Status of Chinese People

About China and Chinese people's living condition

  • China Organ Harvesting Report, in 19 languages

  • Torture methods used by China police

  • Censorship

  • Massive protests & riots in China

  • Top 9 Posts (In 48 hours)

  • All Topics

  • Books to Read

    1. A China More Just, Gao Zhisheng
    2.Officially Sanctioned Crime in China, He Qinglian
    3.
    Will the Boat Sink the Water? Chen Guidi, Wu Chuntao
    4.
    Losing the New China, Ethan Gutmann
    5.
    Nine Commentaries on The Communist Party, the Epochtimes
  • Did you know

    Reporters Without Borders said in it’s 2005 special report titled “Xinhua: the world’s biggest propaganda agency”, that “Xinhua remains the voice of the sole party”, “particularly during the SARS epidemic, Xinhua has for last few months been putting out news reports embarrassing to the government, but they are designed to fool the international community, since they are not published in Chinese.”
  • RSS Feeds for Category

    Organ Harvesting

    Human Rights

    Made in China

    Food

    Health

    Environment

    Protest

    Law

    Politics

    Feed address for any specific category is Category address followed by 'Feed/'.

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 223 other followers

Archive for the ‘Satellite’ Category

Taiwan satellite carrier agrees to renew independent TV station’s contract

Posted by Author on July 1, 2011


Without fuss or ceremony representatives of New Tang Dynasty Asia Pacific and Taiwan’s Chunghwa Telecom (CHT) inked a new contract on June 27, assuring that NTD AP will continue broadcasting via satellite to Asia, including mainland China. Backers of the station say the new deal closes one chapter on the Chinese Communist Party’s (CCP) ongoing attempts to cut off NTD AP’s influence on the Chinese people.

The contract signing ended a controversy that began in early April when CHT abruptly informed NTD AP it would not renew the station’s contract to broadcast on CHT’s satellite—a refusal that NTD AP characterized as illegal under Taiwan telecommunications law. NTD, the global network to which NTD AP belongs, is a media partner of The Epoch Times. Read the rest of this entry »

Posted in Asia, China, Communication, Freedom of Speech, Human Rights, Media, News, NTDTV, Satellite, Taiwan, Technology, TV / film, World | Comments Off on Taiwan satellite carrier agrees to renew independent TV station’s contract

NTD AP and Taiwan Chunghwa Telecom Renew Satellite Broadcast Contract

Posted by Author on June 29, 2011


[Ruey-lan Chang, CEO of NTD Asia Pacific]:
“On behalf of all of NTD AP’s staff, I’d like to thank Taiwan’s main and opposition parties, and the support from various channels, in helping NTD AP secure service with the ST-2 Satellite, which has state protection.”

On Tuesday, CEO of NTD Asia Pacific Ruey-lan Chang announced the renewal of its contract with Taiwan’s Chunghwa Telecom. It was signed on Monday evening. It ensures that our partner station will continue to broadcast NTD’s programming to the region, and to parts of mainland China. Read the rest of this entry »

Posted in Asia, China, Media, News, NTDTV, Satellite, Speech, Taiwan, Technology, World | Comments Off on NTD AP and Taiwan Chunghwa Telecom Renew Satellite Broadcast Contract

Black market Satellite TV in China Brings foreign channels to the public

Posted by Author on April 22, 2010


By Owen Fletcher, IDG News Service, via The PC World, Apr. 22, 2010 –

A black market
for satellite TV is booming in China as the middle class grows there, bringing foreign channels like CNN and MTV to a much wider audience than allowed by the government.

Satellite TV is legal only for select viewers in China. Content deemed pornographic, violent or threatening to state interests is also banned, a potential roadblock for a range of overseas programming. News stations like CNN and BBC, for instance, are unafraid to air criticisms of the Chinese government that would bring harsh punishment upon a domestic TV station. But satellite dishes that pick up those and other foreign channels, such as ESPN and HBO, have grown popular among white-collar workers despite all the rules.

