raised by the Party

guarding the Party’s gate

It would bite anyone the Party wants it to bite

and bite however many times the Party wants it to.”

Original Chinese (in case you read Chinese as well):

“我是党的一条狗
守在党的大门口
党让咬谁就咬谁
让咬几口咬几口。”

Mr. Fan Huiqiang, former reporter of Beijing Radio Broadcast, who made a speech on a symposium held by outspoken Overseas Chinese Newspaper The EpochTimes in Melbourne, Australia on On October 23, 2007, quoted some sayings of the Chinese people and spoke of his personal experience on how the Chinese media is merely a tool used by the Chinese Communist Party (CCP) to deceive both China and the Western world.

Mr. Fan begun his speech with quoting Chinese people’s saying that:

– When people describe reports from China’s Xinhua News Agency they say, “Nothing is true but the date.”

– When people describe the programming found on China Central Television Station (CCTV) they say, “Nothing is true but the ‘Animal World (a program produced by CCTV).’ ”

Some of Mr. Fan’s personal experience:

– On April 5, 1976 people in Beijing went to Tiananmen Square to mourn the death of former Premier Zhou Enlai. The authorities did not like people to mourn the premier so they ordered to disperse the people with force. Politburo member Yao Wenyuan, who was in charge of propaganda, came to the then broadcasting administrative bureau and held a press briefing. He declared the gathering an anti-revolutionary activity. Therefore all media directly under the central government would follow the same line.

– In the days before the Internet, the CCP jammed signals from the BBC, VOA, and Taiwanese radio stations, and branded these as enemy transmissions, and those found listening to these stations would be punished. In the summer of 1978 I went back to Shanghai City to visit my parents. One day, I switched the radio on and tuned to Beijing Radio Broadcast’s English broadcast. Since it was very hot inside the house I turned the volume a bit louder so that I could hear the radio from outside. Soon, a lady from our neighborhood committee came over to see what was going on. Since she could not understand the language being spoken on the radio, she thought I was listening to a foreign station. She started to question me about the content. When I explained that it was one of our own radio stations and it was the very station I was working for she was not convinced. Only when the “The East Is Red” came on was she satisfied and left.

– When satellite TV and the Internet came into being, people outside China thought that the Chinese people would now be able to freely access information. But they have been proven wrong. The CCP screened Internet content with what they called the “Golden Shield” firewall which blocks all so-called “sensitive” topics and words.

– ( Regarding the June 4th Tiananmen Square Massacr, 1989) I was working at Radio Australia …… , we received thousands of letters from China. All the letters from Beijing described the massacre they had seen or experienced. These listeners all accused the CCP of murdering its own people with guns and tanks. Some listeners vividly described how people were shot dead around them. As a matter of fact, the deputy director of Beijing Radio Broadcast’s Russian Department was shot dead on his way back from work.

However, listeners from other parts of the country all believed the version they got from the Chinese media. They thought no one was killed and in their letters they enclosed local newspaper clippings accusing the “mob” of anti-revolutionary activities and claims that the students attacked the soldiers.

– When SARS occurred in China the Chinese media covered up the facts for a long period of time. When it could not cover up the true situation any more it finally admitted the existence of the epidemic. The strategy then switched to blanket coverage of how much the Chinese government was concerned about people’s welfare, and promoting that under Party leadership SARS would be brought under control and finally eliminated.

– One hoax occurred during Nixon’s visit to Shanghai in the early 1970s. American officials were visiting China for the very first time since the CCP took power. During his travels, Mr. Nixon was accompanied by a group of what people called China experts. In order to leave the American visitors with a good impression a large scale campaign was organized. A friend who lived in Huangpu District where the famous Nanjing Road is located told me a story. She said her neighborhood committee asked her to go to Nanjing Road at a specific date and time. She was told to dress in her best clothes and walk along a certain section of the road. Therefore, when Mr. Nixon arrived, it would give him the impression there were a lot of well-dressed people walking along the Nanking Road. This was, of course, an illusion as they were there merely to fulfill a political task.

