Status of Chinese People

About China and Chinese people's living condition

  • China Organ Harvesting Report, in 19 languages

  • Torture methods used by China police

  • Censorship

  • Massive protests & riots in China

  • Top 9 Posts (In 48 hours)

  • All Topics

  • Books to Read

    1. A China More Just, Gao Zhisheng
    2.Officially Sanctioned Crime in China, He Qinglian
    3.
    Will the Boat Sink the Water? Chen Guidi, Wu Chuntao
    4.
    Losing the New China, Ethan Gutmann
    5.
    Nine Commentaries on The Communist Party, the Epochtimes
  • Did you know

    Reporters Without Borders said in it’s 2005 special report titled “Xinhua: the world’s biggest propaganda agency”, that “Xinhua remains the voice of the sole party”, “particularly during the SARS epidemic, Xinhua has for last few months been putting out news reports embarrassing to the government, but they are designed to fool the international community, since they are not published in Chinese.”
  • RSS Feeds for Category

    Organ Harvesting

    Human Rights

    Made in China

    Food

    Health

    Environment

    Protest

    Law

    Politics

    Feed address for any specific category is Category address followed by 'Feed/'.

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 223 other followers

Archive for the ‘Newspaper’ Category

Epoch Times Office Shot in Australia a Threat to Freedom of Speech

Posted by Author on November 3, 2010


By Shar Adams, Epoch Times Staff, Nov. 2, 2010 –

The Epoch Times offices in Queensland were attacked last week in an act of intimidation designed to suppress information about grave human rights abuses occurring in China.

The Epoch Times office in Queensland was shot at last week in what is understood to be an act of intimidation.

David Matas, a Canadian human rights lawyer in Brisbane to speak at an Epoch Times forum on illegal organ harvesting, says he has experienced intimidation at forums on the topic before, but was surprised at the violence involved. Read the rest of this entry »

Posted in China, Human Rights, Law, Media, News, Newspaper, Politics, Press freedom, World | Comments Off on Epoch Times Office Shot in Australia a Threat to Freedom of Speech

Dutch-Chinese media not free of state censorship

Posted by Author on April 15, 2010


Radio Netherlands Worldwide, Apr. 14, 2010-

The riots in Xinjiang or the Dalai Lama: topics that have been subject to severe censorship in the Chinese media. In the Netherlands, it’s also difficult for Chinese-language media to handle such “sensitive” stories.

Radio Netherlands Worldwide looked at the way four Chinese-language media outlets reported events over the past year. It turns out that certain subjects are often covered from one side only, or sometimes avoided altogether.
The tri-weekly Asian News depends on advertising income. The readers of the paper are mainly Chinese restaurant owners and their staff, many of whom have lived in the Netherlands for many years. But that doesn’t change the fact that the paper’s news coverage over the past year has certainly been coloured.

Unwritten rules

For news from China Asian News uses material from a newspaper in Shanghai run by news agency Xinhua. All these reports go through the unwritten rules of Chinese censorship.

But the publication’s own news also doesn’t differ much from what the Chinese government dictates. For instance, Asian News published one-sided reports on the Dalai Lama’s visit to the Netherlands. There wasn’t a single quote from him or his supporters, only from opponents of the visit, both Dutch and Chinese. And the same newspaper avoids mentioning Falun Gong, a religious organisation that’s forbidden in China.

Nevertheless, Editor-in-Chief Sylvia Gao insists there’s no censorship. “What appears in our newspaper is certainly not censored by the Chinese government. It’s chiefly the opinion of the Chinese community here in the Netherlands, and also of our editorial team, which decides what appears in the paper.”

No opinion

Hong Tong Wu, Editor-in-Chief of Chinese Radio and TV (CRTV) tries as much as possible to avoid expressing opinions in his programmes. CRTV broadcasts in Dutch, Cantonese and Mandarin, and tries to reach all the Chinese living in the Netherlands, from different generations and backgrounds.

What’s striking is that, in the past year, politically-tinted themes have received scant attention. That was a conscious choice, says Hong Tong Wu.

“We’re trying to build bridges. We want the Dutch to understand more about China, and the Chinese who live here, but also in China itself, to understand more about Europe. Our choice of subjects reflects that. If we have something about Tibet, then we concentrate on what’s interesting about Tibetan culture.”

According to the editor-in-chief, it’s not journalistically interesting to ask people to give their opinions about political developments, whether pro- or anti-China. Knowledge about each other is more important. But censorship has nothing to do with it, according to Hong Tong Wu.

Radio Netherlands website

The Chinese-language website of Radio Netherlands Worldwide doesn’t avoid discussions on sensitive subjects. Editor-in-Chief Bei Wang is of the opinion that objectivity will only be achieved by placing different opinions alongside each other.

“We are trying to be neutral and objective. Therefore it’s necessary that we bring various opinions from different sides – those of China, Tibet or Xinjiang, but also the rest of the world. The final verdict lies with the readers. Sometimes we receive criticisms that we are not sharp enough, but we continue to cover these kinds of sensitive events. We ourselves are neither for or against a particular opinion”.

Only the makers of the popular website GogoDutch admit to censorship. Gogodutch.nl is a social site, where people can contact each other and share experiences. They were regularly blocked, until they registered in China. But they must abide by Chinese laws, says founder Xindan:

“When people subscribe to us we inform them that there are some things that can’t be discussed, otherwise we will be blocked. There are always people occupied with a particular issue, such as Falun Gong. But it’s not many. Most people are occupied with life in general.”

No political interest

According to Xindan from GogoDutch, most Chinese in the Netherlands don’t find the censorship rules to be a problem because they’re not interested in politics.

Openly censored or not, all Chinese-language media in the Netherlands must deal carefully with politically-sensitive subjects. In the Netherlands, where criticism and opinion-forming are normal, this is sometimes difficult to explain, says Hong Tong Wu of CRTV:

“You can never get it right. If you’re too critical you lose the Chinese public – the target group you’re aiming at. And if you’re not critical, then you cut off the Dutch listeners. And worse, we receive swipes from the Dutch media that we’re behaving like typical Chinese.”

The editors of the China Times, the only newspaper in the Netherlands that has support from the Chinese Embassy, were not available for comment.

Researcher: Wei Lu

– by Radio Netherlands Worldwide

Posted in censorship, China, Europe, Freedom of Speech, Human Rights, Media, News, Newspaper, People, Politics, Propaganda, Social, Speech, World | 1 Comment »

Top China Editor Demoted After Obama interview– Propaganda Officials Angry At Liberal Publication

Posted by Author on December 13, 2009


Tania Branigan in Beijing , Guardian.co.uk, Sunday 13 December 2009 –

The top editor
of one of the most influential and combative newspapers in China has been demoted weeks after an interview with Barack Obama due to censors’ anger, industry sources have said.

Southern Weekend confirmed Xiang Xi had been named as “executive” editor-in-chief, claiming that it was only a change of title. Three employees told Reuters he had been demoted after pressure from the propaganda authorities. All staff requested anonymity.

It is understood the White House initiated the interview during Obama’s visit last month. Usually, visiting leaders speak to official newspapers or the state broadcaster CCTV. “Xiang Xi was de facto top editor at Southern Weekend and in effect he has been shifted from number one to number two … This could be a way to stave off more pressure from above,” said Michael Anti, a Chinese blogger and media commentator based in Beijing.

According to Reuters, the Chinese foreign ministry approved the meeting, angering propaganda officials . Another editor said the officials restricted questions and slashed material approved for publication, although a White House transcript did not contain extra material.

Many early copies of the paper did not contain the interview at all – apparently because printing was delayed by intense last-minute discussions with officials which even included the font size of the headline. The bottom halves of its two pages were almost blank with a brief message: “It’s not every issue we have an exclusive interview, but you can come here every week to understand China.” It seemed to reflect the Chinese newspaper tradition of “opening a window to the sky” – leaving an empty space to show something had been cut. “Whether that was the intention of the ad, it was certainly read that way,” said the editor from another publication, who said censors also told the paper not to print a note from Obama which remarked on the importance of a free press.

The liberal newspaper is known for its pioneering investigations of social problems and official corruption, although in recent years pressure from the authorities has reined it in.

One blogger wrote that he had not bought the newspaper for over a year, feeling its influence had decreased, but now wanted to support it.

“Unexpectedly, this incident [the blank space] made me inspect it again,” he added.

The Guardian

Posted in China, Guangdong, Journalist, Media, News, Newspaper, People, Politics, SE China, Speech, World | Comments Off on Top China Editor Demoted After Obama interview– Propaganda Officials Angry At Liberal Publication

Hong Kong Reporter Fired Over China Tiananmen Massacre Coverage

Posted by Author on August 1, 2009


By Lin Yi, The Epoch Times, Aug 1, 2009 –

HONG KONG—The Hong Kong Journalists Association (HKJA) has issued a press release criticizing South China Media for firing a reporter who had worked on a feature story about the 1989 June 4th Tiananmen Square Massacre.

According to Mak Yin-ting, chair of HKJA, the incident represented a step backward for Hong Kong media, who she believes to have stepped up “self-censorship” in order to avoid displeasing the regime in China.

HKJA called on South China Media to apologize for the firing.

Esquire magazine, published by South China Media, withdrew a feature story by the journalist, Daisy Chu. According to the press release by HKJA, they told her the articles were “seditious.” Ms. Chu disagreed with this and publicized her views on the Internet. She was fired shortly afterward, on June 29.

Mak said that this was the first time a reporter had been fired over disputes about June 4th coverage. “I saw some reporters resign because they disagreed with how the management dealt with June 4th news. However, those are the cases where reporters resigned from their positions themselves.” She also said that the managing editor was fired because of the incident as well.

In their press release, HKJA stated they were worried that the incident could set a dangerous precedent for Hong Kong journalists by discouraging them from working on “topics which are incompatible with the business interests of the owners of media companies.”

According to a July 6 report in the New Zealand Herald, Mak has said earlier this month that Hong Kong media scaled back their reporting of the Tiananmen Massacre during the 10-year anniversary this year. She also said some programs aired on TV appeared to follow the Chinese regime’s line.