In 2008 in China, more than 10 million satellite dishes shipped that could receive overseas signals with the standard DVB-S (Digital Video Broadcasting-Satellite), according to market researcher iSuppli.

“In principle, this market is prohibited,” said iSuppli analyst Horse Liu.

Meanwhile, urban buyers are also picking up satellite dishes that receive free domestic Chinese programming. Those dishes, meant as a replacement for cable TV in rural areas under a government initiative, are technically banned in cities, said Michael Qiang Zhang, a research manager at In-Stat. They are popular because they allow urban dwellers to get all the channels they would usually watch without paying cable fees, Zhang said.

Up to 40 million of those “gray-market” satellite dishes shipped last year in China, according to iSuppli.

China’s broadcasting regulator this month revealed rules that appeared aimed at checking the spread of both types of satellite TV. The regulations require companies that install satellite equipment to buy permits under a system that would track all dishes sold in the country. They ban satellite receiving equipment on open markets.

Older rules already restricted foreign satellite TV access to news, educational and scientific research organizations, or hotels with many foreign guests. Visitors to gyms at Beijing’s fanciest hotels can watch stations like CNN and Bloomberg while running on a treadmill. But such institutions have to apply for a permit and let authorities arrange the installation of their satellite receiving gear……. (more details from the PC World)

Posted in China, Entertainment, Life, Media, News, People, Satellite, Social, Technology, TV / film, World | 1 Comment »

Eutelsat Discusses Termination Issue of NTDTV’s China Broadcast

Posted by Author on October 12, 2008


By Zhang Yue, Epoch Times Staff, Oct 11, 2008 –

CAEN, FRANCE—On June 16, 2008, satellite transmission company Eutelsat terminated New Tang Dynasty Television (NTDTV)’s Asian broadcast through its W5 satellite, citing a power generator subsystem anomaly.  While no technical problem could be substantiated, Eutelsat’s real motive was in satisfying Beijing’s precondition of major business proposals for the satellite company.

On October 8, Eutelsat shareholders at the well-known Vinci building enterprise had a share holders’ meeting in Caen, France. During the meeting they discussed the NTDTV’s broadcast termination earlier this year…

On July 10, 2008, Reporters Without Boarders (RSF) released a transcript of a recorded telephone conversation between a Eutelsat employee and a caller the employee thought was a Chinese Propaganda Department official. In substantial and convincing detail, the transcript revealed Eutelsat’s behind-the-scenes technical manipulations to shut down NTDTV to satisfy Beijing’s request. While they have received evidence of this recording, Eutelsat has never offered an explanation.

During the shareholders’ meeting, the issue of NTDTV’s termination was raised again after Vice President of Eutelsat, Mr. Brillaud and President of Vinci, Mr. De Silguy delivered their presentations.

While he refused to address the recorded telephone conversation, Brillaud attempted to explain the company’s position, “NTDTV misunderstood…, however we can’t bring back the satellite from outer space to show you that it is due to technical problems,” he said.

Later, another Eutelsat shareholder also requested that Brillaud offer an explanation for cutting off NTDTV’s Asia broadcast.  He cited the issue of benefit losses as the company’s reputation might be ruined because of this incident.

Before, during and after the shareholders’ meeting, NTDTV and many of its supporters held a press conference outside the conference building, distributing flyers to revealed the facts of the incident. The flyer described how Eutelsat sought to gain business from the Chinese Communist Party, depriving millions of Chinese citizen’s their rights to know the truth of the CCP in the process.

The shareholders also received these flyers and asked NTDTV supporters for further details of this incident. Many shareholders claimed that they support freedom of the media and will do anything they can to help NTDTV.

