Status of Chinese People

About China and Chinese people's living condition

  • China Organ Harvesting Report, in 19 languages

  • Torture methods used by China police

  • Censorship

  • Massive protests & riots in China

  • Top 9 Posts (In 48 hours)

  • All Topics

  • Books to Read

    1. A China More Just, Gao Zhisheng
    2.Officially Sanctioned Crime in China, He Qinglian
    3.
    Will the Boat Sink the Water? Chen Guidi, Wu Chuntao
    4.
    Losing the New China, Ethan Gutmann
    5.
    Nine Commentaries on The Communist Party, the Epochtimes
  • Did you know

    Reporters Without Borders said in it’s 2005 special report titled “Xinhua: the world’s biggest propaganda agency”, that “Xinhua remains the voice of the sole party”, “particularly during the SARS epidemic, Xinhua has for last few months been putting out news reports embarrassing to the government, but they are designed to fool the international community, since they are not published in Chinese.”
  • RSS Feeds for Category

    Organ Harvesting

    Human Rights

    Made in China

    Food

    Health

    Environment

    Protest

    Law

    Politics

    Feed address for any specific category is Category address followed by 'Feed/'.

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 223 other followers

Archive for the ‘Jinan’ Category

Retired Professor Arrested in Pre-Olympic Purge in East China for Printing Underground Newsletters

Posted by Author on August 21, 2008


Falun Dafa Information Center (FDIC), 21 Aug 2008 –

New York—As Olympic sailing competitions continue in Qingdao, a retired professor and his wife face imminent sentencing in nearby Jinan for practicing Falun Gong and printing underground leaflets. Official documents obtained by the Falun Dafa Information Center (FDIC) corroborate the detention of the elderly couple, who remain at risk of severe abuse in custody.

Mr. Zhang Xingwu, a 67-year-old retired physics professor at Jinan Normal University, and his wife, Ms. Pinjie Liu were arrested from their home on July 16, 2008.

“More than twenty policemen broke into my parents’ home in Shandong province, ransacked the house, [took] computer equipment and large amounts of money, and abducted my parents,” says Zhang Shuangying, a nurse residing in New York.

“My mother had a stroke in custody that night, which paralyzed the left side of her body, so they released her the next day. But she was abducted again on August 6. Now she and my father both face prison sentences because they practice Falun Gong and had printed underground newsletters about it.”

Official Documentation and Risk of Torture

According to Zhang, Ms. Liu was released only after her son paid the police 10,000 yuan (approximately $1,500). The Falun Dafa Information Center has obtained a copy of the release notice he received at the time, which mentions the payment (document 1).

Two other documents obtained by the Center, complete with the official stamp of the local security agency, further confirm the couple’s arrest (document 2 / document 3). According to one document, Mr. Zhang faces charges of “using a heretical organization to undermine implementation of the law,” a vague provision of the criminal code commonly used to sentence Falun Gong adherents to prison terms of up to 12 years. (see Amnesty International report)

The elderly couple has practiced Falun Gong since 1995 and have been repeatedly detained since the discipline was banned in 1999. From 2001 to 2004, Mr. Zhang spent three years at Jinan Liuchangshan “re-education through labor” (RTL) camp, while Ms. Liu was at Jinan Women’s RTL camp for the same period.

During these previous periods in police custody, the two elderly adherents suffered sleep deprivation, beatings, electric baton shocks, and other forms of torture. Since their most recent detention, family members have been denied access to see them, raising serious concerns that they are again being abused.

Underground Print Shop

Taking advantage of his technological savvy and as part of a nationwide grassroots movement, in recent years, Mr. Zhang operated a site for printing underground newsletters and VCDs from his home. The newsletters included the Minghui Weekly, a collection of articles on Falun Gong and rights abuses committed against its adherents. Also printed were copies of The Nine Commentaries on the Communist Party, an editorial series published by the overseas Chinese-language Epoch Times newspaper. The series is a critical analysis of the Communist Party’s history ruling China with detailed information on Falun Gong, as well as previous political campaigns, from the 1957 anti-rightist movement to the 1989 massacre. According to a 2005 study by Harvard University’s Berkman Center for Internet and Society, websites featuring The Nine Commentaries are one of the most pervasively blocked in China (see “In-state testing results” section of report).