The Epoch Times

Posted in Asia, Beijing, China, Freedom of Speech, Human Rights, Journalist, June 4, Media, News, Newspaper, People, Politics, Social, Tiananmen, World | Comments Off on Hong Kong Reporter Fired Over China Tiananmen Massacre Coverage

Rulers of China, Chinese in New York, and the NY Times

Posted by Author on November 28, 2008


Lev Navrozov, Special to The World Tribune, Wednesday, November 26, 2008 – (excerpt)

Lev Navrozov emigrated from the Soviet Union in 1972. He chaired the “Alternative to the New York Times Committee” in 1980, challenged the editors of the New York Times to a debate (which they declined) and became a columnist for the New York City Tribune. His columns are today read in both English and Russian.

At the last Chinese New Year celebration (February 2008), the “Chinese New Year Splendor” played in New York’s Radio City Music Hall a series of 15 shows, recreating in dances the history of Chinese culture. So far, so good. Many Westerners know that silks or porcelains had appeared in China centuries before they did in Europe.

But there was one scene in this serial of Chinese history that enraged the rulers of China. Before 2000, Falun Gong exercises had been shown, with the China rulers’ blessing, to foreigners (in New York, for example) as part of Chinese culture, just as silks or porcelains— or Chinese cuisine. But after 2000, Falun Gong practitioners in China began to be tortured to death, whereupon their organs were cut out and sold for surgical operations.

But this is also part of the Chinese history (of the last eight years), is this not?

Amerigo Fabre, dean of Pierson College and professor of modern literature at Yale University, described as follows “The Risen Lotus Flower,” one of the two dances in which three Chinese ladies depicted the Falun Gong persecution:

You have three women in prison, and one of them gives her life for the other two. These are great elements of the culture that are certainly conveyed by the show.

The show is spectacular. I mean amazing. They’re doing a great job bringing together the history of Chinese culture. The sound effects, the visual effects, the special effects, the singing—and the dancing are just amazing. (The Epoch Times, “Between Heaven and Earth,” page 5 of 8.)

Needless to say, the rulers of China no doubt regarded the creators of the 15-show serial as also worth the torture to death, for while they did not practice Falun Gong, they presented it in New York as a heroic bit of self-sacrifice in Chinese history. The 15-show serial had a tremendous triumph in all Western cities where it was shown, including New York. By attacking the 15-show serial, the rulers of China only added more fuel to the flames of delight.

Well, the rescue of the China rulers’ prestige came in the form of a New York Times negative review of the 15-show serial.

To understand the New York Times in 2008, let’s compare it with what happened in 1978. The CIA, and U.S. Sovietology in general, had been created by and with the Americans who learned Russian and Russia at American universities. In the 1970s the CIA decided to hold public discussions of their once-secret intelligence reports about Soviet Russia. I went to Washington, D.C., received a pack of such reports, and published a review of them in Commentary magazine of Sept.1978 under the title “What the CIA Knows About Russia.” The article was reprinted or retold in about 500 periodicals all over the West. But the New York Times did not notice it.

The newspaper had been repeating those “news from Russia” at which about 500 Western periodicals were now laughing.

The position of the New York Times with respect to the Chinese natives who created the 15-show series was similar. Besides, Western correspondents in China depend on its rulers, with their secret police and with their population having no more rights than did slaves. So the Western media should not antagonize the rulers of China on whom their correspondents in China depend.

The New York Times wrote that the 15 shows of the Chinese New Year Splendor are “political propaganda.” Plus boring Chinese mishmash—as the New York Times proclaimed in the headline of its review of Feb. 6: “A Glimpse of Chinese Culture That Some Find Hard to Watch.”

The article in The Epoch Times of Feb. 16 was entitled “The New York Times Parrots Communist Party Line.”

As for the totalitarian rulers of China, their survival is more precarious than was that of the Russian Tsars of Herzen’s time. Similarly educated aristocrats, they found a common language. When Alexander II had ascended to the throne in 1858, Herzen wrote a letter to the new tsar: “Your reign begins under an auspicious star. The Russian aristocracy can be revolutionary. It is omnipotent for good or evil.” In 1861, the law abolishing serfdom was signed and published. Well, in Britain, monarchy began to evolve in 1215 (“Magna Carta”) to what is today called constitutionalism and democracy.

The position of the totalitarian rulers of China is much more difficult, and they are inclined to safeguard themselves not by constitutional evolution of their country, but by the conquest of the rest of the world, to convert its population into their serfs/slaves or annihilate it.

The chasm between the totalitarian rulers of China and many, probably, most of 1.1 billion Chinese who have not become rich, was brought into salient relief by the demonstration in New York of the 15-show serial, depicting the history of Chinese culture, including the 2000s.

The World Tribune

Posted in China, Chinese Culture, Culture, history, Media, News, Newspaper, Overseas Chinese, People, Politics, Social, USA, World | 1 Comment »

Canada’s CBC Spreads Communist China’s Defamations on Falun Gong (1)

Posted by Author on November 4, 2008


By Matthew Little, Epoch Times Toronto Staff, Nov 3, 2008-

Canada’s national public broadcaster is being accused of bowing to pressure from Beijing for a second time after it produced and aired a one-sided exposé smearing Falun Gong, a spiritual group persecuted in China. The program aired last week.

Last November, the CBC pulled and edited a documentary on the persecution of Falun Gong after receiving a phone call from the Chinese embassy complaining about the planned broadcast.

Despite editing the film, titled Beyond the Red Wall, CBC’s website was blocked in China this January, a move the network attributed to airing the documentary. [Please see related articles: CBC Documentary Probes Falun Gong Persecution in China and CBC Pulls TV Documentary After Pressure From Chinese Envoy]

On Thursday, the network’s French-language Radio-Canada channel aired an unusual, one-sided indictment of Falun Gong, portraying the group as a destructive force in Montreal’s Chinatown while giving sympathetic treatment to a Montreal newspaper man who has repeated Beijing’s defamations of the group and called for its eradication in Canada.

The program appears to have surprised even two independent experts who were interviewed by the CBC for the broadcast. One University of Montreal professor told The Epoch Times the network’s chosen slant was “regrettable,” while a former member of parliament who appears in the broadcast called it “grossly unfair.”

Lucy Zhou, a spokesperson for the Falun Dafa Association of Canada, which represents Falun Gong practitioners in the country, went further.

“I’m worried the CBC is catering to Beijing with this program,” she said.

The roughly half-hour program, called “Malaise in Chinatown,” appears as a diatribe against the meditation group. Falun Gong is continually criticized without any counter arguments.

Oddly, many of the harshest words come from the CBC journalist, Ms. Solveig Miller, who calls the group an “omnipresent bothersome religion” that “generates a lot of mistrust outside China.” Miller alleges the group “jostled a fragile peace,” when it arrived in Montreal.

But Falun Gong actually arrived in Montreal in 1996 and there were no reports of controversy until the regime in China began to repress the practice, say local Falun Gong practitioners. Soon after the persecution began in 1999, anti-Falun Gong propaganda began turning up in Chinese-language newspapers, most notably a Montreal newspaper published by Crescent Chau, the protagonist in CBC’s program.

In his newspaper, Chau rallied readers to join in efforts to eradicate Falun Gong in Canada and published special anti-Falun Gong editions with content strikingly similar to those found in state-run press in China.

Chau’s newspaper made extraordinary allegations that Falun Gong practitioners cut their stomachs open with knives, kill themselves and others, and that in Montreal, practitioners suck blood, have sex with animals, and commit other disgusting and immoral acts.

The Chinese regime uses such allegations to justify its claim that Falun Gong is a public health threat. But Human Rights Watch has a different perspective. “The danger to health comes from the treatment its practitioners receive at the hands of the police and prison officials,” said Sidney Jones, executive director of the Asia division of Human Rights Watch in  a report on the persecution of Falun Gong.

Falun Gong is actually a traditional Chinese meditation practice based on cultivating truthfulness, compassion, and tolerance in one’s daily life.

The CBC report did not mention the content of Chau’s articles, nor that Chau continued publishing the content after two court orders demanded that he cease.

Instead, Chau was described simply as the owner of one of Chinatown’s oldest newspapers and someone who had lived in Canada for 30 years. The CBC said Chau was “exasperated” by Falun Gong practitioners who had filed a lawsuit against him. (to be cont’d)

– The Epochtimes: Canada’s CBC Accused of Kowtowing to Chinese Regime—Again

Posted in Canada, China, Falun Gong, Human Rights, Incident, Law, Media, News, Newspaper, People, Politics, Religion, Social, Speech, World | Comments Off on Canada’s CBC Spreads Communist China’s Defamations on Falun Gong (1)

China Journalists Protest the Dismissal of Newspaper Deputy Editor over Tibet Comments

Posted by Author on May 6, 2008


Reporters Without Borders, 6 May 2008-

China journalists protest the dismissal of newspaper deputy editor over Tibet comments

Media personalities and journalists on Nanfang Dushi Bao have protested at the dismissal of Chang Ping, deputy editor of the paper. A petition in support of his reinstatement is being circulated, on the initiative of Cheng Yizhong, the former editor of the Guangzhou daily. This proves that freedom of expression is still being trampled on in China”, said Cheng Yizhong, who was himself sanctioned and arrested in 2004. Journalist, Zan Aizong, demanded “fair treatment” for his colleague.

06.05 – Deputy editor removed because of editorial about Tibet

The deputy editor of the daily Nanfang Dushi Bao, Chang Ping, announced today that he has been removed from his post because of his editorials about Tibet, especially two entitled “Universal Values” and “How to find the truth about Lhasa”, that contrasts with the government’s propaganda, according to the web site Boxun. He has been the target of a smear campaign on the Internet and in other newspapers for daring to say that events in Tibet show that the government has not solved the problem of minorities.

“We deplore this unfair removal of a well-known member of the liberal press,” Reporters Without Borders said. “Once again, only the voice of propaganda is permitted in China with the aim of getting the world to believe that all Chinese support repression in Tibet.”

Chang is known for writing serious, independent editorials, in which he often denounces press freedom violations by officials. In 2006, for example, he criticised a government bill on crisis management that envisaged additional restrictions on the press.

He used to be deputy editor of the famous weekly Nanfang Zhoumo and deputy editor of Waitan Huabao. He was removed from the Nanfang Zhoumo deputy editor position in 2001 after publishing two investigative reports that had a lot of impact.

– Original report from Reporters Without Borders: Figures within Chinese media speak out against sacking of Chang Ping

Posted in China, Freedom of Speech, Guangdong, Guangzhou, Human Rights, Journalist, Lasa, Law, Media, News, Newspaper, People, Politics, SE China, Social, SW China, Tibet, World, Xizang | Comments Off on China Journalists Protest the Dismissal of Newspaper Deputy Editor over Tibet Comments

Chinese Language Newspaper in U.S. Ordered To Pay For Labor Violations

Posted by Author on March 2, 2008


By Tiffany Hsu, Los Angeles Times Staff Writer, March 1, 2008-

One of the nation’s largest Chinese-language newspapers was slapped with a federal court order to pay $5.2 million to past and current employees who were forced to work 12-hour days without breaks or overtime pay.