The Epochtimes

Posted in China, Europe, Freedom of Information, Human Rights, Incident, Media, News, NTDTV, Politics, Satellite, TV / film, World | 2 Comments »

French Satellite Company Lies About Shutdown of Independent Chinese TV Station, Says Recording

Posted by Author on July 13, 2008


By Cindy Drukier, Epoch Times Staff, Jul 12, 2008-

On June 16, when Eutelsat took New Tang Dynasty Television off the air, the satellite company claimed that it was due to a power supply “anomaly” on its W5 satellite and that the source of the anomaly was being investigated. On July 11, Eutelsat issued a 97-word press release containing only one conclusion from its three-and-a-half-week investigation, “it will not be possible to recover operational use of the four transponders that were switched off as a result of the technical incident.”

However, according to incriminating new evidence contained in a recording of a conversation with a Eutelsat employee in Beijing on June 23, there was no anomaly, no investigation, and Eutelsat’s CEO in France, Giuliano Berretta, was the source of the power cut.

The highly sensitive recording was obtained by press freedom watchdog Reporters Without Borders (Reporters sans Frontieres – RSF) and released on July 10. The phone call was made by a Chinese interlocutor claiming to be a Director in the Central Propaganda Department calling a key official at Eutelsat’s Beijing office to check up on the status of the case.

In the transcript, translated from Chinese, the caller asked, “Are those few [transponders] really broken, or are we just using this technical excuse to stop them?”

The employee repeatedly responded that “the transponders are not broken” and goes on to explain that any of the satellite’s transponders could have been turned off and that it was a political decision to shut down NTDTV.

“We can choose to turn off this transponder, or another transponder. …But our CEO [Giuliano Berretta] issued the order to turn that one off,” said the employee. When the caller asked if it was because NTDTV was on that one, the answer was “Yes.”

The employee went on to say that Berretta turned off NTDTV because of “repeated complaints and reminders from the Chinese government.” He added that two years ago, the State Administration of Radio, Film and Television had “only had one sentence for us, ‘Turn it off before we can talk.'”

Pulling the plug on NTDTV was therefore Berretta’s “very friendly message” to the Chinese regime that Eutelsat wanted to talk, said the employee.

For several years Eutelsat has been vying to sign lucrative contract deals with China. In 2005, Berretta attempted to sacrifice NTDTV to win favor with Beijing by refusing to renew the TV station’s contract. That time, due in large part to an international outcry, the effort failed.

Carrying NTDTV had been so troublesome for Eutelsat, the Beijing official said laughing, that they’ve been “cursing it for several years,” hoping the W5 satellite would break down. The China office had even suggested that the Chinese regime simply shoot it down to put everyone at ease.

NTDTV was founded in 2001 and has been broadcasting via satellite, independent, uncensored Chinese-language programming into mainland China and across Asia since 2004. It has always been seen as an enemy by the Chinese Communist Party, because it reports truthfully on topics that the regime considers forbidden such as SARS, Taiwan, the persecution of Falun Gong, repression in Tibet, the underground Christian church and various other human rights and corruption issues.

Backup system kept secret

Another critical revelation contained in the recording is that the W5 satellite has a backup transponder in case there are technical problems with a principle transponder. The existence of this backup system was deliberately hidden, said the employee:

“Actually, on the satellite, there should still be another transponder. A small part is still reserved… as a back up. In case any other is not functioning well, this is reserved.

“But this is very, very private information that cannot be announced to the outside. If the U.S. got the information, then our company cannot stand this kind of pressure. If people learned that you still have a spare one, that’s terrible,” he said, ironically adding, “Of course, if people get that information, it means that we have a mole in our company, ha ha [laughs].”

With the Beijing Olympics weeks away, NTDTV is anxious to get back on the air because it says that Chinese people need access to uncensored information.

“Mr. Berretta shut down NTDTV, slammed shut the only window of free information to millions of Chinese people,” said an NTDTV statement.

“Since the inception of the NTDTV broadcast on W5, it has become indispensable to a vast number of Chinese viewers,” the statement continued.

Since going off the air, NTDTV has received over 1,200 comments of support from viewers and signatures on its petition to Eutelsat to resume broadcasting.

Three viewers from Mainland China, Xiaoguan, Yong and Yushi Liu, wrote that “missing NTDTV is like having no fresh air to breathe. We suffocate when we see the fake news and reports from other TV stations.”