As a result of Zhang’s efforts to disseminate such sensitive information, the local police—who often face punishment or demotion when underground materials are distributed in their area—reportedly viewed him as a key target for arrest in the pre-Olympic purge. According to his daughter, six other local Falun Gong adherents who had distributed materials he prepared were also arrested recently, increasing Zhang’s risk of receiving a long sentence.

According to the Falun Dafa Information Center, since December 2007, over 8,000 Falun Gong adherents have been detained across China. In Beijing alone, at least 200 have been arrested and over 30 sentenced without trial to “re-education through labor” camps for up to 2.5 years (news), marking the worst escalation of the campaign against the group in years.

The FDIC is calling for:

  • Zhang Xingwu and Liu Pingjie’s immediate and unconditional release, as they have been detained solely for the peaceful exercise of their fundamental rights to freedom of belief and expression. These rights are enshrined in Articles 35 and 36 of the Chinese Constitution and China’s commitments under international law.
  • The international community to pressure the Chinese authorities to release Zhang and Liu.
  • Foreign media in China to investigate Zhang and Liu’s case and seek to attend their trial should it take place. Their daughter Zhang Shuangying, currently living in New York, is available for interview.

– Original: Urgent Appeal: Retired Professor Arrested in Pre-Olympic Purge for Printing Underground Newsletters

Posted in Beijing Olympics, China, East China, Falun Gong, Freedom of Belief, Human Rights, Jinan, Law, News, People, Politics, Qingdao, Religion, Religious, Shandong, Social, World | 1 Comment »

China Media’s Organ Donation Report Raises Concern

Posted by Author on April 19, 2008


By Shi Yu, Epoch Times Staff, Apr 15, 2008-The Qi Lu Evening Newspaper reported on April 4, 2008

An article published in the April 4th edition of Qi Lu Evening , a newspaper in Shandong Province in eastern China, has attracted people’s attention and recently circulated throughout the Internet.

It reported that a young man temporarily working in Jinan City decided to donate his corneas after a kidney failure diagnosis. However, several major hospitals throughout the area explained that they were “not qualified” to accept the donation. An official in the Ophthalmology Department of the Jinan Central Hospital even mentioned that none of the corneas used by his department came from donations.

This report revisits the concern over the source of organs used for transplants in mainland China. Since witnesses testified on March 9, 2006 that China harvests organs from live Falun Gong practitioners at a hospital in Sujiatun, Shenyang City in northwestern China, Beijing has been confronted with increasing concern over the source of the country’s organ supply. Chinese authorities continue to proclaim that organs come mainly from donations, however the Qi Lu Evening report has further stoked public doubt.

(Photo at right: The Qi Lu Evening Newspaper reported on April 4, 2008 that many hospitals in Shandong Province are not qualified to accept donated organs./The Epoch Times)

Dr. Wang Wenyi, a practicing physician at Mount Sinai Hospital in New York City has long dedicated herself to the investigation of the Chinese regime’s harvesting organs from living Falun Gong practitioners. She pointed out that to cover up the organ-harvesting atrocity the Chinese regime has repeatedly lied to the world. When questioned on the source of the organ supply in China, the regime initially claimed that they were donated, but later they admitted that the organs were harvested from death row criminals. However, the large number of organs being used for transplants in recent years, added by the short waiting period for matching organs, indicates the existence of a living organ bank consisting mostly of imprisoned Falun Gong practitioners.

The Qi Lu report described the case of Wei Linying, a 29-year-old man temporarily working in Jinan. Diagnosed with serious kidney failure in February, Wei decided to donate his corneas after his death. To help him find a place for donation, his family members came to Jinan and asked the Qi Lu reporter for assistance.

On the afternoon of April 4, the reporter called the Jinan municipal branch office and provincial and municipal branch offices of the Red Cross Society of China, the Shandong Ophthalmology Hospital and the Jinan Central Hospital. All of these medical institutions replied that they were not qualified to accept organ donations.