The store Nixon was to visit also received orders and prepared for their performance. They made up a whole new set of marked down price tags for every item for sale in the shop. Shop assistants were advised that when certain music was played they had to change all the usual price tags with the new ones. In this way the Americans would be impressed at how cheap prices were in China. That was a very complicated campaign involving thousands of people and the coordination of many departments. However, the CCP managed it with ease.

– I have been personally involved in one of these campaigns of deception. In 1978 when a film crew from America’s NBC network was making a documentary on Chin’s education system I worked as their interpreter. During their filming they requested to take shots of a food market in Beijing. We, the hosts, contacted Dongsi Market and told them foreigners would go there to shoot a documentary and advised them to get well prepared. I have to explain here, the host would be held responsible if the image of the Party or socialism was damaged in any way. On the day when we arrived I was amazed myself at the transformation. The normally barren market was full of goodies. There were live chickens and ducks, live fish, lean pork meat, all sorts of fresh vegetables and soybean products like tofu. When the documentary was broadcasted in America, people would think it was a typical food market in China, but actually it is not.

In the end of his speech, Mr. Fan revealed how the CCP spent huge sums of money to control the overseas media, especially the overseas Chinese media:

(1) Completely take over or at least buy up the majority of shares of a media company so as to directly control the overseas Chinese newspapers, TV stations and radio stations;
(2) Use an independent media company’s business interests in China as a means of gaining influence and exerting economic blackmail;
(3) Buy blocks of air-time or advertising space;
(4) Have Chinese government employees infiltrate media organizations to cause disruption from within.

As a result, CCP

– reprints the Party’s newspaper the “People’s Daily” here in Australia, which is given away free of charge and it has also been distributed to all the Chinese language schools, Chinese shops and restaurants.

– CCTV has also landed here in Australia.

– The tragedy is a lot of Chinese people who’ve fled their country and have settled down in Australia still read the “People’s Daily” and watch CCTV. Therefore, their mindset is still in line with the Party.

Mr. Fan Huiqiang’s fall speech is available from the Epochtimes Website:

Former Chinese Reporter Reveals CCP’s Far Reaching Propoganda

Posted in Australia, China, Freedom of Speech, Human Rights, Journalist, Media, News, Overseas Chinese, People, Politics, Press freedom, Report, Social, Speech, World, Xinhua | Comments Off on Folk Song: China News Agencies– “a dog raised by the Party”

Is China weak or strong ?

Posted by Author on September 18, 2006


Just read a New York Times’ report on September 14, 2006, about story behind the China official reports of the damage caused by Typhoon Saomai blewing through the southeast coast of China in the afternoon of Aug. 10:

Two days after the storm, and a day after Mr. Hui, the vice premier, visited the area, reporters from the headquarters of the New China News Agency in neighboring Zhejiang Province arrived here to discover scenes of devastation unlike anything that had been reported.

Following a tradition from the time of Mao Zedong, who pressed the agency into service as part of an exclusive information gathering network for the country’s top leaders, the agency’s team wrote an “internal reference” report that very night. That report, parts of which have been quoted in the Chinese news media, forced the Fujian Province officials to raise their estimates of the death toll — to 178, with another 94 missing, for the area.

The revised figures were published grudgingly, with comments in a local newspaper from the provincial Communist Party secretary condemning “some media, including reporters from other provinces who came to the area hit by the calamity and produced a lot of unreal reports based on hearsay.”

Over the ensuing weeks, though, cracks in the facade of silence over the true extent of death and devastation from the storm continued to widen, including a report from a state television crew that put the number of boats in the harbor at the time of the storm at 10,000.

The most telling accounts of what happened here, of the carnage and of the more than 900 boats reliably known to have been lost at sea, still come from the residents themselves.

They willingly supply details, such as the beating of a mayor by women angered by the disappearance of their loved ones, and what many here say was a poor response to the emergency, that have not been published even in the Chinese reports that have dared take on the official view of the disaster.