Another viewer, J. Zhuang said “there are too many people relying on the truthful reporting from NTDTV. Our hearts are burning! No matter what reasons, it is your utmost responsibility to resume the broadcasting.”

RSF said to ensure the safety of the interlocutor and the Eutelsat employee, their identities cannot be released.

Tala Dowlatshahi, U.S. Representative for RSF, said that her organization had taken rigorous steps to ensure the recording’s authenticity, had consulted with their lawyers, and were confident enough with the veracity of the materials to go public.

“Clearly as an organization that is representing scores of journalists we have to make sure that this is not just merely an allegation,” said Dowlatshahi.

Dowlatshahi said that RSF was in the process of trying to secure a variety of important documents regarding the case that the recorded employee had agreed to email to the supposed Propaganda Department Director during the course of the conversation.

Eutelsat could not be reached at its headquarters in Paris or its Washington office for comment.

Original report from The Epochtimes

Posted in censorship, China, Europe, Freedom of Information, Human Rights, Incident, Law, Media, News, NTDTV, Politics, Satellite, Social, Trade, TV / film, World | 2 Comments »

China Corrupts Free Trade and Commerce Agreements: Eutelsat shut NTDTV Signal

Posted by Author on July 12, 2008


Li Xin, The Epoch Times, Jul 10, 2008-

French-based satellite operator, Eutelsat turned off its W5 satellite signal for New Tang Dynasty Television’s (NTDTV) broadcasting into communist China on June 16, claiming an anomaly in the power subsystem occurred. Eutelsat has provided no further explanation to NTDTV and the signal has remained off since then.

NTDTV is an independent, not-for-profit television station headquartered in New York. The station has encountered alleged interference from the Chinese regime in the past due to the station’s uncensored coverage of human rights abuses and state corruption in China.

Its spokesperson Kelly Hong said, “NTDTV has tried its best to communicate with Eutelsat. According to insiders, we are certain that Eutelsat absolutely has the capability to immediately resume NTDTV’s signal over Asia. However, the signal remains off due to the Chinese communist regime’s pressure.”

What is really going on?

In the past, Eutelsat unsuccessfully attempted to enter the Chinese market. Not until Eutelsat signed a one-year contract with NTDTV in March 2004, were they finally able to crack open the door. They set up their office in Beijing in 2004.

On May 26, 2004, Eutelsat notified NTDTV that they were under pressure from the regime-controlled China Satcom to terminate satellite service to NTDTV.

By December that same year, Eutelsat’s wholly-owned subsidiary, Skylogic, signed a generous contract with China Satcom.

Under pressure from international communities, Eutelast continued its contract with NTDTV through the following year. However, the regime has never ceased trying to influence Eutelsat to drop NTDTV.

On March 22, 2006, Eutelsat’s long-term partner, the Russian Satellite Communications Company (RSCC) on its company website reported that they had reached a broadcasting agreement with China Netcom Corporation (CNC) for the Beijing Olympic Games.

June 2006, Eutelsat’s chief representative in Beijing, Eugenio Candi, made it clear that Eutelsat would broadcast the Beijing Olympic Games.

Eutelsat’s CEO, Guiliano Beretta, confirmed during an interview with China Daily in September 2006 that Eutelsat and CNC had signed a collaborative agreement for broadcasting the Beijing Olympic Games.

Here is where gets really interesting.

According to an April 28, 2008 Wall Street Journal report, Eutelsat purchased precedent-setting insurance enabling the company to use Chinese rockets for future launches. The rocket could launch as many as nine satellites simultaneously. The first satellite is expected to be launched by China around 2010. With the Chinese rocket, the cost of each satellite launch is approximately half of the cost of a U.S. or European launch. The estimated cost of the contract is US$ 450 million to launch nine satellites.