China expert Zhang Jielian says that the situation in Shandong province is the same across China. Because of their past traditions, Chinese people are not in the habit of donating their organs; as a result, there is no organ donor program in the country. Therefore, donation is not a likely major source for China’s organ supply.

On November 7, 2005, at WHO (World Health Organization) meeting in Manila, China’s Deputy Minister of Health, Huang Jiefu, admitted that the Chinese communist regime had been harvesting organs from executed criminals. This was the first official confession the regime made of this practice.

On March 9, 2006, the organ harvesting from live Falun Gong practitioners at the Sujiatun labor camp in Shenyang City was exposed. Confronted with shock and condemnation from the international community, the regime kept silent for 20 days before the regime’s foreign affair spokesman Qin Gang finally denied the allegation, arguing that all organ transplants were legal and had been agreed upon by the donors. Qin proclaimed that most of the organs were donated by patients’ relatives or victims of traffic accidents.

In November 2006, Huang Jiefu repeated in a meeting in Guangzhou that most of the transplanted organs in China were from criminals of death penalty.

In a BBC interview on Nov. 1, 2007, the Chinese regime’s Health Ministry spokesman Mao Qunan restated that “most of the transplanted organs were from criminals of death penalty.”

Dr. Wang Wenyi, who protested at the White House against Chinese leader Hu Jintao during his state visit on April 20, 2006, said the quantity of organs available from the executed criminals is far lower than the actual number of transplant operations, and it cannot explain why the organ donors can be identified within such a short time, either. She says that the regime’s explanation of harvesting organs from executed criminals is simply to divert public attention away from the organ harvesting of live Falun Gong practitioners.

Dr. Wang said once foreign patients receive notification from hospitals in China and make their payment, the transplant operation can proceed in as little as three days. In most cases, patients receive their organs within a week. Therefore, a “criminal”—with matching blood and tissue types—would have to be executed just a few days before, and be willing to donate his or her organs.

Dr. Wang believes that there is only one possibility to explain this coincidence— there exists an organ bank in China where live donors, whose blood and tissue types have been pre-recorded, can be retrieved whenever a paying customer needs one.

Referring to the Chinese regime’s official data, which mentions that 90,000 organ transplants were conducted before 2005, Wang estimates that 41,500 transplants should have taken place between 2000 and 2005. However, this number far exceeds the criminals executed in China over that time period. Without any other reasonable explanation, the only possible source of organs would be the large population of Falun Gong practitioners whose whereabouts are unknown after being arrested during the past eight years.

An independent Canadian delegate investigation published two reports in 2006, providing substantial evidence to illustrate that such “an evil that has never occurred on earth” has been truly ongoing.

In a report issued by the “World Organization to Investigate the Persecution of Falun Gong” (WOIPFG) in late 2007, the organization has interviewed several Chinese officials, including the coordinator of the kidney source in the Beijing 307 People’s Liberation Army Hospital, the chief and clerk associated with the No. 1 Criminal Court in the Jinzhou Intermediate People’s Court, and the surgeon in charge of kidney transplants at the Guangxi People’s Hospital. The interviewees’ testimony all indicates that a widespread program for organ harvesting from live Falun Gong practitioners is still ongoing in China.

Original report from The Epochtimes: Chinese Hospitals Do Not Accept Donated Organs

Posted in all Hot Topic, China, Crime against humanity, East China, Health, Human Rights, Jinan, Law, medicine, News, Organ harvesting, Organ transplant, People, Politics, Shandong, Social, World | Comments Off on China Media’s Organ Donation Report Raises Concern

Human Rights Torch Relay Signs Appear in East China (photo)

Posted by Author on March 27, 2008


HRTR poster in Shandong (1)The Epoch Times, Mar 23, 2008-

Initiated by the Coalition to Investigate the Persecution of Falun Gong (CIPFG), the Global Human Rights Torch Relay (HRTR) announced on March 22 that the Relay would enter China by the end of March.

For obvious security reasons, the Torch Relay in China is being conducted using fliers and multimedia, and through tying yellow ribbons.

Residents of Jinan City, Shandong Province, have begun the Relay. Participants have taken the following pictures.