“This tragedy won’t make our hearts turn cold; it’s the lack of government performance that will,” said a fisherman who spoke on the condition on anonymity, citing dangers to anyone who dared talk about the storm’s toll, even a month later.

“This is the consistent style of the Chinese government,” he said. “Big or small problems are suppressed as much as possible. They have no courage to face any of them.”

Today many people are talking about “rising China”, some western politicians even bow to China’s pressure on human rights in their own countries to make Chinese regime happy, seems China is too strong to compete. Then how can a “strong ” regime even does not have any courage to face any of the “Big or small problems” ?

It’s an interesting phenomenon, that the Chinese regime is so strong in the eye of some western businessmen and politicians, but is so weak on the land of Chinese nation.

Posted in China, disaster, Economy, Environment, Media, Opinion, People, Politics, Rural, Social, Typhoon, World, Xinhua | Comments Off on Is China weak or strong ?

RSF condemn China’s ban on judges talking to the press

Posted by Author on September 14, 2006


Reporters Without Borders, 14 September 2006-

Reporters Without Borders today condemned the Chinese government’s decision, announced by the official news agency Xinhua yesterday, to ban judges from talking to the press, as well as the increasing tendency for state agencies to say only their spokesperson is authorised to talk to journalists.

“It is hard to see how gagging judges will increase the transparency of the judicial system, as Xinhua claims,” Reporters Without Borders said. “The government is simply trying to give itself a new tool for controlling news and information inside and outside the country. The increase in press freedom violations less than two years before the start of the Beijing Olympic Games raises serious questions about the Chinese government’s good faith.”

In yesterday’s announcement, Xinhua said judges would be subject to “severe sanctions” if they violated the ban on talking directly to journalists. Communication with the media would henceforth be handled by the court spokesperson, who would also have the power to ban other judicial officials from answering journalists’ questions, Xinhua said.

Similar measures for lawyers were already announced in May. They were told in effect that they would be subject to sanctions by their bar association if they gave journalists, especially foreign correspondents, information about sensitive issues such as the cases of political prisoners.

Journalists working for the foreign news media are also affected by these restrictions. They are losing access to significant sources of information within the courts.

By appointing spokespersons – a practice also seen in other state entities – the authorities are trying to get full control over the news and information published in the Chinese press. A few days ago, the authorities announced a decision to consolidate Xinhua’s monopoly over the circulation of news in mainland China, Hong Kong, Macao and, in theory, Taiwan.

The three-year prison sentence recently imposed on New York Times researcher Zhao Yan and the five-year one given to Ching Cheong, the correspondent of the Singapore-based Straits Times daily, are also part of this drive to control the news two years before some 20,000 journalists from throughout the world arrive in Beijing to cover the Olympics.

Related:

Media controls for Chinese courts , BBC News, 13 September 2006

Posted in Chen Guidi, China, Hong kong, Journalist, Law, Lawyer, Media, News, People, Politics, Social, Speech, Taiwan, World, Xinhua, Zhao Yan | Comments Off on RSF condemn China’s ban on judges talking to the press

Media controls for Chinese courts

Posted by Author on September 14, 2006


BBC News, 13 September 2006-

China has announced tighter controls governing communication between court officials and the media.

Special spokesmen would now release all information to journalists, state-run Xinhua news agency said, and leaks from court officials would be punished.

Officials would decide on releasing details of “sensitive cases”, including ones involving foreigners, Xinhua said.

Correspondents say the move comes as China tightens its already rigid control over the country’s media.

Xiao Yang, President of the Supreme People’s Court, said that 65 official spokesmen had been appointed.

“With the spokesman system, the courts will adopt a more positive attitude towards news reporting and publicity work,” Xinhua quoted him as saying.

“All the important information will be released by the spokesmen.”

But cases involving foreigners, national security, ethnic groups, religion and “sensitive issues” would be examined before being released to the media, his deputy Cao Jianming said.