The Chinese Daily News, based in Los Angeles and New York, must pay more than $3.5 million in damages and penalties in addition to more than $1.5 million in interest to the workers, according to an order issued late Thursday by U.S. District Judge Consuelo B. Marshall in Los Angeles. Lawyers said Friday they learned about the ruling by e-mail.

“It’s been a long fight, and it’s a great victory,” said Randall Renick, a plaintiffs’ lawyer.

The Chinese Daily News will appeal, said Steven Atkinson, a lawyer with the newspaper’s defense firm. He said he expected the verdict to be reversed.

Marshall’s decision ends the trial stage of a battle that has gone on since 2004, when three former reporters filed a class-action lawsuit to halt the alleged abuses. They won a jury verdict last year.

They contended that they often were forced to work 12-hour shifts six days a week while writing two to five stories daily, without breaks for meals or rest, and were not permitted to submit to the company accurate records of time they worked.

The suit grew to include 200 reporters, advertising sales staffers and hourly employees from the Monterey Park and San Francisco offices. The newspaper, known in the Chinese community as the World Journal, reaches about 30,000 readers nationwide.

In January 2007, the jury awarded the workers $2.5 million in damages. They then sought additional payment through penalties and interest on the unpaid wages that had accumulated during the trial.

Marshall, in her ruling, rejected the workers’ request for an order prohibiting the paper from violating labor laws in the future. She said the Daily News was implementing new wage and overtime policies.

Atkinson said the newspaper had been battling the employees’ union since 2000 over meal allowances, retirement benefits and health insurance issues.

One of the original plaintiffs, Lynne Wang, 54, of La Puente, said she was pleased with the judgment but felt sad that the legal process had taken so long.

“Justice finally prevailed, even though it was so hard to get,” she said.

Wang said she was at the newspaper for 18 years as a reporter until she was fired for refusing to switch to a position as a translator. She is now working as a radio broadcaster.

A culture of fear was prevalent in the newspaper office, where supervisors publicly reprimanded reporters who requested overtime pay, Wang said. Many employees were immigrants who were worried about their jobs and didn’t dare mark extra hours.

“They took advantage of us because they knew we were very scared,” she said. “In the end, we had no choice but to litigate.”

As part of a tiny reporting staff, Wang said she sometimes had to meet with editors until 1 a.m. and other times worked 18 hours through the night on election coverage.

Original report from Los Angeles Times

Posted in Law, Media, News, Newspaper, People, Social, USA, World | Comments Off on Chinese Language Newspaper in U.S. Ordered To Pay For Labor Violations

The New York Times Parrots Chinese Communist Party’s Line (2)

Posted by Author on February 15, 2008


By John Nania and Jason Loftus, Epoch Times Staff, Feb 14, 2008-

 (cont’dPrevious

Audience Paints a Different Picture

While the criticisms of Splendor gained airtime in the pro-CCP press, they were not echoed by a growing number who came to see the show.

In fact, many were aware of, and critical of, the NY Times piece.

“It certainly did not dissuade us from coming,” said Mr. Ron Sablosky, a banker and executive vice president of Business Outsourcing Solutions. “I don’t think it should dissuade anyone, because it really is highly unfair. And it might even be construed as unethical.”

Mr. Charles Liu, who works at the New York Freedom Times, called the story “terribly one-sided.”

But attendance at the shows after the article ran was not diminished by the critical article. If anything, it was boosted, according to NTDTV.

Ms. Penny Cohn, an account executive and building manager, had read the NY Times article and noted, “In fact, it piqued my curiosity.”

“And not only that, it had a lot of space, too. I was quite intrigued with the amount of space it was given, I have to confess that.”

According to surveys done of the audience, 95 percent gave a positive response, and the shows of Splendor at Radio City Music Hall frequently earned standing ovations.

Ms. Valentina Alexis, a former ballerina with the Moscow ballet company, said, “I am shocked, I am just completely shocked—but shocked in a fabulous way. It amazed me. I think it’s the best show that I ever saw—the best.”

The two dances that portray the persecution of Falun Gong, “The Risen Lotus Flower” and “The Power of Awareness,” were often mentioned by audience members as their favorites.

Mr. Amerigo Fabbri, dean of Pierson College and professor of modernist literature at Yale University, talked about “The Risen Lotus Flower.”

“You have the three women in prison and how one of them gives her life for the other two, these are great, great elements of the culture that are certainly conveyed by the show,” he said.

On his overall impression, Fabbri said, “The show is spectacular, I mean amazing. They’re doing a great job bringing together the history of Chinese culture. The sound effects, the visual effects, the special effects, the singing, and the dancing is just amazing.”

The Epoch Times Web site has a special page for audience response to Splendor, at http://en.epochtimes.com/features/dpa2008/city/New+York.html.

Apparently, the New York public did not believe the article’s portrayal that the show was rejected by its audience. The final performance of Splendor on Feb. 9 was sold out, and Splendor closed New York to another standing ovation.

Attempts to Silence

At each stop on the Divine Performing Arts worldwide tour, the show faces pressure from Chinese embassy and consulate staff who work to persuade advertisers and theaters not to accept the show, and audience members to stay away.

Last year, The Epoch Times obtained a document originating from China’s State Administration of Radio, Film and Television. Marked “highly confidential,” the document outlined the regime’s efforts to derail the NTDTV shows.

“The leadership of the central government has ordered that they [the NTDTV shows] be destroyed by any and all means,” said the document, which was dated Dec. 16, 2003, when NTDTV was preparing its first Chinese New Year show.

If that was not possible, orders were to “minimize their impact,” the document said.

In the United States politicians have received letters from the Chinese consulate pressuring them not to attend shows performed by Divine Performing Arts.

Last year in Seoul the Chinese embassy pressured two theaters to terminate their contracts with the show. A similar incident has taken place this year in Denmark.

The Chinese Embassy in Sweden made a similar effort but Swedish officials staunchly refused to cater to the communist regime. A municipal chairman described the embassy’s request that the show be stopped as “astonishing.”

Last year, when Divine Performing Arts held a Chinese New Year show in Ottawa, Mr. Glenn McGregor, a reporter with the local Ottawa Citizen newspaper, wrote following a very similar formula as the NY Times piece. Although he hadn’t attended the show, McGregor quoted three people who said they attended and were upset with the Falun Gong content. He also gave prominence in the story to the Chinese embassy’s criticisms of the show.

Clearly earning the trust of the Chinese Embassy, McGregor was invited by the embassy on an expenses-paid trip to China to probe allegations of serious human rights abuses against Falun Gong adherents and ended up writing in defense of the regime.

The Epoch Times attempted to reach The New York Times for comment on this story, but representatives from the newspaper did not return the call by press time.

The Epoch Times is a proud sponsor of the Divine Performing Arts tour. For our complete coverage please visit: http://en.epochtimes.com/features/dpa2008/

<<  The New York Times Parrots Chinese Communist Party’s Line (1)

Original report from the Epochtimes

Posted in all Hot Topic, China, Chinese Culture, Culture, Dance, Entertainment, Event, Incident, Life, Media, Music, News, Newspaper, shows, the Chinese Spectacular, USA, World | Comments Off on The New York Times Parrots Chinese Communist Party’s Line (2)

The New York Times Parrots Chinese Communist Party’s Line (1)

Posted by Author on February 15, 2008


By John Nania and Jason Loftus, Epoch Times Staff, Feb 14, 2008-Audience in the Chinese New year Splendor

NEW YORK—The theater was packed, the crowd gave a standing ovation, and audience members raved in interviews after the show. But The New York Times claimed instead in a story last week that as many as “hundreds” were flocking to the exit doors by intermission.

(photo: audience in the Chinese New Year Splendor show)

Chinese New Year Splendor played 15 shows at New York’s famed Radio City Music Hall, ending with a sold-out final performance on the evening of Feb. 9. The response to the show, confirmed by The Epoch Times reporters in over 1,000 interviews with audience members, was overwhelmingly positive.

One of those interviews was with John Wright, formerly with the NY Times own book review department. When asked what he thought of the show, Wright said, “It was very beautiful, very different.”

But the NY Times published on Feb. 6 a peculiar review of Splendor (under the byline of Eric Konigsberg) that did anything but suggest the consensus response. Backed with quotes from all of three audience members who were critical, only one of whom gave his or her full name, the NY Times proclaimed in its headline, “A Glimpse of Chinese Culture That Some Find Hard to Watch.”

The selection of audience reactions was not all that was questionable. Epoch Times reporters on-site saw nothing to support a claim that hundreds had left the show early, and organizers say the claim was not true.

What made the NY Times article even more unusual was that its criticisms mimic the line of China’s communist regime, which has engaged in a behind-the-scenes campaign to have Splendor shut down.

Culture and Persecution

Put on by Divine Performing Arts as part of a world-wide tour, Chinese New Year Splendor presents traditional Chinese culture through dance and music. The show conveys cultural and moral stories of China’s past, as well of recent times, such as those of Falun Gong practitioners’ peaceful response to persecution in China today.

Mr. Li Yong, one of the founders of the Chinese-language newspapers United Daily and World Journal, after seeing Splendor stated that “The show brought us Chinese glory and presented the true China.”

Mr. Eric Shumsky, an accomplished violist and the son of the legendary violinist Oscar Shumsky, called the show “an evening of performance never to forget.”

He singled out the “elegant and artistic” Ms. Xiaoqun Qi, who plays the two-stringed Chinese instrument called “erhu.”

“I know most of the classical string players performing today,” Shumsky said, “and I dare say most of them could take lessons [from Qi] in the essence of expression.”

But the resurgence of traditional Chinese culture, particularly in the context of human rights issues today, has angered Chinese communist officials, who’ve long held a monopoly on Chinese cultural representation. Beijing’s brass have attempted to discredit the show, calling it “political propaganda.”

The audience members quoted by the NY Times largely repeated Beijing’s view, and cited the presentation by Splendor of the persecution of Falun Gong as the reason for their displeasure.

Ms. Carrie Hung, the spokesperson for the show’s producer, New Tang Dynasty TV (NTDTV), objected to the impression the NY Times article gives of the shows contents.