(Photo above: HRTR posters in front of Shandong TV Station Building, with the slogen of “The same world, the same human rights”)

HRTR poster in Shandong (3)

HRTR poster in Shandong (2)

Report from the Epochtimes

Posted in China, East China, Human Rights, Jinan, News, Photo, Shandong, Social, World | Comments Off on Human Rights Torch Relay Signs Appear in East China (photo)

China: Journalist charged with blackmail for exposing corruption

Posted by Author on August 17, 2007


Reporters Without Borders, 17 August 2007-

Police in Tengzhou, in the eastern province of Shandong, held journalist Qi Chonghuai incommunicado for more two months after arresting him at his home in the nearby city of Jinan on 25 June 2007. The police finally formalized his arrest on 2 August, but his wife did not receive notification that he is being held until this week.

Reporters Without Borders calls for the release of Qi and a friend of his, freelance photographer Ma Shiping, who was arrested on 16 June for the same reason as Qi – for exposing corruption in the Tengzhou Communist Party.

“The behaviour of the police in holding Qi incommunicado for two months is deplorable but unfortunately common in China,” the press freedom organisation said. “It is also unlikely that Ma is being held for posting photos of an official building on the Internet, even if he is not officially accredited as a photographer.”

Reporters Without Borders added: “The charge of blackmail against Qi and the claim that he misrepresented himself as journalist have been fabricated by the police because the local authorities want to punish him for accusing them of corruption.”

At least 32 journalists are in prison in China just for doing their job. They include New York Times researcher Zhao Yan, who is serving a three-year sentence on the grotesque charge of fraud.

The police went after Qi and Ma in June after they published an article and photos about corruption within the Tengzhou Communist Party on the Xinhuanet website. Ma was arrested on 16 June. A member of the staff at Tengzhou Daily, which used to employ Ma, said: “He dared to say what the accredited reporters did not dare write – he dared to say the truth.”

After Ma’s arrest, Qi was initially summoned as a witness, in the hope that he could be persuaded to testify against his friend. Qi refused, and a few days later he posted a photo of a luxurious official building in Tengzhou on the overseas-based website Dajiyuan (Epoch Times). The photo was seen as supporting the allegations of local corruption and caused a stir on the Internet. Thereafter, the Tengzhou Public Security Bureau set about trying to discredit Ma and Qi in the press and online.

When police arrested Qi at his home on 25 June, they seized his computer and a press card identifying him as a journalist working for the newspaper Fazhi Zaobao (Legal System Morning News). The local authorities insist that Qi has never been a journalist, while the provincial authorities say Fazhi Zaobao does not exist. It has been renamed Fazhi Zhoumo (Legal System News). The police say Qi was posing as a journalist but many bylined articles by him about corruption have been published.

– Original report from  Reporters Without Borders : After being held incommunicado for two months, Shandong journalist who exposed corruption is charged with blackmail

Posted in China, Communist Party, corruption, East China, Freedom of Speech, Human Rights, Jinan, Journalist, Law, Media, News, Newspaper, People, Politics, Shandong, Social, World | Comments Off on China: Journalist charged with blackmail for exposing corruption

Chinese Professor Claims to Eat Paper Stuffed Bun

Posted by Author on July 31, 2007


By Qin Yue and Li Ming, Sound of Hope Radio, Via the Epochtimes, Jul 30, 2007-

Just as official Chinese media were questioning the validity of stories surrounding consumer allegations of Chinese pork buns stuffed with paper, one man, while visiting Qufu City in China’s Shandong Province, claims to have personally consumed such an item. Meanwhile, a man on another website confessed to making and selling these paper stuffed food products.

On July 23, a university professor posted an entry on China’s well-known online forum bbs.book.sina.com.cn revealing that he had eaten pork buns stuffed with paper on a sight seeing in Shandong’s Qufu on July 20.

“I didn’t feel or smell anything strange when I was eating it,” said the professor. “But afterwards I had a strange aftertaste, sort of like fiber. Later when I threw up, I could clearly tell it was paper and fiber. It felt just like it.”