Those giving “improper” news to the media would be punished, he said… (more from BBC News)

Related:
China Imposes New Regulations on Foreign Media , Sep.10, 2006

Posted in China, Law, Media, News, Official, Politics, Social, Speech, Xinhua | Comments Off on Media controls for Chinese courts

CPJ: CHINA restricts foreign news distribution

Posted by Author on September 12, 2006


The Committee to Protect Journalists, September 11, 2006, New York-

The Committee to Protect Journalists is alarmed by China’s announcement Sunday that the state-controlled Xinhua News Agency would oversee the distribution of foreign news and information within China, and would censor all news stories, photographs and other information deemed offensive under several broad categories.

“It is greatly distressing that less than two years before the start of the Olympic Games in Beijing, the government is attempting to tighten its financial and political control over the flow of information in China,” said CPJ Executive Director Joel Simon. “These new regulations on the distribution of foreign news are a step backward.”

The sweeping regulations are likely to affect financial news reporting and economic information providers that sell services directly to clients inside China, according to international news reports. The new rules come amid China’s heightened effort to control foreign and local press coverage through administrative measures and the civil and criminal prosecution of journalists.

Xinhua announced that the new regulations, called Measures for Administering the Release of News and Information in China by Foreign News Agencies, would take effect immediately. Under these measures, Xinhua News Agency says it would retain the right to select the news distributed within China, and would delete any materials found to:

  • Violate the basic principles enshrined in the Constitution of the People’s Republic of China;
  • Undermine China’s national unity, sovereignty and territorial integrity;
  • Endanger China’s national security, reputation and interests;
  • Violate China’s religious policies or preach evil cults or superstition;
  • Incite hatred and discrimination among ethnic groups, undermine their unity, infringe upon their customs and habits, or hurt their feelings;
  • Spread false information, disrupt China’s economic and social order, or undermine China’s social stability;
  • Propagate obscenity and violence, or to abet crimes;
  • Humiliate or slander another person, or infringe upon the legitimate rights and interests of another person;
  • Undermine social ethics of the fine cultural traditions of the Chinese nation;
  • Include other content banned by Chinese laws and administrative regulations.

Any foreign news agency found to be violating these rules could be suspended or its rights to provide news within China cancelled, Xinhua said on its English-language Web site. The measures will also affect the distribution on the mainland of information released by news agencies in Hong Kong, Macau and Taiwan.

The re-publication of foreign news is already restricted through censorship agencies that control domestic media. But the new rules rescind a 1996 agreement allowing limited direct distribution of financial news and information to customers in China.

“Xinhua’s new rules will have no effect on the way we cover and provide the news globally,” said Clayton Haswell, director for Asia and the Pacific for The Associated Press, a news agency likely to be affected by the new rules, in a statement released to CPJ. “But this raises serious concerns for AP regarding fair trade and the free flow of information within China.”

A Reuters spokeswoman said that the agency was examining the new regulations.

“We are studying these rules closely to see how they differ from the current guidelines and will be discussing the details of the new regulations with Xinhua,” said Samantha Topping.

Bloomberg News declined comment.

Journalists in China have told CPJ that the government is pursuing the most intense attack on the press since the aftermath of the crackdown on protesters at Tiananmen Square in 1989. More than 30 journalists are currently jailed in China, including foreign news agency employees Zhao Yan of The New York Times, and Ching Cheong of The Straits Times of Singapore.

Posted in Beijing Olympics, China, Ching Cheong, Hong kong, Journalist, Law, Media, News, Politics, Social, Speech, Taiwan, World, Xinhua, Zhao Yan | Comments Off on CPJ: CHINA restricts foreign news distribution

China’s Foreign News Rules Spell Trouble for an Open Olympics

Posted by Author on September 11, 2006


Statement, Human Rights in China (HRIC), September 11, 2006-

Human Rights in China (HRIC) is alarmed by the Measures for Administering the Release of News and Information in China by Foreign News Agencies (Measures) issued on September 10, 2006 by China’s official Xinhua News Agency. These far-reaching new measures, effective immediately, replace previous 1996 regulations that only dealt specifically with “economic information.”