However, it is also reported that a spokesperson for Eutelsat Communications Group SA indicated three days earlier that the rocket launch contract was still pending due to an unpublicized provision. Details of the provision remain under wraps. Could it be a coincidence that the only available uncensored satellite signal over China, that of NTDTV, was cut off the airwaves? NTDTV was broadcasting 24 hours a day via Eutelsat, and was suddenly and indefinitely shut off seven weeks later with the excuse of a technical failure.

Following the shut down of NTDTV’s signal, Eutelsat published a brief press release on its website, stating that the source of the anomaly experienced by the W5 satellite “is currently under investigation in collaboration with the satellite’s manufacturer, Thales Alenia Space.”

Eutelsat claimed that such a serious failure of a satellite only five years in service is very rare. Normally, a failure such as this is a blow to the satellite manufacturing company. Thales Alenia Space should have adopted serious measures to repair and restore the negative impact. However, they have not appeared to react to it or worry about their reputation.

Why? Let’s Examine the Facts

Two months earlier, Eutelsat had appointed Thales Alenia Space to manufacture the W3B satellite, expected to be launched in 2010 by a Chinese rocket.

Thales is also Europe’s largest defense electronics supplier.

The Alcatel-Lucent company, Thales Alenia Space’s shareholder and partner, officially announced that they signed a US$ 1 billion contract with China Mobile, which is under control of the regime, on June 16, 2008, the same day NTDTV’s signal was cut off.

Thales Alenia Space and Alcatel-Lucent have a close relationship. Thales Alenia Space was originally called Alcatel Alenia Space. Some time after the share exchange merger, it was renamed Thales Alenia Space. Later it acquired the Lucent Technology, a U.S. company. Then it transformed into the present Alcatel-Lucent company. Thus, it is interesting to consider how the US$1 billion contract came about…

So, what result will the cooperation between Eutelsat and Thales bring? Can they find out why the W5 satellite is out of order? After all, in theory, the breakdown only affects NTDTV and numerous common people in China. But for Eutelsat and Thales, it means enormous sums of U.S. dollars and euros.

We have only presented published information. As for the inside story, we don’t know yet. How many times has the CCP unscrupulously manipulated so called ‘partners’ for its own desires and the consolidation of its power? And how many people in Western society follow along for their own self-interest?

Can a simple technical failure explain the NTDTV incident? The CCP bribes large Western companies to block information for its own interests, undermining free and fair competition and undermining the environment of transparency, impartiality, fairness, and integrity.

Social values cannot be built up overnight, but evil power guided by the CCP, packaged with economic benefits, can destroy them in a few years or even a few months.

So here, I appeal to all people with conscience to take action to support NTDTV for the right to broadcast freely into China, that the Chinese people will have the right to obtain uncensored information freely, and that the values of Western democracy and freedom will not be corrupted.

– Original report from The Epochtimes: Chinese Communist Party Corrupts Free Trade and Commerce Agreements

Posted in Business, censorship, China, Company, Europe, Freedom of Information, Human Rights, Incident, Law, Media, News, NTDTV, Politics, Satellite, Social, TV / film, World | 1 Comment »

Press Conference: Latest Evidence Shows Eutelsat Shutdown of NTDTV Politically Motivated

Posted by Author on July 11, 2008


PRNewswire, Via Marketwatch.com, July 10, 2008-

NEW YORK, July 10, 2008 /PRNewswire via COMTEX/ — On June 16, 2008, New Tang Dynasty Television’s (NTDTV) broadcast to China via Eutelsat Communications’ W5 satellite was abruptly terminated.

On July 10, 2008, Reporters Without Borders (RSF) released a statement exposing the real reason behind NTDTV’s broadcast discontinuation to be a politically motivated decision by Eutelsat Chairman and CEO Giuliano Berretta to curry favor with the PRC regime, which has steadfastly sought to shut out all media beyond its censorship control.

Since the shutdown, the only explanation provided to NTDTV by Eutelsat was “an anomaly to part of its [W5’s] power generator subsystem.” To date, there has been no update or additional explanation from Eutelsat to the continued service blackout.