“The New York Times’ quotes from the audience members make Splendor seem to be a show all about Falun Gong,” she said. “It is not. The show is about discovering and reviving authentic Chinese traditional culture and values.

“The performances incorporate elements from Buddhism, Taoism, and Confucianism, as well as Falun Gong, and from various ethnic traditions and different dynasties.”

The NY Times story also quoted University of Nevada political science professor Ms. Maria Hsia Chang. When contacted by The Epoch Times, Chang indicated that she hadn’t seen the show.

“I was interviewed on phone by the Times reporter. I haven’t even read his article, so I don’t know if he misquoted me or quoted me out of context,” she said in an emailed response, adding that she was sympathetic to the Falun Gong’s plight.

Propaganda

Immediately following the publication of the NY Times story, the engines of the (Chinese communist) Party’s propaganda machinery kicked into high gear.

Though Western news outlets like the NY Times are normally censored in China, this story was immediately republished by Xinhua, the official mouthpiece of the Chinese Communist Party (CCP), and propagated widely.

Chinese-language press outside China such as China Press, which is funded by the Overseas Chinese Affairs Office, and ChinaNews.com, which like Xinhua is an official regime news agency, similarly gave prominent coverage to the NY Times story.

Mr. Zhang Weiguo, an independent news commentator now living in the U.S. who was editor and reporter of the former Shanghai-based newspaper World Economy Pioneer, said of the state-run press’s decision to pick up the NY Times article, “It would be surprising if they didn’t.”

Zhang continued, ” The New York Times is relatively well-known, and it suddenly carries a report with some negative details [about Falun Gong]. They certainly will make use of it without any reservation.”

Mr. Levi Browde is the executive director of the Falun Dafa Information Center, which reports on the persecution of Falun Gong.

Browde pointed out that “The Chinese Communist Party has always used the charge of being ‘political’ as a way to discredit its domestic opponents.

“The New York Times article neatly fits the Party’s template by suggesting the Chinese New Year Splendor is ‘political’ because it portrays the persecution of Falun Gong.”

Browde continued, “The descriptions of Falun Gong also fit this template. In particular, the article three times in quotes gratuitously uses the slanderous description of Falun Gong that is the basis of the Party’s propaganda campaign. We believe that not even one appearance of this description is acceptable.

“Would The New York Times repeatedly mention in an article the defamatory words used for blacks, Hispanics, or Jews? I don’t think they would. Such words communicate nothing. They are only expressions of hatred. But their reproduction by the The New York Times serves very well the Party’s agenda.

“The The New York Times may not have intended to have this effect, but they have done something the Party has always wanted to do but did not have the ability to do.”…… (to be cont’d)

Original report from the Epochtimes

Posted in all Hot Topic, China, Chinese Culture, Culture, Dance, Entertainment, Event, Life, Media, Music, News, Newspaper, Politics, shows, Social, the Chinese Spectacular, USA, World | Comments Off on The New York Times Parrots Chinese Communist Party’s Line (1)

New York Times Readers ‘intrigued’ by ‘overly critical’ Coverage of Chinese Splendor

Posted by Author on February 11, 2008


By Matthew Robertson and Jason Loftus, Epoch Times Staff, Feb 10, 2008- Penny Cohn (R) and Sheila Chase (L) (Dayin Chen/The Epoch Times)

NEW YORK—An unusual and highly critical New York Times story on the Chinese New Year Splendor playing in Manhattan failed to dampen audience interest in the show— but it made some curious.

The finale of 15 shows at the famed Radio City Music Hall played to a full house Saturday night. New York Times reader Penny Cohn, an account executive and building manager, came with her friend Sheila Chase, a psychology professor at Hunter College.

(photo: Penny Cohn (R) and Sheila Chase (L)/The Epoch Times)

Ms. Cohn said Radio City was an appropriate venue for a show with such large-scale dances.

“I thought the drummers were wonderful,” she said. “I enjoyed that. And I loved the scene at the Buddhist palace; I thought that was excellent, too.”

“Oh, I loved it,” added Ms. Chase, though she had more difficulty naming a favorite performance.

“I can’t tell you … well the first one [a performance called ‘Creation’] was so remarkable. I hadn’t seen anything like that.”

The two also raved about the sets projected on digital backdrops, and about the athleticism of the classical Chinese dancers.

Ms. Cohn found the live orchestra—a combination of Eastern and Western instruments—”wonderful.”

“I always had a different vision of Chinese instruments,” she said. “But it’s tuneful, more so than I first anticipated … I think the combination is really quite good.”

While the two shared much praise for the show, neither seemed able to grasp why a New York Times article published earlier in the week had been so one-sidedly critical of it.

That story drew most of its quotes from a handful of audience members—including one unnamed—who criticized content in the show related to Falun Gong, a spiritual group heavily persecuted in China by the communist regime. The group’s peaceful response to this persecution is depicted in the show.

While the Times story belittled this content, others have responded differently. Audience surveys on this year’s tour have shown 97 percent positive response to the show. Many of those interviewed by Epoch Times reporters have singled out the Falun Gong performances for praise.

Rather than be deterred by the critical article, Ms. Cohn said it made her want to learn more.

“In fact, it piqued my curiosity,” she said. Cohn agreed the story was “overly critical.”

“And not only that, it had a lot of space, too. I was quite intrigued with the amount of space it was given, I have to confess that.”

The Divine Performing Arts international touring companies land next in Germany and Japan.

For information on all upcoming shows, please visit: http://www.DivinePerformingArts.org/

Original report from the Epochtimes

Posted in all Hot Topic, celebration, China, Chinese Culture, Culture, Dance, Entertainment, Event, Falun Gong, Life, Media, Music, News, Newspaper, People, shows, Spiritual, the Chinese Spectacular, USA, World | Comments Off on New York Times Readers ‘intrigued’ by ‘overly critical’ Coverage of Chinese Splendor

China: Propaganda Authorities’ Intervention Increase, Journalist Banned Over Serious Corruption Reports

Posted by Author on November 15, 2007


By Edward Cody, Washington Post Foreign Service, U.S, Monday, November 12, 2007-

BEIJING — A few weeks ago, Pang Jiaoming’s career as a reporter ended, just two years after it began.

The Communist Party’s Central Propaganda Department and the official All-China Journalists Association issued a directive ordering Pang’s employer, the China Economic Times, not only to fire him, but also to “reinforce the Marxist ideological education of its journalists.” In a separate notice to news organizations across China, Pang said, propaganda officials announced that he was also banned from further work as a reporter at other publications.

Pang’s offense was a pair of articles reporting that substandard coal ash was being used in construction of a showcase railroad, the $12 billion high-speed line running 500 miles between Wuhan, in Hubei province, and Guangzhou, an industrial hub just north of Hong Kong. The ash is a key ingredient in concrete used for tunnels, bridges and roadbed, Pang wrote, and a substandard mix raised the specter of collapsing structures and tragic accidents.

Pang’s report, which was published on the front page, illustrated the growing desire of young Chinese reporters to push the limits of the country’s draconian censorship system. In a booming and fast-transforming economy riddled with corruption, they have found a fertile field for investigative journalism, along with readers increasingly hungry to know about malfeasance that affects their lives.

But his fate also dramatized how helpless China’s journalists remain under the thumb of an authoritarian government that maintains a vast propaganda bureaucracy with unquestioned power to control what is published and decide who rises and falls in the news business.

Change has begun, with visible loosening since the 1970s. But the party’s propaganda mandarins have retained the power to intervene whenever they decide to do so, and in the past several years they have intervened with increasing, although unpredictable, frequency. As a result, working as a reporter in China has come to mean succumbing as a compliant propagandist or dancing along the censors’ red line — making each story a high-stakes gamble on how far to go.

“China is a heaven for investigative reporting, since it has a lot of interesting things to cover, but it is not a heaven for Chinese investigative reporters,” said Zhan Jiang, journalism dean at the China Youth University for Political Sciences in Beijing.

Pang, a slight Hainan Island native with a sparse mustache and hair hanging unfashionably down the back of his neck, had an unlikely background for someone trying to play the edge. He graduated in 2005 from the China Youth University for Political Sciences, which traditionally has been a training ground for the Communist Youth League once led by President Hu Jintao.

Nevertheless, Pang gravitated swiftly toward investigative journalism, focusing on economic corruption and environmental degradation.

Money wasn’t the lure; Pang said he earned about $120 a month in salary and, with the per-word payments common in Chinese journalism, was able to add another $300. But Pang decided it was the work for him. Soon after starting, he wrote about pollution in Jiangsu province. Then he took aim at pollution in Shanxi province, coal mining corruption in Hunan province and abuse of pasture lands in Inner Mongolia. In his wake were dozens of local officials angered by the disclosures.

As a result, Pang became known at the Central Propaganda Department as someone willing to cross the line. His image was further defined by a sassy blog that featured drawings of the classic see-no-evil, hear-no-evil, speak-no-evil monkeys.

Pang’s latest gamble began in June, when several letters arrived at his newspaper’s Beijing headquarters. Because substandard ash was used in the mix, said a writer working on the railroad project, concrete was getting stuck in construction site funnels. After looking into the problems that substandard ash could cause and getting his editor’s approval, Pang boarded a train south and launched his investigation. What he found, he said, were five factories selling ash rated below the national standard for use in concrete. Pang said he witnessed the substandard ash being loaded into trucks and mixed into concrete for use on the railroad. He had samples of the ash analyzed by two laboratories, which found it did not meet China’s standards, he added.

There was a difference of about $12 a ton between the substandard ash, which contained rock and other waste, and the mandated fine ash, which comes mostly from the smoke of coal burned in power plants, Pang said. That meant a lot of money was being made from fraud, he suggested, probably at the railroad construction company as well as at the coal ash providers.

“If there was no cooperation between the railroad construction company and the sellers of the coal ash, how could all this be done?” he asked.

With its clear suggestion of corruption and safety hazards, the first article drew a swift reaction when it appeared July 4. Pang said his editors got calls from the Railway Ministry, the Central Propaganda Department and the All-China Journalists Association urging that nothing further be written on the subject.

The ministry and its Wuhan-Guangzhou Passenger Dedicated Line subsidiary issued denials, meanwhile, saying their own analyses showed that ingredients in the concrete met the standard. Undeterred, Pang published a second report July 24, offering further details from what he described as “inside sources” and repeating his allegations.