“These Measures are an authoritarian attempt to control news and information dissemination and the access of China’s users to uncensored news and information,” said Sharon Hom, HRIC Executive Director. “The Measures reflect an intensification of hard-line information control. It is not an approach that respects individuals’ freedom of expression, a free press and information transparency. It also breaches Beijing’s commitment to allow journalists to freely cover the Olympic Games in 2008. These latest Measures sound a wake-up call to the international community that a closed, state-controlled Olympics is on the horizon.”

The Measures list the types of information that may not be released. These include news and information that may endanger China’s national security, reputation and interests, that violates China’s religious policies or promote “evil cults” or superstition, and other content banned by Chinese laws and administrative regulations. “These Measures, both comprehensive and vague, echo the language in the PRC State Security and State Secrets laws. It provides yet another legal tool for censoring activities of not only foreign news organizations, but also of all civil society groups engaged in information dissemination. Removing this information from the public arena, information that is necessary for the PRC government and civil society alike to address serious social issues and corruption, only serves to stymie efforts to build a more transparent and accountable government,” said Hom. “These Measures will seriously undermine the ability of international media and other groups to report from and on China.”

The Measures also give the power to select news for release solely to Xinhua, and prohibit foreign news agencies from directly soliciting subscribers. The Measures specifically state that they also apply to the release of news and information inside mainland China by agencies in the Hong Kong Special Administrative Region, Macao Special Administrative Region and Taiwan. “Not only the international press community but also IT companies should be very alarmed by these Measures,” said Hom. “Companies that think they can benefit from the China market, and that China users can subscribe to their news and information services in a ‘free-market’ manner, should think again!”

A full English translation of the Measures is posted on People’s Daily Online, http://english.peopledaily.com.cn/200609/10/eng20060910_301349.html.

Related:
China Imposes New Regulations on Foreign Media , Sep.10, 2006

Posted in Beijing Olympics, China, Dissident, Economy, Hong kong, Journalist, Law, Media, News, People, Politics, Religion, Social, Speech, Taiwan, Technology, World, Xinhua | Comments Off on China’s Foreign News Rules Spell Trouble for an Open Olympics

New regulations reinforce Xinhua’s control over foreign news agencies

Posted by Author on September 11, 2006


Reporters Without Borders, 11 September 2006–

Reporters Without Borders voiced dismay today at the government-run news agency Xinhua’s announcement, without any prior consultation, of new regulations reinforcing its commercial and editorial control over the distribution of foreign news agency content within China. The organisation called for a joint reaction from the US, European and Japanese governments to this new attempt to restrict the free flow of information.

“We are worried about the scope of these regulations, which could have a serious impact on the work of foreign news agencies operating in China,” Reporters Without Borders said. “It is outrageous that Xinhua, the Communist Party mouthpiece, should claim full powers over news agencies. It also poses a threat to news agency journalists, who play a key role in the circulation of news in China. Xinhua is establishing itself as a predator of both free enterprise and freedom of information.”

Reporters Without Borders added: “The Chinese government did everything possible to keep politics out of business negotiations during the EU-China summit that just took place. But now it is doing the exact opposite by blithely mixing business and political control. The status of foreign news agencies is a complete violation of China’s commitments to the World Trade Organisation.”

The regulations announced yesterday, entitled “Measures for administering the dissemination of news and information in China by foreign news agencies,” concern not only mainland China but also Hong Kong and Macao and, in theory, Taiwan. They abolish a special dispensation dating back to 1996 that allowed business information agencies including Reuters to sell news to the Chinese media. Part of Xinhua’s motive seems to be muscle in on a lucrative business that has eluded it until now.