“I am a university teacher in Shanghai,” the professor recounted in his Internet posting. “Last week I took a trip to Shandong with my family. We went to Jinan City and then Taishan Mountain; the last stop was Qufu. We arrived in Qufu on the evening of July 20 and stayed in a hotel near the bus station (I don’t remember the name of the hotel clearly now, it might be called Guotie Hotel or Guodao Hotel). Anyway, we arrived at the hotel by bus from Taishan Mountain. This hotel is only a five minute walk from the Confucian Temple. You turn right from the hotel and the bus station is next to it.”

“On the morning of July 21, my family and I went to a small restaurant across the street to have breakfast. This small restaurant boasted that served ‘Authentic Nanjing Buns,’ 2.5 yuan (US$.33) for a steamed buns and dumplings. The owner of this small restaurant is a woman who claims to be from Wuhu City in Zhejiang Province and has lived in northern China for 20 years. After we ate the buns, we went to the Confucian Temple. My stomach was not feeling well and I had the taste and feel of fiber in my mouth. All of a sudden I recalled the news I had read on Internet about people stuffing their buns with paper. I asked my wife how she was feeling and she said that she was also experiencing a similar feeling—there was a feeling of having something in her mouth other than pork. I felt terribly nauseous and I threw up after I drank some water. I found scraps of paper in the stuff that I just threw up,” said the professor.

“How horrible this is! The newspaper claimed that the paper stuffed pork buns story was false but I personally experienced it, right here in Qufu of Shandong, which is the hometown of Confucius—the greatest ancient Chinese sage. This is a place that is known as a land of courtesy and propriety for thousands of years, said the professor.”

At nearly the same time, a writer calling himself Li Huaqiang also posted an article on the Website http://www.boxun.com on July 21, confessing that he once made paper stuffed pork buns in his own restaurant. He described the procedure in detail. “Soak the newspaper in oil, heat it up, then dry the newspaper to become crispy and hard and then mix it in with the rest of the stuffing,” he explained. “Later I added vegetables into the mix and combined them together. The final result is greatly improved through this procedure. After playing with and adjusting factors such as temperature, time, meat essence and sauce, etc., I was able to produce paper stuffed pork buns.”

Upon realizing what his son was up to, Li’s peasant father made sure he would no longer serve these to customers. Li added that he did not invent this recipe. “Everyone has their own way of making it, and it is not a secret anymore,” said Li. “Three restaurants near my home are all serving ‘paper stuffed pork buns.'”

The procedure for making this unsavory food item was expressed in detail on Beijing TV’s program “Transparency.” The program explained how one would soak cardboard boxes in a large steel bowl, adding industrial caustic soda to fade and break down the cardboard. After breaking the partially dissolved cardboard into pieces, it was then mixed it into pork stuffing with meat essence to give the final product the look and taste of real pork. Although the method described varied somewhat from Li’s recipe, the result was basically the same.

Although Beijing authorities continue to assert that such stories are false, they removed the “Transparency” program’s producer and two additional employees from office. For the scores of Chinese people who have suffered from fake and poisoned food in the last few months, news of the paper stuffed pork buns isn’t hard to swallow.

– Report from the Epochtimes: Tourist Claims to Eat Paper Stuffed Bun

Posted in China, Counterfeit, East China, Economy, Food, Health, intellectual, Jinan, Law, Life, News, Online forum, People, products, Shandong, shanghai, Social, travel | Comments Off on Chinese Professor Claims to Eat Paper Stuffed Bun

(photos) After Raided by Rainstorm in East China City

Posted by Author on July 21, 2007


According to SecretChina.com Chinese report, east China city Jinan in Shandong province and around area raided by rainstorm on Jul 18, 2007. Most transportation interrupted, 22 people died, other 140 injured.

