Status of Chinese People

About China and Chinese people's living condition

  • China Organ Harvesting Report, in 19 languages

  • Torture methods used by China police

  • Censorship

  • Massive protests & riots in China

  • Top 9 Posts (In 48 hours)

  • All Topics

  • Books to Read

    1. A China More Just, Gao Zhisheng
    2.Officially Sanctioned Crime in China, He Qinglian
    3.
    Will the Boat Sink the Water? Chen Guidi, Wu Chuntao
    4.
    Losing the New China, Ethan Gutmann
    5.
    Nine Commentaries on The Communist Party, the Epochtimes
  • Did you know

    Reporters Without Borders said in it’s 2005 special report titled “Xinhua: the world’s biggest propaganda agency”, that “Xinhua remains the voice of the sole party”, “particularly during the SARS epidemic, Xinhua has for last few months been putting out news reports embarrassing to the government, but they are designed to fool the international community, since they are not published in Chinese.”
  • RSS Feeds for Category

    Organ Harvesting

    Human Rights

    Made in China

    Food

    Health

    Environment

    Protest

    Law

    Politics

    Feed address for any specific category is Category address followed by 'Feed/'.

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 223 other followers

Falun Dafa Protests Canada CRTC’s OK of China State-owned TV Stations

Posted by Author on January 10, 2007

CBC.ca, Canada, January 2, 2007-

The Falun Dafa Association of Canada has vowed to keep fighting a decision by Canada’s broadcast regulator to approve nine digital TV stations from mainland China.

The Canadian Radio-television and Telecommunications Commission gave the go-ahead for the Chinese-language stations on Dec. 22.

The Falun Dafa Association, a group that represents the Falun Gong spiritual discipline, had vigorously opposed the applications before the CRTC because of coverage by China’s CCTV-4, one of the stations, which it termed “abusive.”

State-owned CCTV had aired negative news stories about the group in 1999 and 2001, during a large demonstration by Falun Gong practitioners in China.

While the CRTC agreed that CCTV coverage of the Falun Gong was abusive, it said it found no evidence “that the offending stories aired in 1999 and 2001 are typical of the content currently aired on CCTV-4.”

The CRTC said it approved the nine channels as part of its policy that non-Canadian third-language television services should be approved to promote cross-cultural understanding.

The Falun Dafa condemned the decision as “highly irresponsible and negligent,” saying CCTV participates in the Chinese government’s campaign to eradicate the Falun Gong.

“This hate incitement has led to the documented widespread torture and killing of thousands of Falun Gong practitioners in China,” the group said in a statement released Tuesday.

Finding taped evidence of inappropriate broadcasts is difficult for Chinese-Canadians living abroad, the group said, but it should not be viewed as evidence that no abuses exist.

The Falun Dafa said it would pursue legal and government means to stop the stations from airing.

The CRTC pledged to remove CCTV from the air if it engages in coverage calculated to promote hatred against Falun Gong, but the group said that condition will be ineffective unless the regulator orders carrier Rogers Cable to monitor the station.

Rogers Cable Communications Inc. will offer the nine digital channels via satellite to its subscribers. ( read more from CBC’s report )

One Response to “Falun Dafa Protests Canada CRTC’s OK of China State-owned TV Stations”

  1. Rick said

    Like Canada needs yet another language broadcasted on TV’s
    comon! gimme a break .

Sorry, the comment form is closed at this time.