Consisting of 22 articles, the new regulations confirm Xinhua’s strict monopoly of the distribution of news, photos and computer images to the Chinese media. Without any form of consultation, the foreign news agencies have been placed under the tutelage of Xinhua, which has assumed the right to grant or withhold operating licences. This contradicts foreign ministry regulations that give the ministry the power to accredit foreign news media and journalists.

Posted on Xinhua’s website, the regulations ban the dissemination of news that is contrary to the Chinese constitution or any Chinese law, that endangers national unity, sovereignty, territorial integrity, national security or China’s reputation and interests, that violates Chinese policy on religions, or that promotes sects and superstition. News agencies are told they must not incite hate or discrimination between ethnic groups or hurt their feelings. They are also banned from threatening China’s social and economic order or cultural traditions, or from disseminating obscenities or defamation. After issuing a warning, Xinhua will be able to demand a correction, block the circulation of a report, or suspend the offending media’s licence.

The Chinese media are forbidden to use foreign news agency dispatches to cover a news story. But the news agencies sell photos through Xinhua, especially international news photos. And the Chinese media can also buy business news and information from the specialised agencies. The agencies that will be most affected are Reuters, Bloomberg, DowJones and Kyodo, all of which sell business news to the Chinese media.

A Beijing-based journalist who did not want to be named told Reporters Without Borders the foreign news agencies should “unite to combat these unfair and retrograde regulations.” Another foreign news agency correspondent said Xinhua was trying “claim powers it does not have.”

In September 2005, Reporters Without Borders published a report entitled “Xinhua: the world’s biggest propaganda agency,” which described the agency’s internal functioning and how it played a key role in controlling the Chinese media.

http://www.rsf.org/article.php3?id_article=15172

Related:
China Imposes New Regulations on Foreign Media , Sep.10, 2006

Posted in Asia, China, Hong kong, Journalist, Law, Media, News, People, Politics, Social, Speech, Taiwan, World, Xinhua | 1 Comment »

China Imposes New Regulations on Foreign Media

Posted by Author on September 10, 2006


10 September 2006–

China has established new rules requiring foreign media to get permission from the state news agency, Xinhua, to distribute news and information in the country.

The regulations published by Xinhua Sunday say information may be banned from distribution if it is deemed to undermine China’s national unity, sovereignty and territorial integrity.

The regulations give Xinhua the right to choose the news and information released by foreign news agencies in China and to delete any material that has not been approved.

Xinhua says the regulations may also be applied to news agencies in Hong Kong, Macao and Taiwan that distribute information to the mainland.

It is unclear how the regulations would affect foreign news agencies in China that do not necessarily distribute their reports within the country.

The Chinese government has faced criticism for withholding important information about social and environmental problems in the country. Human rights groups have also slammed Beijing for persecuting independent journalists.

Some information for this report was provided by AFP and AP

Related:
Media crackdowns: two years before Beijing Olympics, RSF, Aug.7, 2006

Posted in China, Environment, Hong kong, Journalist, Media, News, People, Politics, Social, Speech, Taiwan, World, Xinhua | 1 Comment »

On What the Communist Party Is(2)- 9 Commentaries, Part 1

Posted by Author on September 5, 2006


The Epoch Times- (cont’d)
II. Using Lies to Justify Violence

The level of civilization can be measured by the degree to which violence is used in a regime. By resorting to the use of violence, the Communist regimes clearly represent a huge step backward in human civilization. Unfortunately, the Communist Party has been seen as progressive by those who believe that violence is an essential and inevitable means to societal advancement.

This acceptance of violence has to be viewed as an unrivaled and skillful employment of deception and lies by the Communist Party, which is another inherited trait of the CCP.

“Since a young age, we have thought of the US as a lovable country. We believe this is partly due to the fact that the US has never occupied China, nor has it launched any attacks on China. More fundamentally, the Chinese people hold good impressions of the US based on the democratic and open-minded character of its people.”