Here’s some pictures taken by local residence and published on the Internet:

rainstorm in Jinan (1)

Rush hour 

Rainstorm in Jinan (2)

Rainstorm in Jinan (3)

Rainstorm in Jinan (2)

Hand in hand help each other 

Rainstorm in Jinan (4)

Rainstorm in Jinan (5)

Water came in home

– all picture from http://secretchina.com/ 

Posted in China, disaster, East China, Flood, Jinan, Life, News, Photo, Shandong | Comments Off on (photos) After Raided by Rainstorm in East China City

Veteran Chinese Reporter Reveals Darkness in Journalism in China

Posted by Author on June 12, 2007


By Fang Xiao, Epoch Times Staff, Jun 12, 2007-

Qi Chonghuai, reporterQi Chonghuai has been a news reporter for 13 years. He is a correspondent of China Legal News Legal System Morning Post (Fazhi Zaobao) in Shandong Province. China Legal News is a national media. Because he has written numerous sensitive reports, a lot of his articles were not published in newspapers, periodicals or on websites in mainland China, and he has been approached and harassed from different sources. He feels helpless facing the enormous pressure. The Epoch Times recently conducted an interview with Qi Chonghuai.

China’s Ministry of Publicity Sets Reporting Limits; Authorities Bribe News Media and Reporters

Qi Chonghuai exposed that China’s Ministry of Publicity once released a regulation, which states 27 types of events that are not allowed to be reported. These include emergency accidents, Falun Gong issues, birth control issues, laid-off worker issues and farmers deprived of their lands.

In Qi’s report, “Illegal Land Appropriation Causes Farmer Homelessness in Hezhe, Shangdong,” he reported that Wen Jiabao, China’s Premier, visited a farmer’s house in Hezhe, Shangdong Province during the Chinese New Year holiday in 2006. The farmer was later detained. Qi, who resides in Jinan, the capital city of Shangdong Province, traveled four times to that village to investigate this incident. He completed this report on May 14, 2007 and the report was published by the on-line version of the South Wind Through Window magazine (www.nfcmag.com) after the editors did a major revision. But the report was only published one night. The Hezhe Publicity Ministry put pressure to the leaders of the magazine and Qi’s report was deleted, with only the title left online.

In June, 2006, Qi reported a forced house demolition incident together with other reporters from Market News of People’s Daily and China Talents . They wrote the report “Hezhe Officials Say No Place Can Escape Death in Relocation.” The report was published in the magazine Observation on November 29. Local residents downloaded this article, copying and posting it in the area of Hezhe City. Later, Observation was ordered to stop publication.

The local Ministry of Publicity wanted to repair their bad reputation by promising to bring Qi Chonghuai two pages advertisements, with a total value of 140,000 yuan (US $20,000). Qi refused the bribe. Meanwhile, the reporter from Market News of People’s Daily and China Talents were offered 100,000 yuan ($12,000) and 60,000 yuan ($8,000) respectively.

Reports Banned

Qi Chonghuai told The Epoch Times that he once visited the scene to write the report “Female News Hostess Dies on Mayor’s Bed.” He sent the report to dozens of newspaper and magazines. But the report was not published in any of them.

One of his reports, “Zoucheng City Woman Experiences Naked Accident,” could not be published for eight months after its completion. In no time after the report was sent to a news agency whose editor called the related units to verify the truth, the Zoucheng Publicity Ministry immediately went to the editor’s office to stop the publication. To prevent the article’s publication, Kong Xianwei, vice director of Zoucheng Publicity Ministry, made more than 30 calls to Qi Chonghuai.

Sever Corruption and Degeneration of China’s Media

Qi Chonghuai thinks that it is a bound duty for media workers to reveal the truth. But with the corruption and degeneration of the whole society, the media system has been lost, too. In China, being a reporter was regarded as one of the most dangerous occupations. Qi said, the officials are become incredibly corrupt and if news media becomes the same, who will supervise the government?!

Qi disclosed that it was common in mainland China that a journalist was required to solicit tens of thousand of yuan in advertisements every year. To make a living, the reporters were busy at soliciting advertisement which brought them some income. No one cares about whether you have enough interviews or have written articles. Mr. Qi has to solicit up to 200,000 yuan advertisements for his newspaper office every year.

Qi pointed out that after Beijing Common People Magazine (Baixing Zazhi) received his article “Zoucheng City Woman Experiences Naked Accident,” the magazine editor did not verify the news for publication but instead contacted the local government to exchange the article for money. Qi said sadly that with the corruption of the whole society, the news media has already lost its moral standard. It is dreadful that they put money in front of the media’s responsibility—maintaining society’s righteousness.