With the Beijing Olympics mere weeks away, Chinese people’s need for uncensored news has never been greater. Yet at this critical juncture, Mr. Berretta’s decision closed the only window of free information to millions of Chinese people. What the PRC regime has not been able to accomplish for years, Mr. Berretta has delivered by the flip of a switch.

NTD invites our media colleagues to come find out the latest development and its impact on China’s press freedom.

WHAT: Urgent Press Conference on NTD Broadcast to China

WHEN: July 11, 2008, Friday
1:30pm – 3:00pm

WHERE: Room: The Gramercy Park
The New Yorker Hotel
481 Eighth Ave. (Corner of 34th St and 8th Ave.)

SOURCE New Tang Dynasty Television
http://www.ntdtv.com

Marketwatch.com

Posted in censorship, China, Europe, Human Rights, Incident, Media, News, NTDTV, Politics, Press freedom, Satellite, Social, TV / film, World | Comments Off on Press Conference: Latest Evidence Shows Eutelsat Shutdown of NTDTV Politically Motivated

China Bans Overseas Satellite Programs, pro-Communist Hong Kong TV Affected

Posted by Author on August 13, 2007


By Xin Fei, Epoch Times Staff, Aug 12, 2007-

The Chinese State Administration of Radio, Film and Television issued an order last month to all local governments to ban “illegal” foreign satellite programs. According to mainland Chinese residents, even the pro-Communist Hong Kong based Phoenix Satellite TV is listed as “illegal,” and banned in many areas.

When The Epoch Times phoned the Beijing office of Phoenix Satellite TV inquiring about the matter, an employee said that the impact is small and limited to certain local areas.

However, the Southern China Morning Post in Hong Kong quoted the station’s management saying, “The Phoenix Satellite TV has become the major victim of this regulation. So far, it has lost at least 4 million customers in mainland.”

Phoenix Satellite TV is a company listed in Hong Kong stock market and the only overseas Chinese television media in the mainland TV market. Experts believe that the fact that even the pro-Communist Phoenix Satellite TV is targeted shows that the Chinese Communist Party (CCP) is losing its sense of security. It does not even trust its own people.

Tight Control over Phoenix Cable News

According to viewers Mr. Leung and Ms. Yang of Dongguan, Guangdong Province, they have not been able to receive the Phoenix News channels since August 1. The local cable company claimed they were acting on orders by the authorities.

A cable service provider in Guangzhou said that they received orders from upper authority requesting them not to supply major programs by Phoenix Satellite including news on current affairs, finance, and other news. However for the time being they can broadcast entertainment programs.

She also mentioned that there are many local cable service providers. Not all of them have been notified and not all of them followed the orders right away.

A cable service provider in Shenzhen said that they received the notice and the core meaning is “to prevent the infiltration of the enemy’s knowledge and culture.”

Not Trusting Their Own People

According to Zhao Dagong, a freelance writer from Shenzhen, it’s understandable that Phoenix is affected.

“Even though Phoenix Satellite TV is subordinate to the CCP, some of its programs are made to suit the taste and market of Hong Kong viewers. If all programs are made just like the China Central Television (CCTV), no one is going to watch the shows and no one would advertise in the program,” said Zhao.

Jin Zhong, editor of Hong Kong Open Magazine said that “Under normal circumstances, sometimes when Phoenix Satellite makes decisions without consulting the CCP, the government would open one eye and close one eye. However, with the upcoming Olympics and the 17th CPC (Communist Party of China) National Congress, the CCP is losing its sense of security. It does not even trust its own people. That’s why the Phoenix Satellite TV is also affected.”

Jin Zhong also said, “I think this is just temporary measure during the sensitive time. After all, the Phoenix Satellite TV is called ‘associate CCTV’ by people. Even though the CCP does not have complete faith in the Phoenix, they still need such media for their propaganda.”

Sticking to its Autocratic Nature will only Provoke More Conflict

Jin also said that the CCP is facing a very awkward situation. On one hand, they want to please the western world and prepare to host the upcoming Olympics. China has spent a lot of money and put in a lot of effort to build the image of a “civilized, open and free” country.