Angered by the challenge, and apparently responding to upset officials in the Railway Ministry, the Central Propaganda Department demanded to see Pang’s documentation. Pang said he handed over his material as requested, but without revealing his sources. The next move by propaganda officials, he said, was to hold a meeting Aug. 27 between the newspaper editors, on one side, and on the other, railway officials, university specialists and a senior representative of the All-China Journalists Association. All of the latter condemned the stories, saying they had damaged the reputation of the railroad in China and abroad. A week later, an official ruling declared that the ash in question had been analyzed and was without problem. That was followed by the firing order.

“Our investigation showed that Pang’s report was untrue and not comprehensive,” said Sun Zhaohua, who attended the meeting as director of the self-discipline division at the All-China Journalists Association.

Pang said he was not surprised to see Sun join the attack on his stories. The journalists association does not represent journalists, he said, but serves as a wing of the Central Propaganda Department.

“I don’t see anybody who protects us journalists,” Pang said. “But maybe I can protect myself.” To do so, he has continued his investigation, accumulating what he says is more scientific proof that substandard ash was used.

But aligned against Pang and his kind is a formidable propaganda bureaucracy that has been a key part of the Chinese Communist Party since the days of Mao Zedong.

Li Changchun, who guides the machinery as head of the Central Leading Group on Propaganda and Ideological Work, was just reappointed to the Politburo’s Standing Committee, the apex of power in China. His deputy, Liu Yunshan, who was just reappointed to the Politburo, has since 2002 administered the Central Propaganda Department, headquartered in a new building next to the Zhongnanhai leadership compound and a few hundred yards from Tiananmen Square.

Liu’s operation, with about 250 staff members, has been assigned mainly to monitor domestic information. Efforts to control, or at least influence, foreign information about China have been entrusted to the party’s External Propaganda Leading Group, which merged 16 years ago with the State Council Information Office, according to David L. Shambaugh, a China specialist at George Washington University writing in the January issue of the China Journal.

In addition, the party’s central bureaucracy has been replicated dozens of times in provincial and municipal offices around the country.

The New China News Agency, although an organ of the government, has been assigned a number of party propaganda officials to monitor reports from each department. The agency, ostensibly a public news purveyor, also has been tasked with writing internal government reports, providing the party and government with news the public is not allowed to see. A former editor said senior correspondents have long vied to write official reports rather than general news, hoping to get noticed by party cadres.

Pang said he was not dismayed by the odds despite his experience. His girlfriend, also from Hainan, has continued to work and bring in money, he said, adding, “Myself, I’ll just have to wait and see for a while.”

– Original report from Washington Post : Chinese Muckraking a High-Stakes Gamble

Posted in Beijing, censorship, Central China, China, corruption, Freedom of Speech, Guangdong, Guangzhou, Hubei, Human Rights, Journalist, Law, Media, News, Newspaper, People, Politics, SE China, Social, World, Wuhan | Comments Off on China: Propaganda Authorities’ Intervention Increase, Journalist Banned Over Serious Corruption Reports

Free Speech Censored in Australian Soil Due to Pressure From China: MP

Posted by Author on September 17, 2007


By Charlotte Cuthbertson, Epoch Times NZ Staff, Sep 16, 2007-

Following an accredited journalist being taken out of a photo opportunity at Sydney’s APEC meeting last week, a NSW MP has said the Australian Government should not be intimidated by Chinese officials.

NSW Member of Parliament Dr Reverend Moyes called the removal of Epoch Times photographer Sarah Matheson from the Final Leader Declaration photo opportunity due to pressure from Chinese officials a sad day for democracy.

“Freedom of the press should be paramount,” Dr Moyes said.

“Free speech was censored in our soil due to pressure from Chinese [regime] officials. The basic rights of journalists and reporters have been violated and dismissed.”

New Zealand-based Miss Matheson was among around 50 photographers ready to cover the event when a security guard approached her and said Chinese officials had made a complaint about The Epoch Times being present at the ceremony.

“We have copped a huge amount of flak from the Chinese – they are afraid you are going to speak out,” he was quoted as saying.

Miss Matheson, along with several local and international media, were deliberately moved to another location, out of sight of the leaders.

A female officer apparently assigned to stay next to Miss Matheson said: “We live in a democratic country, but when they come over here they have all these demands. We don’t like it either.”

Three black-suited Chinese agents appeared on the scene shortly after and stood “within two metres of me”, Ms Matheson said.

“There was no photo opportunity at this site and we stood there until about 2.50pm when the security lady [Nicole] suddenly ran away – and the Chinese security agents also left.”

APEC media staff then moved the group to a further site by a water fountain where they were able to photograph a few remaining leaders, Miss Matheson said.

Dr Moyes said the incident is a serious breach of basic media rights in Australia.

“This sets a dangerous precedent and is a worrying trend as most Australians are unaware that their basic right to know about Government operations has been eroded,” he said. “This issue is of profound public interest and warrants national prominence and priority.”

Dr Moyes is no stranger to Chinese officials wanting to influence affairs in Australia. Four days prior to the APEC incident, Dr Moyes was host to a China human rights forum inside Parliament House. Chinese officials reportedly called the president of the NSW Upper House, Peter Primrose, a Labor MP, before the forum to seek an urgent meeting.

“I can confirm Chinese Embassy officials approached the Parliament to protest at the holding of a function on human rights in China,” Mr Primrose told The Daily Telegraph .

– Original report from the Epochtimes: “Freedom of the Press Should Be Paramount”

Posted in Australia, Blacklist, China, Freedom of Speech, Human Rights, Incident, Journalist, Law, Media, News, Newspaper, People, Politics, Press freedom, Speech, World | Comments Off on Free Speech Censored in Australian Soil Due to Pressure From China: MP

Epoch Times for Chinese Dissident Newspaper

Posted by Author on September 15, 2007


By: Lev Navrozov, NewsMax, September 13, 2007-

I apply the word “dissident” to China as it was applied in post-Stalin Russia to a Russian who publicly contradicted the Soviet propaganda and hence could be imprisoned, while under Stalin he could be killed or tortured to death.

Publications in Russian, forbidden in Russia, go back to the times of absolutism and serfdom in Russia.

The Epoch Times began to be published (outside China) in 2000; its English edition appeared in 2004 and has been distributed free of charge, but I have never seen or heard it quoted by the U.S. media, and I learned about its existence because its translator asked me for the permission to translate my columns into Chinese for the edition of the newspaper in Chinese.

My Yahoo! offers 7,970,000 items for “The Epoch Times.” The first page of this list of items cites “Nine Commentaries on the Communist Party,” which the newspaper published in 2004.

How many Chinese in China do share the views expressed in the “Commentaries”? That cannot be known, but what is significant is that these views have appeared in a native Chinese mind (Zheng Peichun, a Chinese dissident who was sentenced for his dissidence to seven years of imprisonment).

The first of the nine commentaries says: “The demise of the Chinese Communist Party is only a matter of time.”

Such statements encourage the dissidence. But they also frighten the dictatorship and make it more anxious to achieve “world domination.”

The second Commentary explains that the “Chinese Communist Party” has no legitimacy. It “has set itself above all, conquering all in its path, thereby bringing an endless catastrophe in China.”

According to the third Commentary, the essence of the CCP is “struggle against both China and other nations.”

According to the fourth Commentary, “the Communist Party is an anti-universe force.”

Commentary five is about “the collusion of Jiang Zemin [the predecessor of Hu Jintao] with the CCP to persecute Falun Gong.”

Commentary six is devoted to how the CCP has destroyed “a rich traditional Chinese culture.”

The CCP’s “history of killing” is the subject of the seventh Commentary — up to 80 million innocent Chinese have been killed under the rule of the CCP.

Commentary eight explains that what is called Marxism is “an evil cult that harms mankind.”

The ninth (final) Commentary states that “it is especially important for us to understand why the CCP acts criminally and to expose its criminal nature.”

We may recall in this connection the Tiananmen uprising and the fact that about 100,000 “riots” annually occur in China today. As “The Nine Commentaries” indicate, such events have profound mental roots in the free West, known in China owing to the world media, such as the Internet.

Type the words “Epoch Times” on a computer in New York, and you will have the publication on the screen, and the printing of “The Nine Commentaries” will take seconds. We have heard much on the Chinese dictators’ electronic search for the “wrong” Internet images, but it is difficult to imagine that the search is 100 percent effective even though American corporations have been said to help the dictatorship of China in this respect in exchange for their trade privileges.

And here The Epoch Times publishes in England, in the United States, and other English-speaking countries and in many other countries in many other languages. The only way out for the dictatorship of China is to give up their dictatorship or to annihilate the free West as an involuntary source of pro-Western sedition in China of which “The Nine Commentaries” are a fair example.

The dictators of China cannot annihilate The Epoch Times published in New York. Nor has it been able to expurgate “The Nine Commentaries” in this newspaper. Just as the replica of the Statue of Liberty in Tiananmen Square during the uprising, “The Nine Commentaries” show how the Chinese mind is linked mentally with the free West.

The fact is that it is impossible in the 21st century to isolate China and the free West as it was possible before the advent of the Internet. The Soviet dictators began after World War II to jam the Western broadcasts in Russian. That diminished the Russian knowledge of the outside world. But it should be born in mind that a curtailed knowledge of the outside world may produce a mythological perception of it: thus, owing to the Soviet radio jamming many Russians mythologized the free West into a paradise, which was one of the causes of the fall of the Soviet dictatorship in 1991.

Historically speaking, there have never coexisted two worlds — free and un-free — which could communicate as by today’s means of global communication. The un-free world cannot exist without annihilating or subjugating the free world, the source of subversion by the fact of its very existence and without any intention to subvert. The very existence of the free world produces a powerful flow of subversion, which cannot be sealed off hermetically, given the global communication of today.

Original article from Newsmax.com

Posted in censorship, China, Commentary, Communist Party, Media, News, Newspaper, Opinion, Politics, Social, World | 1 Comment »

Australian’s Secret Blacklist Gags Chinese Medias From APEC Functions

Posted by Author on September 7, 2007


By Joe Hildebrand, Daily Telegraph, Autralia, September 07, 2007-

THE Australian Government has secretly blacklisted a host of Chinese media organisations and journalists from official APEC functions in an effort to avoid exposing Chinese President Hu Jintao and other dignitaries to embarrassing questions.

APEC officials have also been distributing a list of names of members of The Chaser TV show in order to prevent them slipping through and have been ordered to bar one of Sydney’s main commercial radio stations from a pool media group if the other cannot attend.