Qi said that news media has degenerated to the deepest pit because of the crux of the system problem. Interest groups that may be exposed trade with reporters for news and bribe newspaper reporters. Media workers wallow in degeneration and are dragged into the corruption. All these make some righteous reporters and editors feel tremendous pressure and heavy heartedness.

No Guarantee of Reporters’ Personal Safety

It is quite common in China for a righteous and responsible reporter to be beaten, threatened while going about their duties.

Qi disclosed that recently when he and a fellow reporter of the Shandong Worker Newspaper left a restaurant, the other reporter was stabbed three times! The attacker was the person who was exposed in a report by the fellow reporter. As a person in charge of the Shandong journalist station, Qi has considerable influence in the local area. He said he was not afraid of such terrorism and political persecution; however he feels sad and deeply frustrated to be a reporter in China.

Qi also revealed that on March 29, 2005, after an explosion happened in a chemical plant in Qingdao Pingdu City, he took a five-hour ride by train from Jinan to the accident site. That evening local minister of the Publicity Ministry met him and invited him for dinner. The officials told him not to write any reports— the mayor and party secretary of Ping Du city were trusted followers of Du Shichen (who was the Party Secretary of Qingdao Municipal Committee of Shandong Province that was dismissed later). No one dared to offend him.

Qi, though threatened, still decided to send the report to the China Production Safety Newspaper . The local authorities were provoked and they organized a working group—a special team—to sue his newspaper office and got the Ministry of Publicity involved…

Articles Published by The Epoch Times Attract Readers’ Attention

Recently The Epoch Times published Qi’s two articles, titled “Zoucheng City Woman Experiences Naked Accident” and “Investigation of the Death of a Female Student in Shandong Taishan College.” Qi said he was moved to tears. He exclaimed that The Epoch Times dares to publish various reports which the mainland media dare not publish. He admires The Epoch Times for its courage to post so-called sensitive news. He was more touched that evening when he received messages from readers in Inner Mongolia, Beijing, Hilar and Shandong expressing their admiration for his courage.

original report from the Epoch Times

Posted in censorship, China, corruption, East China, Human Rights, Jinan, Journalist, Land Seizure, Law, Magazine, Media, News, Newspaper, People, Politics, Qingdao, Rural, Shandong, Social, Speech, Women | Comments Off on Veteran Chinese Reporter Reveals Darkness in Journalism in China

Quit the CCP Slogans Found Throughout China(2)

Posted by Author on September 4, 2006


The Epoch Times, Sep 02, 2006-

Shandong Province

According to a Clearwisdom.net report on April 29, 2006, news of ten million people quitting the CCP appeared along the streets in Jinan City.

Quit the CCP poster at Jinan City, Shandonf province.(Clearwisdom.net)

Many large stones in the popular Jinan Dafotou tourist site have phrases written all over them such as, “The world needs Truthfulness-Compassion-Forbearance. Falun Dafa is Good. Don’t believe the lies on TV,” and “Read the Nine Commentaries . The Heavens will eradicate the CCP.”

 

Quit the CCP poster at Dafatou tourist site, Shandong province.(Clearwisdom.net)

Shanghai City

Clearwisdom.net reported on May 3rd, 2005 that declarations of withdrawal from the CCP had suddenly appeared in several districts in Shanghai City. (to be cont’d…)

Page: 1 2 3 4 5

Related:
How Global CCP Resignation Statistics Are Calculated, August 2nd, 2006

Posted in all Hot Topic, China, Communist Party, Jinan, News, Party withdrawal, Politics, Shandong, shanghai, Social, Speech | Comments Off on Quit the CCP Slogans Found Throughout China(2)

17 communist union branches now set up in Wal-Mart China

Posted by Author on September 3, 2006


China Labour Bulletin, 15 August 2006–

Since July 29, the All-China Federation of Trade Unions(ACFTU, state controlled)’s drive to set up union branches in Wal-Mart stores in China has snowballed rapidly, with a total of 17 union branches now having been formed in Wal-Mart stores in cities around the country. They include three unions in Fuzhou and one in Quanzhou, Fujian Province; one in Nanjing and another in Shanghai; three in Shenzhen, Guangdong Province; two in Shenyang and three in Dalian, Liaoning Province; and others in Jinan and Qingdao, Shandong Province, and in Nanchang, Jiangxi Province.