However, its autocratic nature has caused endless domestic conflicts. There are many so-called “unstable factors” and uncontrollable situations. Grievances are building up everywhere from Beijing to rural areas. It is very incompatible with the image they try to build. The international community is seeing more and more of the true China. Its human rights situation is also drawing more and more attention, Jin said.

“Based on this kind of contradiction, the current tight control of overseas media, even including their own Phoenix Satellite TV, would only reflect the autocratic nature of the country. It will never be willing to truly open up the country and grant its people freedom,” Jin said.

Zhao Dagong said that “The increasingly strict control in China is due to the forthcoming Olympics and strong concern for its human rights violations from the international community. The government will only even more severely suppress the media and control dissidents. However, the control will also expose more of the true ugly side of the regime and lead to more conflicts, more social issues, and more anti-government activities. Thus, it is expected that there will be more news exposing the news blockade and suppression of human rights by the regime.”

– Original report from the Epochtimes : China Bans Overseas Satellite Programs

Posted in Asia, censorship, China, Freedom of Speech, Guangdong, Hong kong, Human Rights, Law, Life, Media, News, Politics, Satellite, SE China, Shenzhen, Social, TV / film, World | Comments Off on China Bans Overseas Satellite Programs, pro-Communist Hong Kong TV Affected

China Crackdown Household Satellite Dishes to Prevent Religious Activities

Posted by Author on July 16, 2007


ChinaScope,

China’s crackdown on unauthorized household installation of satellite dishes is “an urgent response to the attempts of overseas hostile forces to infiltrate and divide China.” It is also meant to “prevent Falun Gong members and Christian groups to spread their religious activities using ground satellite receivers.”

In recent months, Chinese authorities have launched another round in its campaign to hunt down and smash “the woks”—the satellite dishes that households have installed to watch TV programs that are unavailable from official TV stations.

The campaign has been a joint undertaking by police, industry and commerce bureaus, radio and TV broadcasting authorities, and cultural departments.

Huang Qiuju, Deputy Mayor of Guangsui City in Hubei Province stated at an April 19, 2007 meeting that to remove these dishes is “an urgent response to the attempts of overseas hostile forces to infiltrate and divide China. It is a necessary measure to strengthen the rule by law in governing and to enhance the control of the ideological field.”[1]

According to an earlier report by Xinhua on Shaya County of Xinjiang Autonomous Region, the purpose of striking hard on such unauthorized installation of satellite woks was to “prevent Falun Gong members and Christian groups to spread their religious activities using ground satellite receivers.”[2] The joint task force of Shaya County “removed and confiscated 142 satellite woks, 133 high-frequency receivers and 122 ground satellite receivers.” The crackdown was carried out via “inspection of overseas programs and household installation of satellite receiving equipment.”

China’s regulation on satellite dishes issued in 1993 prohibits individuals or work units from the production, distribution and installation of unauthorized satellite dishes to receive foreign programs. It was issued by the then Premier Li Peng in 1993 under State Council Decree No. 129 (commonly called “the 129 Decree”).[3]

Satellite dishes are legally allowed only in hotels above three stars, office buildings and apartments that are designed for foreigners. Individuals will be fined up to 5,000 RMB for installing a satellite dish. An organization can be fined as much as up to 50,000 RMB.

 

Notes:

 

[1] Guangshui City, Hubei Province, April 19, 2007.
http://www.zggs.gov.cn/2007-04/19/cms334909article.shtml
[2] Xinhuanet, June 6, 2006. http://www.xj.xinhuanet.com/2006-06/06/content_7188039.htm
[3] China’s State Council’s Decree No. 129. http://www.chinasarft.gov.cn/manage/publishfile/19/617.html

 

– original report from Chinascope.org : The Battle Over Satellite Dishes Against Overseas Hostile Forces

Posted in Asia, censorship, China, Christianity, Falun Gong, Family, Freedom of Information, Human Rights, Law, Life, Media, News, Politics, Religion, Satellite, Social, TV / film, World | 1 Comment »