The Daily Telegraph has learned APEC officials have drawn up a list of Australian Chinese media that have not been permitted to register for APEC, including at least one respectable newspaper with links to the State Government and a journalist who had already been given accreditation.

The list is headed “CHINESE MEDIA – Do not register” and includes the names of 14 media organisations, many with links to the Falun Gong.

Other independent Asian media organisations have been marked “reject if required for high-level events”.

Many of the banned media have links to the controversial Falun Gong but are also considered to be legitimate news organs.

One significant international newspaper The Epoch Times was one of the first newspapers to carry in-depth coverage of SARS, well before the Chinese Government publicly admitted there was an epidemic that went on kill 350 people.

The Migration Heritage website credits The Vision China Times as providing “an unbiased insight into the current Chinese society, legal system and government as well as enriching the lives of young to middle-age Chinese immigrants.

An APEC task force spokesman said the issue was a matter for the Department of Foreign Affairs and Trade.

– original report from Daily Telegraph : Chinese media gagged to avoid leaders being embarrassed

Posted in Australia, Blacklist, censorship, China, Falun Gong, Human Rights, Journalist, Media, News, Newspaper, People, Politics, Press freedom, Religion, Social, World | Comments Off on Australian’s Secret Blacklist Gags Chinese Medias From APEC Functions

Newspaper Sympathetic to Falun Gong to cover APEC

Posted by Author on September 4, 2007


AFP, Via Google News, 30 Aug 2007-

SYDNEY (AFP) — A newspaper sympathetic to the Falun Gong spiritual movement Friday said it has been accredited to cover the upcoming APEC leaders summit, in a move likely to anger the Chinese delegation.

Epoch Times journalist Shar Adams said she had been cleared to cover the Asia-Pacific Economic Cooperation (APEC) forum which will be attended by Chinese President Hu Jintao.

APEC officials refused to comment on individual accreditation but said that Australia enjoyed freedom of the media and any legitimate journalists who passed strict security checks would have been considered to cover the summit.

The discussion about accrediting the Epoch Times, which has previously been denied APEC access, was reportedly taken to the highest levels of the Australian government.

Adams said her newspaper, which publishes from cities around the world, regularly ran articles highly critical of the Chinese government, including the alleged persecution of Falun Gong supporters.

“Epoch Times covers Falun Gong issues because that’s really the greatest human rights atrocity happening in China,” she told AFP.

“It’s not frightened to be critical of China, and we cover a range of human rights abuses in China.”

Adams, who confirmed she had been accredited to cover the September 2-9 APEC Leaders’ Week, said there was no reason why Epoch Times journalists should be denied the chance to cover the meetings.

Falun Gong, which was outlawed as an “evil cult” by China in 1999, has planned several protests during the summit.

Original report from AFP

Posted in Asia, Australia, China, Economy, Event, Journalist, Media, News, Newspaper, Politics, World | Comments Off on Newspaper Sympathetic to Falun Gong to cover APEC

(photos) 5 Major Chinese Medias, Same One Editor?

Posted by Author on August 24, 2007


On Last Sunday August 19, 2007, five large Chinese official medias published at same time with almost exactly same front page with a little bit difference at bottom of the paper – same layout, same news report, same title, same size of font, same pictures- shocked not only westerners, but also many overseas Chinese. The story and the photos of 5 copies of the newspapers were first appeared on Duowei Blog– a blog server hosted outside mainland China.

“Does the 5 medias have same one editor? Certainly it does”, the Blog said.

Everyone who familiar with China would know who is the the only one editor- the Propaganda Department of Chinese Communist Party.

A news professor said, it seems we have go back to 30 years ago under Mao’s control.

A reader comment on the blog: Its still shocking to put the 5 paper together to have a look, though I knew all of the medias in China are mouthpieces of the government.

The 5 “medias” are: People’s daily, Economy Daily, Beijing Daily, Liberation Army Daily, Guang Ming Daily.

There were 2 stories reported in the shocking front pages:

– upper right corner, in the small place, is the instruction from Chinese leaders Hu Jintao and Wen Jiabao: “Use whatever possible efforts to rescue the the trapped miners”

– at center front page, with 2 large pictures, is the report of “Chairman Hu Jintao” visiting Kazakhstan.
People's daily

Above: upper left corner of the paper says in 4 red words “People’s daily”- the largest mouthpiece of the Communist party- which has nothing to do with people.

Economy Daily, aug.19, 2007

Above: Economy Daily

Beijing Daily

Above: Beijing Daily

Liberation Army Daily

Above: Liberation Army Daily

Guangming Daily

Above: Guang Ming Daily- the second largest mouthpiece of China government.

Posted in Asia, Beijing, China, Hu Jintao, Media, News, Newspaper, Official, People, Photo, Politics, Propaganda, Social, World | Comments Off on (photos) 5 Major Chinese Medias, Same One Editor?

China: Journalist charged with blackmail for exposing corruption

Posted by Author on August 17, 2007


Reporters Without Borders, 17 August 2007-

Police in Tengzhou, in the eastern province of Shandong, held journalist Qi Chonghuai incommunicado for more two months after arresting him at his home in the nearby city of Jinan on 25 June 2007. The police finally formalized his arrest on 2 August, but his wife did not receive notification that he is being held until this week.

Reporters Without Borders calls for the release of Qi and a friend of his, freelance photographer Ma Shiping, who was arrested on 16 June for the same reason as Qi – for exposing corruption in the Tengzhou Communist Party.

“The behaviour of the police in holding Qi incommunicado for two months is deplorable but unfortunately common in China,” the press freedom organisation said. “It is also unlikely that Ma is being held for posting photos of an official building on the Internet, even if he is not officially accredited as a photographer.”

Reporters Without Borders added: “The charge of blackmail against Qi and the claim that he misrepresented himself as journalist have been fabricated by the police because the local authorities want to punish him for accusing them of corruption.”

At least 32 journalists are in prison in China just for doing their job. They include New York Times researcher Zhao Yan, who is serving a three-year sentence on the grotesque charge of fraud.

The police went after Qi and Ma in June after they published an article and photos about corruption within the Tengzhou Communist Party on the Xinhuanet website. Ma was arrested on 16 June. A member of the staff at Tengzhou Daily, which used to employ Ma, said: “He dared to say what the accredited reporters did not dare write – he dared to say the truth.”

After Ma’s arrest, Qi was initially summoned as a witness, in the hope that he could be persuaded to testify against his friend. Qi refused, and a few days later he posted a photo of a luxurious official building in Tengzhou on the overseas-based website Dajiyuan (Epoch Times). The photo was seen as supporting the allegations of local corruption and caused a stir on the Internet. Thereafter, the Tengzhou Public Security Bureau set about trying to discredit Ma and Qi in the press and online.

When police arrested Qi at his home on 25 June, they seized his computer and a press card identifying him as a journalist working for the newspaper Fazhi Zaobao (Legal System Morning News). The local authorities insist that Qi has never been a journalist, while the provincial authorities say Fazhi Zaobao does not exist. It has been renamed Fazhi Zhoumo (Legal System News). The police say Qi was posing as a journalist but many bylined articles by him about corruption have been published.

– Original report from  Reporters Without Borders : After being held incommunicado for two months, Shandong journalist who exposed corruption is charged with blackmail

Posted in China, Communist Party, corruption, East China, Freedom of Speech, Human Rights, Jinan, Journalist, Law, Media, News, Newspaper, People, Politics, Shandong, Social, World | Comments Off on China: Journalist charged with blackmail for exposing corruption

8 Staffs of China Newspaper Fired For “covered what the others did not dare report”

Posted by Author on July 14, 2007


Reporters Without Borders, 13 July 2007-

Reporters Without Borders today condemned a purge of staff last week at Minzhu yu Fazhi Shibao (Democracy and Legal Times), a weekly specialising in legal news that is considered to be one of China’s ten most influential newspapers.

“Censorship takes different forms in China,” the press freedom organisation said. “Closures of websites, blogs or newspapers are the most visible of the many press freedom violations, while the purge of Minzhu yu Fazhi Shibao is typical of the more insidious methods used by the authorities against outspoken publications.”

Reporters Without Borders added: “The authorities regularly carry out purges of editors and reporters using restructuring or alleged embezzlement as a pretext for silencing liberal newspapers. The Communist Party is tightening its ideological grip on the eve of its next congress.”

Eight of Minzhu yu Fazhi Shibao’s editors and journalists were fired last week, including former publisher Bian Tiansong, deputy editor Chen Qiqiang and another member of the editorial staff, Zhou Guoxin. The authorities have note made any comment and little information has emerged about the dismissals.

The story was broken by Boxun, a Chinese-language website based abroad, and was picked up by Radio Free Asia, which tried to contact the newspaper’s staff. It succeeded only in reaching someone identifying himself as Zhou. When asked to comment on the simultaneous dismissal of eight of its journalists, Zhou replied: “Isn’t this something completely normal? The wheel turns. They have been fired. They will find other jobs.”

A Zhongguo Haiyangbao journalist meanwhile reported that websites were ordered by the government not to post Minzhu yu Fazhi Shibao reports prominently. “Minzhu yu Fazhi Shibao covered what the other newspapers did not dare report,” he said.

Among the sensitive stories covered by the weekly in recent months was the case of Lan Chengzhang, a journalist who was beaten to death on the orders of a mine owner, and alleged corruption in a court in Shenyang, in the northeastern province of Liaoning.

– original report: Unprecedented purge at newspaper that “covered what the others did not dare report”

Posted in censorship, China, employment, Human Rights, Journalist, Media, News, Newspaper, People, Politics, Speech | Comments Off on 8 Staffs of China Newspaper Fired For “covered what the others did not dare report”

Montreal Newspaper a Voice for Chinese Regime in Canada

Posted by Author on July 9, 2007


By Mark Morgan, Epoch Times Toronto Staff, Jul 06, 2007-

TORONTO—In August of last year, Montreal newspaper publisher Crescent Chau somehow drummed up the funds to print 100,000 copies of a special 32-page tabloid—without a single advertisement—and distributed it nationwide, for free.

The newspaper was not only missing ads; it was also devoid of typical news. All 32 pages were packed with articles condemning the Falun Gong spiritual group, which is persecuted by the communist regime in Mainland China.

It was quite an achievement for Chau, whose own Chinese-language newspaper, Les Presses Chinoises, has a circulation of only 6000 and is limited in its distribution to Montreal. About 100 copies are circulated in Ottawa.