This excerpt came from an editorial published on July 4, 1947 in the CCP’s official newspaper Xinhua Daily. A mere three years later, the CCP sent soldiers to fight American troops in North Korea, and painted the Americans as the most evil imperialists in the world. Every Chinese from Mainland China would be astonished to read this editorial written over 50 years ago. The CCP has banned all publications quoting similar early passages and published rewritten versions.

Since coming to power, the CCP has employed similar artifices in every single movement, including its elimination of counter-revolutionaries (1950-1953), the “partnership” of public and private enterprises (1954-1957), the anti-rightist movement (1957), the Cultural Revolution (1966-1976), the Tiananmen Square massacre (1989), and most recently, the persecution of Falun Gong since 1999. The most infamous instance was the persecution of intellectuals in 1957. The CCP called on the intellectuals to offer their opinions, but then persecuted them as “rightists,” using their own speeches as evidence of their “crimes.” When some criticized the persecution as a conspiracy, or “plot in the dark,” Mao claimed publicly, “That is not a plot in the dark, but a stratagem in the open.”

Deception and lies have played a very important role in the CCP’s gaining and maintaining control. China enjoys the longest and most complete history in the world, and Chinese intellectuals have had the greatest faith in history since ancient times. The Chinese people have used history to assess current reality and even to achieve personal spiritual improvement. To make history serve the current regime, the CCP has made a practice of altering and concealing historical truth. The CCP in its propaganda and publications has rewritten history for periods from as early as the Spring and Autumn period (770-476 BC) and the Warring States period (475-221 BC) to as recently as the Cultural Revolution. Such historical alterations have continued for the more than 50 years since 1949, and all efforts to restore historical truth have been ruthlessly blocked and eliminated by the CCP.

When violence becomes too weak to sustain control, the CCP resorts to deception and lies, which serve to justify and mask the rule by violence.

One must admit that deception and lies were not invented by the Communist Party, but are age-old scoundrel acts that the Communist Party has utilized without shame. The CCP promised land to the peasants, factories to the workers, freedom and democracy to the intellectuals, and peace to all. None of these promises has ever been realized. One generation of Chinese died deceived and another generation continues to be cheated. This is the biggest sorrow of the Chinese people, the most unfortunate aspect of the Chinese nation. (to be cont’d…)

Page: 1 2 3 4 5 6 7

<< I. Relying on Violence and Terror to Gain and Maintain Power , On What the Communist Party Is(1)

>> III. Ever-changing Principles , On What the Communist Party Is(3)

Related:
Nine Commentaries on the Communist Party- Introduction

Posted in China, history, Media, Official, Politics, Report, Social, Special report, Speech, Xinhua | Comments Off on On What the Communist Party Is(2)- 9 Commentaries, Part 1

Xinhua: the world’s biggest propaganda agency

Posted by Author on July 12, 2006


China’s Xinhua agency is called as “propaganda agency” of Chinese Communist Party by Reporter Without Border. In the report “Xinhua: the world’s biggest propaganda agency”, Reporter Without Border said:

The Reporters Without Borders’ report includes accounts from several Xinhua journalists who agreed, on condition of anonymity, to explain how the control imposed by the CCP’s Propaganda Department operates on a daily basis.

With the help of former French journalist on Xinhua, Reporters Without Borders exposes the distortion of facts, hatred for its enemies (particularly the United States and Japan) and its support, through the treatment of international news, for the world’s worst regimes.

Despite a certain economic liberalisation of the media sector, Xinhua remains the voice of the sole party. Hand-picked journalists, who are regularly indoctrinated, produce reports for the Chinese media that give the official point of view and others – classified “internal reference” for the country’s leaders.

After being criticised for its lack of transparency, particularly during the Sars epidemic, Xinhua has for last few months been putting out news reports embarrassing to the government, but they are designed to fool the international community, since they are not published in Chinese.

Full report can be found and download from RSF website:

Xinhua: the world’s biggest propaganda agency, Sep 30, 2005

Posted in China, Journalist, Media, Politics, Propaganda, Social, Special report, Xinhua | Comments Off on Xinhua: the world’s biggest propaganda agency