Wal-Mart first entered China’s domestic market in 1996 and currently employs around 32,000 workers in some 60 retail stores nationwide. Since 2003, the company has been under sustained pressure from the ACFTU to permit the formation of union branches in its China stores. In November 2004, the company caved in and publicly stated: “Should associates [i.e. employees] request formation of a union, Wal-Mart China would respect their wishes and honour its obligation under China’s Trade Union Law.” For the next year and a half, however, the ACFTU tried in vain to persuade Wal-Mart to cooperate in the actual establishment of union branches in its China stores.

That all changed after Hu Jintao, China’s president and Communist Party leader, directly intervened in March of this year. A lengthy article published on August 15 in the Beijing daily newspaper Xin Jing Bao (New Capital News) explains why the current spate of Wal-Mart union branches in China has emerged so suddenly and unexpectedly:

“According to the ACFTU’s records, On March 14 this year CPC Central Committee General Secretary Hu Jintao issued instructions on a report titled A Situation Analysis on the Factors of Instability in Foreign-invested Enterprises in China’s Coastal Area, and Some Proposed Countermeasures. Hu Jintao ordered: “Do a better job of building Party organizations and trade unions in foreign-invested enterprises.” This created a new and opportune moment for union building in foreign enterprises. On March 16 the ACFTU instructed its staff to study Hu Jintao’s comments, and it set the target of unionizing 60 percent or more of the country’s foreign-invested enterprises by the end of 2006, and 80 percent or more by the end of 2007.”

ACFTU Fulfils its Quota – Wal-Mart Accepts Fait Accompli

On Saturday, July 29, 25 Wal-Mart workers in the city of Quanzhou, Fujian Province, formed a seven-member trade union committee, thus breaking the long-standing absence of unions in Wal-Mart’s China stores. On August 4, 42 more workers at a Wal-Mart store in Shenzhen formed a union. The retail giant saw its third union in China set-up the following day in its Xinjiekou store in Nanjing, where 31 employees elected a local university graduate to head their trade union committee. Several hours later, another union was formed by 12 workers at a second Wal-Mart store in Shenzhen; and then on August 8, 27 employees of yet another store in Shenzhen voted to form the company’s fifth union branch.

All the union branches are relatively small, with around 25 to 35 members each. But what mainly distinguishes them, according to official Chinese reports, is that they were all set up “on the initiative of the workers themselves”, and in accordance with provisions of the PRC Trade Union Law of 2002 mandating the formation of unions in enterprises employing more than 25 workers. Regulations enacted by the Guangdong government in 2004 lowered the union-building threshold still further, in that province, to as few as 10 workers in a single enterprise.

For the first couple of weeks, Wal-Mart representatives remained uncharacteristically silent about the sudden unionization drive within the company’s China stores. On August 9, however, the official Xinhua News Agency quoted the vice president of Wal-Mart China, Li Chengjie, as saying it wanted to cooperate with the ACFTU “in a more effective and harmonious way.” The same day, the ACFTU warned Wal-Mart not to retaliate against workers who form unions. The group, “led by the Communist Party of China and backed by the government, will take measures to protect these workers,” Xinhua reported, paraphrasing Guo Wencai, director of the ACFTU’s department of grassroots organizing. Wal-Mart then asked for direct negotiations with the ACFTU and requested that “no media” be allowed to attend such meetings. The 12 most recent Wal-Mart union branches have all been formed over the past week, and it now seems clear that the ACFTU’s goal is to unionize all 60 Wal-Mart stores around the country. (to be cont’d…)

Next >>

Related:
Capitalist Wal-Mart goes communist in China , August 24th, 2006

Posted in China, Dalian, East China, Economy, Guangdong, Jiangsu, Jiangxi, Jinan, Liaoning, Nanchang, Nanjing, NE China, Official, People, Politics, Qingdao, Report, SE China, Shandong, shanghai, Shenyang, Shenzhen, Social, Worker, World | 1 Comment »