But it did not surprise Chen Yonglin, a former diplomat at the Chinese consulate in Sydney, Australia who recently visited Canada and warned that Chinese spies and front organizations are widespread here, including those targeting groups persecuted by the regime in China.

“It is clear that the Les Presses Chinoises is cooperating with the Chinese embassy and consulate and has become the hatchetman and propaganda tool for the Chinese Communist Party here,” Chen says.

“It is very likely that the printing costs were directly funded by the Chinese embassy and consulate—the contents seem to be mostly produced and provided by the CCP.”

Chen supports his claims with a document from the Chinese consulate in Sydney.

Titled the “Special Anti-Falun Gong Working Group Division of Labour Table” and dated February 7, 2001, it lists the responsibilities for members of the anti-Falun Gong team, which included the heads of all sections at the consulate.

For example, the head of the political affairs department was responsible for “recommending” anti-Falun Gong articles from state-run media in China for use in Chinese-language media overseas and writing anti-Falun Gong articles for publishing in Chinese-language media.

The head of the culture department was charged with sending such articles to politicians and media.

Chau denies he is taking orders from the Chinese authorities. He portrays his opposition to Falun Gong as a personal “crusade.”

While Chau says he aspires to eliminate Falun Gong in Canada, he admits not having interviewed Falun Gong practitioners for the stories he published, nor having read Falun Gong’s teachings.

He rejects that he has been paid to publish his anti-Falun Gong newspapers.

But according to other Chinese-language media in Montreal, the source of Chau’s first anti-Falun Gong articles, a woman named He Bing, had offered to pay “whatever it takes” to have her anti-Falun Gong articles published in Chinese-language press. Reliable sources told The Epoch Times that CSIS had investigated He and believed her to be a Chinese agent.

Several other Chinese papers reportedly turned her down before her articles appeared in Chau’s Les Presses Chinoises.

In her articles, which appeared first as paid ads, He Bing accused Falun Gong adherents of everything from sucking blood and bestiality to murder and suicide. She called Falun Gong practitioners “insane,” “stupid,” and “scatter-brained.”

University of Montreal professor David Ownby, an expert in popular Chinese religions who has studied Falun Gong, called the statements “unsubstantiated filth poured upon the page” and said he’d seen nothing to suggest any truth behind He’s accusations.

But Chau continued to publish such content even after two Quebec court orders told him stop, even calling practitioners “enemies of the state.”

In Feb. 2001, Chau published his first anti-Falun Gong special edition, which included a petition rallying the Chinese community to “unite” in “denouncing Falun Gong.”

He Bing returned to China and was paraded in Chinese state media as a hero in the war on Falun Gong.

Chau, too, became a celebrity of sorts in the Mainland Chinese press. He attended conferences in China that promoted “information exchange and business cooperation” between overseas and mainland Chinese media. State media quoted Chau as saying the Chinese regime “should strengthen its connection to the overseas Chinese community.”

And Chau’s anti-Falun Gong efforts were reported in national media in China, which referred to Les Presses Chinoises not as a local Montreal newspaper but as “Canada’s Les Presses Chinoises.

The coverage of Chau was so overwhelming that some Mainland Chinese thought the Canadian government had also banned Falun Gong.

“My parents in China were worried for me,” said Yang Hui, one of the Montreal-area Falun Gong practitioners who were named in Chau’s articles. “They saw all the reports and thought that Canada had started to persecute Falun Gong too.”

In August 2006, Chau published his first nationwide anti-Falun Gong paper, with copies circulated as far west as Vancouver.

His efforts did not go unnoticed. Within four days of the “special edition” hitting the streets, the website for the Mainland China-based People’s Daily, the official newspaper of the Chinese Communist Party, published a report praising Chau.

“The Justice Special Edition [the paper also bore the English name Truth Magazine ] has 32 pages with a distribution of more than 100,000 copies,” the People’s Daily said. “The front page carries publisher Crescent Chau’s special article … It is very sharp, rich in content, and powerful.”

In it Chau parroted the Chinese regime’s official line on Falun Gong, accusing the group of everything from shunning medical treatment to murder and suicide.

Such claims are groundless, say human rights groups like Human Rights Watch, but they have been used to justify the regime’s violent repression of the group, which began in 1999.

Chau used these claims to rally opposition to Falun Gong in Canada.

“Everyone should join in the efforts to fight against Falun Gong,” wrote Chau. “We must unite together to condemn [Falun Gong founder] Li Hongzhi and Falun Gong.”

New Approach

Last week, the fourth installment of Chau’s Truth Magazine hit the streets in Toronto. As with the previous three, it comes on the heels of some particularly bad press for the Chinese regime.

One previous edition was published after former secretary of state for Asia Pacific, David Kilgour, and lawyer David Matas released a report concluding that the Chinese communist regime was stealing organs from live Falun Gong practitioners detained in China for sale in a lucrative organ trade.

Another came as a Chinese-language television station, New Tang Dynasty Television, put on a prominent Chinese New Year show that included one act depicting the persecution of Falun Gong in China. That one was also delivered to Canadian members of parliament.

This time, the special edition followed the visit of the former diplomat Chen who described the Chinese front organizations in Canada, citing in particular the Nation Congress of Chinese Canadians (NCCC).

The latest edition is 16 pages and makes no mention of Falun Gong on the cover. In its place is a large headline: “Will your Maple Card (Canadian residency card) expire?” But inside, the remaining 15 pages are devoted to attacking Falun Gong.

This issue repeats many of the same slurs against Falun Gong. It also takes aim at Chen and at The Epoch Times, which reported Chen’s comments, and defends prominent NCCC leaders that were named in the Epoch Times report.

Chau calls on Chinese-Canadians to “unite to conquer” what he calls the “evil” Falun Gong and Chen Yonglin.

Curiously, though Chau’s publishing company resides in Montreal, the latest ,I>Truth Magazine appears to have been distributed only in Toronto, where the three NCCC leaders named in the Epoch Times report—David Lim, Hughes Eng, and Ping Tan—reside.

Police Involvement

And from there, the links become more curious.

Since the August 2006 issue of Truth Magazine hit the streets, police in several Canadian cities have been looking into whether the papers qualify as hate propaganda.

On Saturday afternoon, Toronto police confronted a Truth Magazine deliveryman at a Chinese grocery store in the northeast of the city. He gave his name as Lu Ping.

The police asked Lu who had hired him to deliver the newspapers. Lu reluctantly provided the name and phone number of Ms. Li Miao of Canyon Web Printing.

Canyon Web Printing happens to have the same address and phone number as those listed on yellowpages.ca for the Chinese Canadian Post, which is owned by NCCC Executive Secretary David Lim.

Ms. Li, for her part, is listed as the contact for an upcoming event organized by NCCC National Co-Chair Hughes Eng and supported by the Chinese embassy’s culture section.

Inaction

But aside from some investigation by police, little has been done to stop the disparaging reports.

The Ontario Human Rights Tribunal found in a separate case that Falun Gong “is a protected creed” as its essence is spiritual elevation. But to date, police have not used such grounds to lay charges.

A Montreal police sergeant who spoke with The Epoch Times last year cited sensitivities in investigating Mr. Chau because of his prominence in the Chinese community.

A trial court in Montreal said that Mr. Chau was exercising his freedom of speech in publishing the slurs, a decision that is now being appealed.

But all this has made members of Canada’s Falun Gong community feel they are not being protected.

“I believe if such slanders were directed at another group in our society, it would not be tolerated,” says Ottawa Falun Gong practitioner Lucy Zhou. “It seems like because this has to do with China, people can get away with saying anything about us and it’s OK.

“Crescent Chau has incited hate against us for five years with impunity. I feel the system is failing us.”

original report from the Epochtimes 

Posted in Canada, China, Communist Party, Falun Gong, Law, Media, News, Newspaper, Overseas Chinese, Politics, Propaganda, Report, Social, World | Comments Off on Montreal Newspaper a Voice for Chinese Regime in Canada

China: Reporter Arrested for Providing News to Overseas Free Media

Posted by Author on July 3, 2007


By Fang Xiao, The Epoch Times, Jul 02, 2007-

CHINA- On June 25, police drove nearly 200 miles from Tengzhou to Ji’nan to arrest Qi Chonghuai, a reporter for the China Legal News, because Qi helped the Epoch Times break a censored news report. Qi’s whereabouts are unknown.

Qi Chonghuai has been a reporter for 13 years. Qi’s reports to the China Legal News contained information censored by the government. The Chinese authority ordered that his news reports be blocked. Qi then sent his news to the Epoch Times. In June, Qi provided the Epoch Times with information on a village party chief beating a soldier’s family. After the Epoch Times reported the news on June 18, the local police went to Qi’s office in Ji’nan City and interrogated him.

On the night of June 25, several police from Tengzhou went to Qi’s home wanting to arrest him. Qi refused to open the door. At 1:40 a.m. on the June 26, the police attempted to break open Qi’s door, but were thwarted by the three locks on the door. Qi’s wife and two children were terrified by the sound of the police pounding at the door.

A Tengzhou City Public Safety Bureau employee called Qi and told him he had an hour to open the door or the police would break in. Later the police broke down the door and arrested Qi.

An Epoch Times reporter made many calls to the Criminal Team at the Tengzhou City Public Safety Bureau, the Legal Division of the Tengzhou City Public Safety Bureau, the Ji’nan City Public Safety Bureau, the Shandong Province Public Safety Department, the Tengzhou City Commission, and the Tengzhou City Hall. No one acknowledged knowing anything about the arrest. The Epoch Times reporter also called Qi’s home and cell phones, but could not get through.

According to a report from the Beijing News, a police officer of the Tengzhou City Public Safety Bureau confirmed that on June 26 they arrested Qi for “suspected economic crimes.”

– original report from the Epochtimes: Chinese Reporter Arrested for Providing News to The Epoch Times 

Posted in Asia, censorship, China, East China, Human Rights, Journalist, Law, Media, News, Newspaper, People, Politics, Shandong, Social, Speech | Comments Off on China: Reporter Arrested for Providing News to Overseas Free Media

Veteran Chinese Reporter Reveals Darkness in Journalism in China

Posted by Author on June 12, 2007


By Fang Xiao, Epoch Times Staff, Jun 12, 2007-

Qi Chonghuai, reporterQi Chonghuai has been a news reporter for 13 years. He is a correspondent of China Legal News Legal System Morning Post (Fazhi Zaobao) in Shandong Province. China Legal News is a national media. Because he has written numerous sensitive reports, a lot of his articles were not published in newspapers, periodicals or on websites in mainland China, and he has been approached and harassed from different sources. He feels helpless facing the enormous pressure. The Epoch Times recently conducted an interview with Qi Chonghuai.

China’s Ministry of Publicity Sets Reporting Limits; Authorities Bribe News Media and Reporters

Qi Chonghuai exposed that China’s Ministry of Publicity once released a regulation, which states 27 types of events that are not allowed to be reported. These include emergency accidents, Falun Gong issues, birth control issues, laid-off worker issues and farmers deprived of their lands.

In Qi’s report, “Illegal Land Appropriation Causes Farmer Homelessness in Hezhe, Shangdong,” he reported that Wen Jiabao, China’s Premier, visited a farmer’s house in Hezhe, Shangdong Province during the Chinese New Year holiday in 2006. The farmer was later detained. Qi, who resides in Jinan, the capital city of Shangdong Province, traveled four times to that village to investigate this incident. He completed this report on May 14, 2007 and the report was published by the on-line version of the South Wind Through Window magazine (www.nfcmag.com) after the editors did a major revision. But the report was only published one night. The Hezhe Publicity Ministry put pressure to the leaders of the magazine and Qi’s report was deleted, with only the title left online.

In June, 2006, Qi reported a forced house demolition incident together with other reporters from Market News of People’s Daily and China Talents . They wrote the report “Hezhe Officials Say No Place Can Escape Death in Relocation.” The report was published in the magazine Observation on November 29. Local residents downloaded this article, copying and posting it in the area of Hezhe City. Later, Observation was ordered to stop publication.

The local Ministry of Publicity wanted to repair their bad reputation by promising to bring Qi Chonghuai two pages advertisements, with a total value of 140,000 yuan (US $20,000). Qi refused the bribe. Meanwhile, the reporter from Market News of People’s Daily and China Talents were offered 100,000 yuan ($12,000) and 60,000 yuan ($8,000) respectively.

Reports Banned

Qi Chonghuai told The Epoch Times that he once visited the scene to write the report “Female News Hostess Dies on Mayor’s Bed.” He sent the report to dozens of newspaper and magazines. But the report was not published in any of them.

One of his reports, “Zoucheng City Woman Experiences Naked Accident,” could not be published for eight months after its completion. In no time after the report was sent to a news agency whose editor called the related units to verify the truth, the Zoucheng Publicity Ministry immediately went to the editor’s office to stop the publication. To prevent the article’s publication, Kong Xianwei, vice director of Zoucheng Publicity Ministry, made more than 30 calls to Qi Chonghuai.

Sever Corruption and Degeneration of China’s Media

Qi Chonghuai thinks that it is a bound duty for media workers to reveal the truth. But with the corruption and degeneration of the whole society, the media system has been lost, too. In China, being a reporter was regarded as one of the most dangerous occupations. Qi said, the officials are become incredibly corrupt and if news media becomes the same, who will supervise the government?!

Qi disclosed that it was common in mainland China that a journalist was required to solicit tens of thousand of yuan in advertisements every year. To make a living, the reporters were busy at soliciting advertisement which brought them some income. No one cares about whether you have enough interviews or have written articles. Mr. Qi has to solicit up to 200,000 yuan advertisements for his newspaper office every year.

Qi pointed out that after Beijing Common People Magazine (Baixing Zazhi) received his article “Zoucheng City Woman Experiences Naked Accident,” the magazine editor did not verify the news for publication but instead contacted the local government to exchange the article for money. Qi said sadly that with the corruption of the whole society, the news media has already lost its moral standard. It is dreadful that they put money in front of the media’s responsibility—maintaining society’s righteousness.

Qi said that news media has degenerated to the deepest pit because of the crux of the system problem. Interest groups that may be exposed trade with reporters for news and bribe newspaper reporters. Media workers wallow in degeneration and are dragged into the corruption. All these make some righteous reporters and editors feel tremendous pressure and heavy heartedness.

No Guarantee of Reporters’ Personal Safety

It is quite common in China for a righteous and responsible reporter to be beaten, threatened while going about their duties.

Qi disclosed that recently when he and a fellow reporter of the Shandong Worker Newspaper left a restaurant, the other reporter was stabbed three times! The attacker was the person who was exposed in a report by the fellow reporter. As a person in charge of the Shandong journalist station, Qi has considerable influence in the local area. He said he was not afraid of such terrorism and political persecution; however he feels sad and deeply frustrated to be a reporter in China.

Qi also revealed that on March 29, 2005, after an explosion happened in a chemical plant in Qingdao Pingdu City, he took a five-hour ride by train from Jinan to the accident site. That evening local minister of the Publicity Ministry met him and invited him for dinner. The officials told him not to write any reports— the mayor and party secretary of Ping Du city were trusted followers of Du Shichen (who was the Party Secretary of Qingdao Municipal Committee of Shandong Province that was dismissed later). No one dared to offend him.

Qi, though threatened, still decided to send the report to the China Production Safety Newspaper . The local authorities were provoked and they organized a working group—a special team—to sue his newspaper office and got the Ministry of Publicity involved…

Articles Published by The Epoch Times Attract Readers’ Attention

Recently The Epoch Times published Qi’s two articles, titled “Zoucheng City Woman Experiences Naked Accident” and “Investigation of the Death of a Female Student in Shandong Taishan College.” Qi said he was moved to tears. He exclaimed that The Epoch Times dares to publish various reports which the mainland media dare not publish. He admires The Epoch Times for its courage to post so-called sensitive news. He was more touched that evening when he received messages from readers in Inner Mongolia, Beijing, Hilar and Shandong expressing their admiration for his courage.

original report from the Epoch Times

Posted in censorship, China, corruption, East China, Human Rights, Jinan, Journalist, Land Seizure, Law, Magazine, Media, News, Newspaper, People, Politics, Qingdao, Rural, Shandong, Social, Speech, Women | Comments Off on Veteran Chinese Reporter Reveals Darkness in Journalism in China

China Against Falun Gong Through North American Medias

Posted by Author on June 8, 2007


By Judi McLeod, Canada Free Press (CFP), Friday, June 8, 2007-

The Peoples’ Republic of China, whose tainted food exports continue to plague North America, has for a long time been polluting peoples’ minds with propaganda.

China’s message is delivered in daily newspapers overseas. And the message deliberately targets groups maligned by the Communist government.

The message is served up on a daily basis in a town close to you.

“In Canada, the Toronto-based Chinese Canadian Post is distributed with an insert of the People’s Daily, the official mouthpiece of the Chinese Communist party, which is larger than the newspaper itself. The paper’s publisher, David Lim, is known in the Toronto Chinese community for his ties to the consulate.” (The Epoch Times, June 7, 2007).

Shamefully, the publication receives advertising from the ultra politically correct Ontario government and the City of Toronto, both corporations kept afloat by taxpayers.

Taxpayers, whose dollars pay for the advertising, likely do not know that their money goes to support a regime with one of the worst human rights records in history.

The Toronto edition of the Ming Pao newspaper, one of the largest newspapers read mainly by Hong Kong Chinese in Canada, also prints content from a Mainland Chinese newspaper.

“Ming Pao Canada CEO Ka-Ming Lui wouldn’t describe in detail his newspaper’s arrangement with Guangzhou Daily. He denied that Ming Pao was paid to publish the content, but he also admitted Ming Pao was not paying for it. (The Epoch Times).

“He also said his newspaper has a clear policy not to publish Falun Gong advertisements. ‘This (policy) has been in place for many years–it’s no secret.’ Lui said Ming Pao papers across North America follow the same policy.”

The “policy” is one that allows discrimination against a minority–the practitioners of Falun Gong–and if any other government imposed such a policy public outrage would be the result.

New Tang Dynasty Television, which reports regularly about the persecution of Falun Gong in China ran up against this policy when it tried to place an ad for its international classical dance competition to be held later this month.

Ming Pao said at least three other Toronto Chinese-language newspapers refused to print the paid advertisement.

Surely it is a travesty that no Chinese-language newspaper, aside from the Chinese edition of the brave Epoch Times, would print the ad in Ottawa.

That’s Ottawa, the nation’s capitol and home of the Conservative Canadian minority government of Prime Minister Stephen Harper!

The information on the status of Chinese controlled newspapers comes from Chen Yonglin, who made a high-profile defection from the Chinese consulate in Sydney, Australia two years ago.

In an era where the politically correct mainstream media follows the path of least resistance, The Epoch Times conducted an in-depth interview with Chen and publicized never-before-released documents to substantiate his charges. The documents show how China is following a course to “discredit” and “intimidate” five specific target groups: Tibetan exiles, Taiwanese, Uighur Muslims, democracy activists–and most of all Falun gong practitioners.

The strategy of this ongoing campaign is an attempt to control Chinese-language media overseas, and through student and community groups acting as front organizations. Chen, whose conscience forbade him from doing the work, which he says came complete with spying on Australians in five groups and interfering in their activities, raised the alarm.

Chen served as the first secretary of the consulate in Sydney and oversaw the consulate’s political department, which was in charge of combating the five groups.

As head of the political arm, he was a member of the Special Anti-Falun Gong Working Group, which included the head of each department at the Sydney consulate and the Consul general.

This sort of set up is not peculiar to Australia. According to Chen, the same type of group in is action in Chinese missions worldwide.

Minutes of one of the Working Group’s meeting obtained by The Epoch Times, dated February 7, 2001, were signed off by both the consul general and deputy consul general of the consulate and included reports of 22 anti-Falun Gong activities.

Among them is an entry about a Chinese-language newspaper that was reprimanded for publishing a Falun Gong advertisement.

Meanwhile, not even a distance marked by thousands of miles can keep the practitioners of Falun Gong safe from the Peoples’ Republic of China.

Canada Free Press founding editor Judi McLeod is an award-winning journalist with 30 years experience in the print media. Her work has appeared on Newsmax.com, Drudge Report, Foxnews.com, Glenn Beck and The Rant. Judi can be reached at: letters@canadafreepress.com.

Related:
–  Leaked Document: Minutes of Chinese Consulate’s Anti-Falun Gong Meeting

Posted in Canada, Chen Yonglin, China, Falun Gong, Human Rights, Media, News, Newspaper, Opinion, Overseas Chinese, People, Politics, Propaganda, Religion, Speech, World | Comments Off on China Against Falun Gong Through North American Medias